Igás Japó
Szöveges ítélet
Nagyon megbízható autó eddig,tehát akinek ez számít nyugodtan üljön bele.Persze a jó olaj,gyertya és szűrőcserékkel nem szabad spórolni!Lloret de mar(Spanyolország Barcelona fölött)-Cattolica(Olasz Adria Rimini alatt) kb 1200km. 2 megállással+Francia dugók.Egész túra több mint 5000 km. kb. 3 hét alatt.Bírtuk benne a gyűrődést,és egy percig sem kellett arra gondolnom,hogy ott hagy valahol... (3 citroent és 1 renaultot láttunk lerobbanva,nyilván ilyen autót nem veszünk...)
A csomagtartója nem nagy,de jól kihasználható!
Külső:Szerintem tetszetős kaszni,japánosan gyenge acélból sérülékeny fényezés,vigyázni kell rá!Belülről körbe jól kilátni kivéve első sarkok,ezért minden harmadiknak le van karcolva a lökös...
Motor:Az autó egyik leggyengébb pontja,szó szerint.
73LE/1080kg+utasok és csomagok.El lehet képzelni,hogy utálja a hegyeket és a klímát.Ha csak egyedül vagy a párommal ülünk benne és ugye már ráérzett az ember,hogy kell vezetni akkor lehet vele dinamikusan is autózni,persze ehhez 2500-4500között kell pörgetni.A pörgetést Japósan bírja és a fogyasztás is alig emelkedik,ilyenkor viszont a hangja nő meg ezért egy 6. fokozat nagyon sok mindent megoldana(Főleg pályán és országúton,mert sajnos pörög mint állat).Pozitív,hogy elnyűhetetlen szerkentyű és órákon át bírja 4000-5500 között!
Futómű:Jóindulatú semleges,de kicsit dülöngél kanyarokban a kaszni.Én szélesebb nagyobb kerekekkel használom nyáron, mert kicsit alultervezett a gyári felni/gumi méret. (175/65 14) Fékek átlagosak és még nem hagytak cserben,remélem nem is fognak,azonban terhelten nem túl hatékonyak ide is elfért volna hátra egy tárcsafék mint az 1.6-osoknál!
Kormány:Nagy fordulókör,de jó rásegítés se nem nagy,se nem kicsi,pontos kormányzás.A kormánykerék hibátlan jó fogású és méretű(nem véletlen pl. az utolsó 626-ban is ez volt!
Váltó:Kicsit akadós egyesben,de itt vége is a szídásnak,cserébe pontos és elnyűhetetlen.(bérautóként használtunk egy vadi új 308-ast annak olyan volt ehhez képest a váltója mintha tésztát kevergetnék:)
Belső/felszereltség:Egyszerű anyagok ,de nem csúnyák szürke fekete színek kicsit lehangolók,de a belső kilincs igazi fém...A középkonzol karcolódik,kapcsolók kézre esnek.A gyári 2db hangszóró normálisan szól,ezt is írták már.Az ülések még hosszú távon is kényelmesek,de oldaltartásuk nem sok van.
A hátsó ablak néha magától kicsit lehúzódik ellenőrizgetni kell kb 1-2 havonta,típushiba ahogy azt mások is írták!
Fogyasztás: Nyáron 6.4-7.1 pedig dinamikusan,de ésszel autózom. Ilyenkor simán 700 km./tank fölött lehet számolni!80% város és nyáron klíma! 6,4: csak országút és hosszútávon!Eddig télen 90% város a legmagasabb 7.5 volt!!!
Felszereltség:
Klíma(Jól hűt főleg országúton és autópályán a nagyobb fordulat miatt.)
Abs
Légzsák 4db SRS
Isofix
Gyári frankó könyöklő ezt nagyon szeretem!
Hibalista
- -Rohad a hátsó sárvédő ív 5 éves!!! korától,de már elötte is mert az előző tulaj már javítgatta... LOL...Mi lesz késöbb???Tessék megnézni ha valaki a típus mellett dönt!
- -3 db. izzó
- -1 db. stab. pálca (jav. kb 10e.)
-
- Borzalom!
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | stift | Következő autója? | mazda 6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
