A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f V (1994-1998)

323, 323f V 1,5i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sportos, fiatalos, megbízható

Szöveges ítélet

2007 decemberében került hozzám az autó. Több márka több tipusát is megnéztem/kipróbáltam ebben a kategóriában, amíg be nem ültem egy 323f-be. Onnantól kezdve a típus nem volt kérdés, csak a megfelelő autót kellett megtalálni. (nem volt egyszerű Borsod megyéből, azt vettem észre, hogy a legtöbb a Dunántúlon fut.) Az autónak gyakorlatilag egy hibája volt, ami a vásárláskor ki is derült. A következő tüneteket produkálta: padlógázra(vagy nagyobb gázadásra) fulladt az autó, nem húzott rendesen, füstölt, s mint utóbb kiderült 10-12 liter 95-öst kért 100 kilométerenként. Először maszek szerelőkhöz vittem, aki megállapította, hogy a pillangószelep- szögállásmérőm ment tönkre(elnézést az esetleges rossz helyesírásért!). Miután beszereztem egyet bontóból 15e forintért, megállapította, hogy mégsem ez okozza a problémát. Ez vett rá arra, hogy meglátogassam a miskolci mazda szervízt. Itt számítógéppel megállapították a légmennyiségmérő helytelen működését(és mint megtudtam, a hibajelenségek azért voltak, mert az elektronika ráállt egy ún vészprogramra. Sok üzemanyag, gyengébb teljesítmény, de nem hagyott ott sehol!). Miután közölték, hogy a gyári 160e+áfa, úgy döntöttem, egy bontott alkatrész is megteszi, ami 40e forintomba került.
Ettől a momentumtól kezdve mintha egy másik autóban ültem volna. Egyenletesen, jól húz(azért kedveli a magasabb fordulatszámot), az első utamon, a sebességhatárokat betartva megtett 110km után (30% város, 70%országut) nagy örörmömre 7 liter!!! benzinnél többet nem tudtam beletölteni. Ez nem "az én autóm 5l-t fogyaszt százon" duma, nem érdekem senkit sem megtéveszteni. 650km után nagyobb átlagot tudtam mérni, 7,4 literre végződtek számításaim. (ami nagyon kellemes érzés volt az addigi 11-12l után). Több említésre méltó hibája nincs, csak korral járó apróságok(sebességváltó-bőrszoknyát csináltatok hozzá, lecseréltem a gyári hangszórókat).
Negatívumként tudom említeni az alkatrészek árát, de ez gondolom nem meglepetés. (pl vez.műszíj+ fesz.görgők +vez.görgők 40e ft, a gyári alkatrészek nagyon drágák, viszont kompenzálja az a tény, hogy ritkán van rá szükség!)
Külső:
Az autó rendkívül sportos megjelenésű, szerintem nagyon időtálló a formája, a mai autók között is megállja a helyét. Nekem nagyon tetszik, elöl az alja kicsit alacsonyan van, merőleges parkolásnál figyelni kell a szegélyre. Különösen tetszik a keret nélkül nyíló ajtó.
Belső:
alacsony vezetési pozíció, egyeseknek nehézkes a ki- beszállás, nekem kifejezetten tetszik. A belső dizájn is nagyon tetszetős, sportos. Szinte minden elektromos (és működik!) belül, a szellőztetőrendszer kezelésétől kezdve, ablakok, tükrök, stb. Külön említést érdemelnek (szerintem) az alábbi apróságok: műszerfal fényerősségének szabályozhatósága, világított kesztyűtartó ill. csomagtartó.
Négy ember kényelmesen elfér az autóban(hátul is meglepően sok hely van), a csomagtartója is megfelelő méretű ennyi utas poggyászához.
Menet közben:
Az 1,5-ös motor szerintem elég az autóhoz(de azért szívesen kipróbálnám a 2000cm3-es V6-ost százharmincegynéhány lóerővel!). Jó a gyorsulása, sebességhatárok túllépésére kifejezetten alkalmas :), egy előzéskor pl 4-esből 165-nél váltottam, és a ford.számmérő még nem volt piros tartományban(ami 6000-nél kezdődik). Végsebességet nem próbáltam, nem is tervezem.
Az utastér 110-120-as utazótempónál csendesnek mondató, 140-150 km/h-nál már egy kicsit hangosabban kell beszélni a hátul ülőkhöz. A kormányzás precíz, a váltó viszonylag rövid úton jár, pontos. A futómű nagyon stabil, körforgalomban sok hátulról ránktapadó taplót alaposan meg lehet lepni!
Aki autóvásárlás előtt áll, és barátkozik a gondolattal, hogy mazda 323f tulajdonos legyen, azt csak bátorítani tudom,véleményem szerint nem fog csalódni.

Hibalista

- légmennyiség-mérő (gyári 160e+áfa, bontott 35-40e)

Ide hordtam szervizbe

Mazda Sy-Ta Kft. Miskolc

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 133000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fiesta(nem saját) Következő autója? Mazda3 (vagy ha nem, maradok a japán autóknál)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f V 1994

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)