Harmadik Mazdám
Szöveges ítélet
2007-ben sikerült eladnom 13 éves - egyébként jó állapotú - 3 ajtós Mazdámat, és fiatalabbat kerestem. Csak használt jöhetett szóba, és max. 1,5 millió Ft-ig. Mivel már két Mazdát birtokoltam teljes megelégedéssel, így a választásom most is erre a típusra esett. Az árba a 323F modell fért bele, ebből sikerült magánszemélytől vásárolnom egy 2001-es példányt, majdnem 200 ezerrel a rendelkezésemre álló összeg alatt. Nagyon örültem, hogy rátaláltam a megkímélt, 100 ezret futott szervízkönyves autóra, mert a használtautó-vásárlás mindig zsákbamacska, de nekem eddig sikerült mindig megúsznom, és rejtett hibáktól vagy eltitkolt karamboloktól mentes autókat kiválasztanom. Most két év elteltével úgy néz ki, ez az autó sem kivétel. A régi Mazdámból megmaradt egy Landi-Renzo szekvenciális gázrendszer, ezt ebbe az autóba is beépíttettem, tehát benzin-gáz üzemű jelenleg.
Pozitívumok:
- 5 ajtós, a belső tér jól variálható
-Manuális klíma (sosem volt még klímás autóm)
-az enyém egy limitált kiadás, nagyon kényelmes, sportos ülésekkel, bőr sportkormánnyal és bőr váltógombbal
-a beltérben alkalmazott anyagok sokkal igényesebbek, mint a hasonló kategóriájú mai autóknál
-Jó úttartás, príma futómű
-eddig megbízható, nem hagyott cserben(ez egyébként az előző Mazdáimra is igaz)
Negatívumok:
-egy kicsit többet vártam a 90 LE-s 1,5-ös motortól. Eléggé pörgetni kell, hogy meginduljon, bár nem vagyok az a versenyző típus(a régi 1,3-asom sem ment rosszabbul-igaz könnyebb volt a súlya).
-ennek megfelelően a fogyasztása sem kevés, bár én gázzal járok, így a költségek alacsonyabbak.
-hangszigetelés lehetne jobb, autópálya-tempónál nagy az utastérben a zaj.
-egy kicsit korainak tartom, hogy 120 ezernél fékbetét-féktárcsa cserére volt szükség-a régebbi Mazdáimban ezek tovább bírták.
Mindent összevetve nincs gondom az autóval, akkor a legjobb vétel volt, amit találhattam. És még jó ideig szeretném használni, mert most nem olyan időszakot élünk, amikor az ember elsődleges gondja az autója lecserélése lenne...:( Bár tény, hogy a kereskedők nagyon jó ajánlatokkal bombázzák az embert...:)
Hibalista
- Fékbetét és tárcsa csere 120 ezernél
- Egy összekötőrúd a bal oldali keréknél
Ide hordtam szervizbe
Ismerős autószerelőhöz hordom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 323 1.3 | Következő autója? | Mazda, Kia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
