A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Vi (1998-2003)

323, 323f Vi 2.0 DiTD 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Csak őszintén egy 323-ról

Szöveges ítélet

Üdvözlöm a kedves olvasót! A történet nem egy standard „megláttam-beleszerettem-megvettem-minden tökéletes” sémára épülő ömlengés lesz…..de azt előre leszögezném:nem tudok és nem is akarok elfogulatlanul írni erről az autóról…megkedveltem…

A történet úgy indul,hogy a megváltozott körülményeim és az előző járművem,--a lerótt km-ek miatt-- negatív irányban erősen megváltozott állapota miatt cserére szántuk el magunkat.
Nagy és benzinüzemű jármű volt,ami legalább tíz alkalommal kerülte meg az egyenlítőt.
A munkám miatt megyek napi 50-60km-t,évente meg pluszba 2szer vagy 3szor 5ezret,plusz amit eljárkálunk a menyasszonyommal a környező országokba,hogy világlátott emberek lehessünk  …így lassan kirajzolódik…évi 30e km…benzin-gáz vagy dízel kell,nincs mese.
Ahol élek nagyjából 20%-kal olcsóbb a gázolaj,így hosszas tanakodás után a dízel mellett döntöttem. Bizonyosan jó dolog a gázüzem,nyilván anyagilag,de semmi kedvem nem volt 4-500km-enként tankolni,pláne belebonyolódni a van csomi,nincs pótkerék---nincs csomi,van pótkerék kérdéskörbe…szóval úgy tűnik megveszem életem első gázolajos járművét.Vicces és rendhagyó a dolog,mert motor alapján vettem autót.Na lássuk,mi lesz ebből?...

Autógépész vagyok,rendkívül sok autó megfordult a kezem alatt,van tapasztalat bőven.Többet tolattam,mint amennyit a fele magyar autós-társadalom előre felé megy egy év alatt.
1 hetem volt autót venni,ez némileg korlátozta a lehetőségeket…
A követelményeim a következők voltak: dízel,kombi v 5 ajtós,klíma-abs-elektromos ablak és tükör-megbíz6ó…és elektromos adagoló,magyar papíros…és kb 3000 euróba bele kell férnie mindenestül.

Mivel gázolajos motorok terén nincs nagy tapasztalatom,így felkerestem egy barátomat,Ő adagolókat épít és újít fel. Megkérdeztem,mi az amivel ritkán találkozik,mit szabad megvenni? Kapásból rávágott hármat: 1.9TDI,2.0DiTD,1.9JTD(mondjuk nem adagolós,de szereti) az …majd némi habozás után TDDi,DTi….esetleg.
Nem húzom az időt…sok lepukkant hányadékot kipróbáltam..volt olyan hogy magánszemélynél megnéztem egy kombi Dti Megane-t 2002-es majdnem full-extrás ,6 kiló.Már 50m-ről is okádék volt,de ha már lebeszéltem az emberrel,becsöngettem. Fiatal srác,kinyitja a távos centrállal,hatodik alkalomra ki is nyitotta az összes ajtót…ázott kutyaszag,majd 500e km,minden elemen rozsda,kormány fémvázig kopott,a váltógomb meg szabályos gömbre,féktárcsák válla,mint egy testépítőé…-ááá-mondom-,hagyd…-drága? – nem kell,köszi—engedhetek belőle kicsit …Nem kell köszi!!-500-ért és megtöltöm gázzal a klímát… - EZ A KOCSI NEM KELL INGYEN SEM!!..mondtam picit ingerülten,majd megköszöntem hogy megmutatta. Kipróbáltam Passatot,Mareát,Stilo-t,323-as és 626os Mazdákat,két Premacy-t is…és nagyon elkeseredtem. Volt egy Stilo kombi 1 gurigáért,meg egy utolsó Premacy 1,1-ért,ami tényleg szép volt…kb ennyi. Nem baj-gondoltam-,télen majd úgyis veszek valamit,addig meg csak kibírja a batár…
Két napja volt hogy úgy döntöttem,nincs értelme tovább kapkodni,majd legközelebb veszek autót ha hazamegyünk. Haver felhív: -Összecsukták az Accordot,el tudsz vinni „Schwarczenburgerkraftenbergbe” ? 800km oda-vissza,csak megyünk,elintézem a papírt és jövünk- persze…miért is ne b@sszak el egy napot erre is---mentünk.
Hazafelé kora délután megláttam ŐT egy ház előtt ZU VERKAUFEN felirat volt az ablakokon…323 sedan,ezüst,gyárias állapot,ránézésre az eddigiek alapján 100-150e km-t mondtam rá,és dízel…-mondom- Öcskös,ezt itt most megnézem,ez nagyon jónak tűnik…megnéztem,lefelé áll a kipuff,tehát dizel ,szinte hibátlan állapot,nagyon egyben volt..bekopogtam. Idős úr nyitott ajtót,--Hans Dörfler---mondta…de csak svábul volt hajlandó beszélni,én meg csak angolul vakerok…telefonált egyet,jött a lánya…angol-tolmács,így már egyszerűbb.Mentem vele,úgy indul mint a Hiace,az alapjárata is olyan,ezt pozitívként mondom,szeretem ezt a hangot.
Bácsi 127.400 km-t rakott bele 15 év alatt és márkahűségét bizonyítandó vett két héttel ezelőtt egy G120as Mazda3-at szalonból. Elmondása szerint egyszer költött rá ezidő alatt,amikor a hátsó sárvédőíveket cserélték és fényezték a Mazda-szalonban,ahová újkorától hordja.
Megalkudtunk,papírt írtunk,elhoztam.Szerencsémre mielőtt indultunk is autót néztem,így pénz volt nálam. Minden egyes ráköltött dolog dokumentálva van : pl. ablaktörlőlapát Bosch 22.50,Wunderbaum grüne 0.99….beszarás…csípem az öreget :D
1999-től minden tankolás is dokumentálva: szumma 7002,6 liter gázolaj 127.388 km-re
Ez 5,497 liter per 100km….precíz az öreg..na..
3db gyári kulcs,amiből kettőt sosem használt.

Térjünk rá a lényegre:
99es,klíma,szervo,ABS,centrálzár,2x elektromos ablak és e. tükör és a legfontosabb extra:127e km…vége.
Sedant nem akartam,de ezen jármű állapota felülírta a követelményeimet. Mindene pont úgy működik,ahogy kell,közepesen kényelmes és a helykínálat is csak középszerű.

Beltér: igazi időutazás,legalább 10 évvel azelőttre,komor,szürke és minimalista minden,az elmaradhatatlan négydigites „szent digitális kvarcórával” és a szintén gyári,ám teljesen oda nem illő pótféklámpával…továbbá egy fecskefarkú Cadillac-ből átültetett kazettás rádióval.
Itt kérném meg a szuicid hajlammal rendelkező olvasókat,ne vegyék meg ezt az autót ezzel a fajta belsővel(2000 év közepéig volt ez azt hiszem),mert könnyen végzetes következménye lehet egy hormon-és érzelemdúsabb napon. Ülések átlagosak,kormány magassága állítható,helykínálat közepes,kárpitok jó minőségűek,de bizony az ajtókon hajlamos zörögni.
4 személy normálisan elfér benne,ha nem(sokkal) magasabb 185cm-nél
Csomagtartó 430l,de belelóg a szokásos zsanér,4 db 195/50R15 elfér benne.
Nem találtam még meg benne a tökéletes üléspoziciót…
Igazából semmi kirívó nincs benne semmilyen irányban,átlagos és minimalista minden….cserébe minden olyan és úgy funkcionál,mint újkorában.

Motor:
16 szelepes közvtelen befecskendezéses intercoolerrel, ROM modul vezérlésű- forgóelosztó rendszerű elektronikus szabályozású adagoló,csavaros szelephézag-állítással. 66kW-90LE 220Nm…nem erőgép,főleg mert ugye amíg a turbó nem produkál számottevő nyomást,addig eléggé döglöttnek tűnik..ez olyan 1700as fordulatnál következik be,amikor is kb 3500ig nagybenzineseket megszégyenítő gyorsulást produkál.Ebben a tartományban klíma nélkül 2-3 személlyel mosolyt lehet csalni az arcomra,ha éppen azt akarom,és sokan döbbennek meg amikor 130-ról(itt 2600at forog) nyomok egy padlót és pillanatok alatt 160-170….
Utazóban a 140-150 fekszik neki,itt 3000 körül forog.Minimálisat kormol,egr-t lezártam.
Fogyasztása,a dinamikát nem nélkülözve nekem 5.2 és 5.6 liter környékén alakult eddig,javarészt klímáva és bőven van benne pálya 150 és város.
Negatív dolgot is tudok mondani: elképesztően hangos,rázza a bódét rendesen alapjáraton…amikor nagyritkán tankolok és kiszámolom az épp aktuális fogyasztás-átlagomat,ez a negatívum mindig elenyészőnek tűnik.

Milyen vezetni? Futómű,fék:
Eléggé direkt kormányzású,2.5-et fordul kopptól koppig.Magyar utakra egyértelműen kemény,feszes ez a futómű,de én javarészt normális utakon használom külföldön,ide pont jó.
Támogatja a „gyorsan-menést”,elég jó tempóval autóztam az osztrák hegyek között is főúton,meglepően jó vele gyorsan menni.Ettől nyilván nem lesz egy M3as BeMeWe,de tényleg nem nézi ki előle az ember.
Ami viszont elszomorító,nem sokkal kisseb helyen fordul meg mint egy csuklós Ikarus,ilyen szempontból talán az egyik legrosszabb amivel dolgom volt…hihetetlen.
Dobfék van hátul,teljesen átlagos fékhatás.

Amiről még szólnék…világítás: Kevés autóra mondtam eddig hogy jó a világítása,ez az egyik legjobb. Sima H4 halogénnel is teljesen tisztességes,de belepróbáltam egy 50W-os xenont…akik szembejöttek akkor velem,remélem nem mentek el tüdőszűrőre azóta,mert az éves gamma-sugárzásukat ott megkapták.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Aki eddig eljutott,annak Köszönöm hogy elolvasta. Remélem hasznos volt egy szűk rétegnek,akik ilyen autóban gondolkodnak. Nekem eddig bejött,mindenki döntse el maga,hogy együtt tud-e élni a fent sorolt pozitív illetve negatív tulajdonságokkal.

Az elmúlt 13e km alatt 1db H4 halogén izzót cseréltem 3 euro értékben.

Eddig még csak 140e van benne,később írok még róla.

2014.10.hó 150.000km
Minden tökéletes továbbra is.Egyre jobban szeretem...nem egyoldalú...Ő is hűséges :) Időközben kicsit tanulmányoztam a kapcsolási rajzát és készítettem hozzá egy "tuningbox"-ot...semmi extra,turbónyomást és adagoló nyomást módosít.90LE 220Nm ből csinál 113LE 260Nm-t,továbbá 1400-tól él a turbó,nem 1800-tól és sokkal "idegesebb" :D Nagyon jót tett a dinamikának,5 személlyel klímázva is marad benne potenciál. Az eddigi legrosszab fogyasztásom 6 liter lett....boxxal tesztüzemben(gondolhatod mit kapott szegény) 4-5 személlyel,fele pálya fele város...vicces mi? 6....szétalázva....6...érted?? Hát ezt megtartom egy darabig.Az előbb írtam hogy szeretem....hazudtam...imádom. Imádom azzal együtt hogy nagyobb helyen fordul meg mint egy anyahajó és k*rva hangos...cserébe 1600-1700as fordulat alatt remeg is. Na de érdekel ez engem,ha ilyen kis étvágyú és a gyárban előírt törődésen kívül nincsenek igényei?? Tudják a választ igaz?

2015 04. 160.000km
kb 157e km-nél jártunk,amikor is a következő történt: 1600km-t vezettem 15 óra alatt,amiben volt nagyjából 2 óra pihenő(wc,kávé...stb),ebből 500at 160-170nel.Ez azért érdekes és rémisztő,mert a házunk előtt parkolni készültem,járdaszegély mellé,2 kocsi közé amikor minden előzetes jel nélkül beesett a fékpedál.Mákom volt,mert nem volt akkora hely hogy orral álljak be,így tolatnom kellett...kb 20km/órával továbbgurultam..kézifékkel megálltam.Gyorsan megnéztem,tartály tele,sehol nem folyik munkahenger....hurrá,átereszt a főfékmunkahenger...éljen. 1 hétig voltam otthon,időm nem volt ezzel foglalkozni,gyorsan lecsorogtam P.Z. barátomhoz ,1 db rendelhető volt raktárkészletről.Megrendelte:40e Ft,Nipparts...szarabb volt mint a régi,gyári új:110ezer...Bontott lett 30 ropi,tökéletes.Azért átvillant az agyamon,ha ez nem épp parkolás közben történik vagy nagyon ráb@szok vagy meghalok. Az i-re a pont,hogy 2 nap múlva korcog a bal első fékem...fasza...hát nem elfogyott a betét? :D Semmi gond,Febi tárcsa-Kashijama betét 24e Ft cakli-pakli,ezt magam cseréltem.Ebben meg az a slusszpoén hogy a külföldi otthonomban a polcon ott figyel a pár hónapja rendelt TRW-betét és tárcsa(akciós volt,nem tudtam otthagyni,betét-tárcsák-fékpofa..100 euro). Olyan fék lett az autón,hogy az első 200km-en a féktávok felénél vissza kellett engednem kicsit a pedált,most tényleg patent.
Ezt leszámítva pöpec a gép,kicsit sem kímélő üzemmódban 5,6l-re jött ki az elmúlt 10 hónap és több mint 30e km átlaga.

2015.08 167.000km
14 hónapja és 40e km óta van nálam,a tökéletes üléspoziciót még mindig nem sikerült megtalálnom....már nem is nagyon keresem. Jön-megy,teszi a dolgát.Nem tudom ki hogy van vele,de betegesen figyelem a fogyasztást...ez lehet betegség,vagy a néha előbukkanó fillérb@szó zsidaj énem miatt van...nem lehet tudni.Cimborámat és a barátnőjét ki kellett vinnem a reptérre.-gondoltam egyet,teletankolam,hogy lássam mennyit eszik ha nem nyomom ki a szemét.Összesen 299.5km-t mentem 4személy+2 nagypoggyász(2x32kg) "papás" tempóban,direkt nyugisan mindenhol betartva a sebességkorlátot(120-90%/50-10%).13,8 litert tudtam rátankolni.Ez 4.6l/100km.
Elfogytak a Kumho-k,kopásjelző alatt voltak.Mi sem természetesebb,vettem egy garnitúra felnit is az új gumikhoz....mert ugye zsidó vagyok és még így is sokkal olcsóbb volt,mintha rendelek gumikat webshopból.150 helyi egységet adtam érte,mert a srác inkább visszatette a gyári VTi felniket.A gumikban nem volt 3000 km :)
Pont a 40 fokban mentem Fanyarországra ,klíma fasza,15mp alatt jéghideget fúj.
Később jelentkezem,kérem kapcsolja ki.....

2016.02 170.000km környéke
2015 decemberben valami barom a parkoló autóm jobb hátsó futóművét pár centivel arrébb rakta...hát nem nekiment a balf@sz?...végül is nehéz észrevenni egy 4 és fél méter hosszú autót...
Ezen kívül minden zsír,szépen megyeget,nagyon jól fogyaszt.Legutóbb 5,6l jött ki úgy hogy csak melóba jártam vele napi 2x21km minden egyes út előtt 3-5 perc melegítés+ néhány boltbajárás ....parádés
A másik ami szintén parádés,az az indítás.Nyáron izzítani sem kell,-25-ben 1 izzítás...pöcc-röff..hihetetlen.A tél folyamán a munkahelyemnél és az "utcánkban" legalább 10 autót bikáztam be a Mazdiról...mindegyik újabb volt...

Hibalista

- H4 halogén,főfék-munkahenger 30e munkadíjjal

Ide hordtam szervizbe

Papp Zoli Papp Autójavító,Pécs Nagyon korrekt,normális ember.10est kap,mert őszinte,abszolút nem a lehúzós kategória

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

jómagam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 127388
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Omega Következő autója? Mazda
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Vi 1998

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)