Feszes madzag
Szöveges ítélet
Családi autónak vettem a kocsit (anya-apa-két gyerek), ezért páran fel is tették a kérdést, hogy miért pont sedánt? Nincs racionális válasz, a ferde hátút néztem ki, de a piacon ez volt a legjobb, nem lehetett ott hagyni. Nagyon kikímélt járgány, a volt tulaj szintén családos ember, és ugyanazzal a már-már görcsös körültekintéssel vigyáz az autójára, mint én. Ő is ferde hátút akart annak idején (10 éve), de úgy járt, mint én. Szóval GéZU egy rendkívül jól tartott jármű, amit nem csak a külseje, hanem az elmúlt 15 év gondosan nyilvántartott szerviz számlái is bizonyítanak.
De azért ő sem tökéletes: vasból van. Valószínűleg nincs olyan példány, amelyiken ne kellett volna már javítani a hátsó kerékíveket. Hiába az alvázvédő, a garázsban tartás, minden esős menet után ki kéne mosni, és szárazra törölni. 100 ezer Ft negatívum. Hál' istennek van elöl is kerék, ami a lengéscsillapító tetejéig fölhányja a sarat, és ott is szeret rohadni - nálam még szerencsére nem következett be.
A feszes futóműve, független felfüggesztései ÚTON való közlekedésnél lennének előnyösek, Magyarországon erre nem sok lehetőség van. Vásárláskor már csere érett volt 2 db stab.pálca, de hátulról még mindig kopog egy kicsit. 10 ezer forint negatívum, és biztos lesz még mit költeni rá.
A motortérben lévő gumitömlőkön nem látszik öregedés, de a légbeömlő cső (motor-levegőszűrő között) repedezett. E-bayen, Amazonon lehet csak rendelni 10-20 ezerért, de a szigszalag is megteszi egyelőre - nincs még átrepedve.
Igazából a szokásos kopóalkatrészeken kívül ennyi lenne a költsége. Azok viszont nem drágábbak az átlagnál, pedig sokan terjesztik. Azért mert japán? "Ez hülyeség kérem." Az egyik utángyártott márka drágább, a másik olcsóbb, de a Mazda 323-hoz nem drágább az alkatrész, mint pl. a '99-es Polohoz, Cordobához, Astrához, Peugeot 306-hoz, Megane-hoz. Az egész kocsi mondjuk használtan is drágább a kategóriájában.
Pár idegesítő apróság még, ami nem forintosítható: rükvercet nem mindig veszi elsőre, főleg hidegen; csomagtartó fedél kinyitva stabilan áll, de csukáskor végig tartani kell, mert lezuhan, mint a motorháztető; a csomagtartó karjai belógnak; zajszigetelés nem sok van. Minden másban tökéletes, nem marad le a felsorolt konkurenciáitól. Hogy miben jobb, arról írhatnék egy hosszú összehasonlítást, de ez csak a saját igényeimet tükrözné, és sok mindent leírtak már, úgyhogy nem kezdek bele.
Nem sajnálom rá a pénzt, mert 10 év múlva is ugyanígy fog szuperálni, ha vigyázni fogok rá, évi 8000 km-rel pedig nem lesz nehéz.
Hibalista
- stabilizátor pálcák - hátsó kerékívek rozsdásodása - légbeömlő cső elöregedett
Ide hordtam szervizbe
Magyar AutóklubSzeged, Kossuth L. sgt.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Premio AutószervízSzeged, Makai út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Cordoba | Következő autója? | Mazda 3 (2014) - esetleg 10 év múlva |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
