Szőke autó
Szöveges ítélet
Én választottam (ilyen kocsit mindig nők választanak, vagy nőkre vadászó pasekok, konkrétan a mi szívünk elrablása végett lett dizájnolva). Dögös piros volt, igazi csajos/csajozós autó. Jobban is szerettem végig, mint jó férjem, holott egy darabig nem mertem vezetni a nehéz kuplungja miatt (lefulladtam, no). Pályán imádtam, rálapult az útra, városban azonban a megfelelően fejlett combizom hiánya akadályozta a kéjérzet kialakulását (ismét a kuplung, a pirosoknál és dugóban), főleg mivel a kismazdánkhoz (121-es, szintén piros) szokott a bal lábam. Miért is szerettem én mégis, mert szerettem, igen! Gyönyörű volt, szépséges. Stabil, nem lobogott úgy a szélben, mint (a minden egyéb szempontból imádott, kiváló) 121-esünk. A konkrét példány kiválasztását elsiettük - ha 1.8-as motorral kerül hozzánk, és nem cégtől, illetve nehéztalpú sofőrtől, egész nap benne ültünk volna, az fix. Igy sem váltunk volna meg tőle, mert a széthajtottságából eredő hibáit éppen végleg felszámolni készültünk már. Volt neki kuplungcseréje, féktárcsa-cseréje meg minden egyebe, és épp a füstölést orvosolni vittük volna, midőn a szerelőhöz menet(!) egy zebránál hátulról belehajtott egy Iveco teherautó, kinek figyelmetlen sofőrje elbambult a volánnál, és elmulasztott ezért megállni. Azóta is rettegek, ha a visszapillantóban feltűnik egy Iveco. Eladtuk töröttként (na jó, olyan nagyon nem volt összetörve, de már ezt nem bírtuk volna anyagilag a drága japó prizma és lámpatestek miatt), és hiába idegöltük magunkat annyit miatta, mégis nagyon sajnáltuk... Milyen jó már benne a kuplung mellett a láb-pihentető támasz, meg a sok pohártartó. Engem nem zavart, hogy csak 3-asban lehet előzni vele, amúgy sem szoktam csapatni, ez inkább apánkat sokkolta. A váltója amúgy is jó volt. Hátra nem lehet belőle kilátni, ez tény, és az A oszlop több ízben veszélyesen (szerencsére sosem balesetet okozóan) takart ki lényegi pontokat (pl gyalogost, kanyarodó autót) a látómezőből (a C-oszlopról inkább nem is mesélek...). Nekem a fékje bejött.
Apa telinyomatta konzerv-zene-lejátszóval, de sajna ez nem jól viselte, hogy a fiaink 10forintosokat szuszakoltak a CD-lejátszóba, meg hogy én térddel elkaptam párszor a pendrive-ot, MP3 lejátszás közben (hááát többé nem is játszott le semmi ilyet...).
Minden parkolóban Ő volt a legszebb, a gyerekek mindig körülállták...:-) És még a sok hibája mellett sem hagyott minket cserben az úton soha. Mindig csak néztük, miért áll az a sok autó nyáron az út szélén?! A sárga angyal mindig más márkákat vontat, ez a helyzet! Mazdával nem szokod meg az úton-állást, és az utsó csepp benzinnel még mindig elküzdi magát a kúthoz is, ha gondatlan voltál tankolás-ügyben! Még az Iveco-s eset után is a saját kerekén jött haza, a csomagtartó teteje celluxszal leragasztva, nehogy felnyíljon... (Jahh, hát a csomagtartója az hatalmas volt, tényleg.)
ui.: előzni nem szerettem vele pályán/MO-án, mert ahogy kimentem a bal sávba, aki előttem volt mind lehúzódott - azt hitték, én most nagyon gyorsan fogok menni és mindenkit letúrok (az előítéletek ugye - feltűnt a visszapillantó tükrükben egy lapos, tűzpiros ótó), de ezt 1.5 motorral és a heves vérmérséklet hiányában nem lehetett megtennem. Férjem a piros lámpánál a párhuzamos sávban motortúráztató alakokra panaszkodott, akik versózni szerettek volna mind.
Na persze:-)
Hibalista
- A férjem tudja, ezeket, én csak életérzek:-) Széthajtva vettük, cégé volt előttünk, és a fenekén egy pontatlanul kivitelezett parkolás nyomait viselte. Sokba volt, én mindenre nem emlékszem, de az nekem is feltűnt, hogy füstölt, és hogy nyomorú volt kuplungolni (a kuplung cseréjéig).
- Volt még: olajszivattyú, keréktárcsa, és a hátsóablak-párátlanító nem párártlanított, amíg apa meg nem szerelte S. K.
Ide hordtam szervizbe
Én nem hordtam, csak a férjem - Zolika (házi szerelő)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mazda Mester
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mazda 323 1985-ös | Következő autója? | Csak Mazdát veszünk, ha lehet, de mindenképpen japáni származásút |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
