Teknőc, a hibátlan
Szöveges ítélet
Tizenharmadik éve vezetem az alsó-középkategóriás szedánt.
A belső méretei a korabeli középkategóriásokéhoz hasonlíthatóak. Főleg hátul meglepően nagy a hely, a tágas fejtér a mélyre alakított hátsó üléseknek köszönhető. Ennek azonban megvan a hátránya is: gyorshajtáskor kanyaros úton néhány hátulülő szédülni szokott. Az első ülések oldaltartása jobb az átlagosnál.
Az 1996-os évben a neves minőségmegítélő Adac szerint épp ez a típus volt a világelső a kategóriában (leszorítva az ezen a helyen megszokott Toyota Corollát). Nem hallottam még erre a típusra panaszkodó tulajdonost, mindenki csak dícséri. Pont ezért nem is lesz lecserélve még jó darabig.
Rúgózása sportosan – fiatalosan keményre hangolt, mintha jóval erősebb motorokat szántak volna az autóba. Az 1,5-ös a 16 szelep miatt 4000-res fordulatszám környékén kap erőre, főleg kettesen kihúzatva előnyös. Az alacsonyabb üléspzíció miatt többnek tünik a sebesség. Az ötös sebességfokozat ritkán elegendő előzéskor, vissza kell kapcsolni. A váltó pontos, külön meg kell dícsérni.
A kilátás nagyon jó a kocsiból minden irányba, a tükröknek kevés a holtterük (kizárólag a Sedan változatról beszélek). A biztonságérzetem meglehetősen kevés ebben az autóban utazva a karoszériaelemek vékonysága miatt – bár tudom, hogy a töréstesztek eredményeit nem befolyásolja a fémlemezvastagság.
Hibalista
- Hibátlan. - Szokásos fogyó alkatrész-apróságok cseréje. Szokásos kötelező cserék: vezérműszíj 100.000 km-nél és 200.000 km-nél, hátsó két lengéscsillapító 180.000-nél.
Ide hordtam szervizbe
Mazda-servis Pozsony
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
AUTO-KOVO PLUS s.r.o.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
