Sportos, fiatalos, megbízható
Szöveges ítélet
2007 decemberében került hozzám az autó. Több márka több tipusát is megnéztem/kipróbáltam ebben a kategóriában, amíg be nem ültem egy 323f-be. Onnantól kezdve a típus nem volt kérdés, csak a megfelelő autót kellett megtalálni. (nem volt egyszerű Borsod megyéből, azt vettem észre, hogy a legtöbb a Dunántúlon fut.) Az autónak gyakorlatilag egy hibája volt, ami a vásárláskor ki is derült. A következő tüneteket produkálta: padlógázra(vagy nagyobb gázadásra) fulladt az autó, nem húzott rendesen, füstölt, s mint utóbb kiderült 10-12 liter 95-öst kért 100 kilométerenként. Először maszek szerelőkhöz vittem, aki megállapította, hogy a pillangószelep- szögállásmérőm ment tönkre(elnézést az esetleges rossz helyesírásért!). Miután beszereztem egyet bontóból 15e forintért, megállapította, hogy mégsem ez okozza a problémát. Ez vett rá arra, hogy meglátogassam a miskolci mazda szervízt. Itt számítógéppel megállapították a légmennyiségmérő helytelen működését(és mint megtudtam, a hibajelenségek azért voltak, mert az elektronika ráállt egy ún vészprogramra. Sok üzemanyag, gyengébb teljesítmény, de nem hagyott ott sehol!). Miután közölték, hogy a gyári 160e+áfa, úgy döntöttem, egy bontott alkatrész is megteszi, ami 40e forintomba került.
Ettől a momentumtól kezdve mintha egy másik autóban ültem volna. Egyenletesen, jól húz(azért kedveli a magasabb fordulatszámot), az első utamon, a sebességhatárokat betartva megtett 110km után (30% város, 70%országut) nagy örörmömre 7 liter!!! benzinnél többet nem tudtam beletölteni. Ez nem "az én autóm 5l-t fogyaszt százon" duma, nem érdekem senkit sem megtéveszteni. 650km után nagyobb átlagot tudtam mérni, 7,4 literre végződtek számításaim. (ami nagyon kellemes érzés volt az addigi 11-12l után). Több említésre méltó hibája nincs, csak korral járó apróságok(sebességváltó-bőrszoknyát csináltatok hozzá, lecseréltem a gyári hangszórókat).
Negatívumként tudom említeni az alkatrészek árát, de ez gondolom nem meglepetés. (pl vez.műszíj+ fesz.görgők +vez.görgők 40e ft, a gyári alkatrészek nagyon drágák, viszont kompenzálja az a tény, hogy ritkán van rá szükség!)
Külső:
Az autó rendkívül sportos megjelenésű, szerintem nagyon időtálló a formája, a mai autók között is megállja a helyét. Nekem nagyon tetszik, elöl az alja kicsit alacsonyan van, merőleges parkolásnál figyelni kell a szegélyre. Különösen tetszik a keret nélkül nyíló ajtó.
Belső:
alacsony vezetési pozíció, egyeseknek nehézkes a ki- beszállás, nekem kifejezetten tetszik. A belső dizájn is nagyon tetszetős, sportos. Szinte minden elektromos (és működik!) belül, a szellőztetőrendszer kezelésétől kezdve, ablakok, tükrök, stb. Külön említést érdemelnek (szerintem) az alábbi apróságok: műszerfal fényerősségének szabályozhatósága, világított kesztyűtartó ill. csomagtartó.
Négy ember kényelmesen elfér az autóban(hátul is meglepően sok hely van), a csomagtartója is megfelelő méretű ennyi utas poggyászához.
Menet közben:
Az 1,5-ös motor szerintem elég az autóhoz(de azért szívesen kipróbálnám a 2000cm3-es V6-ost százharmincegynéhány lóerővel!). Jó a gyorsulása, sebességhatárok túllépésére kifejezetten alkalmas :), egy előzéskor pl 4-esből 165-nél váltottam, és a ford.számmérő még nem volt piros tartományban(ami 6000-nél kezdődik). Végsebességet nem próbáltam, nem is tervezem.
Az utastér 110-120-as utazótempónál csendesnek mondató, 140-150 km/h-nál már egy kicsit hangosabban kell beszélni a hátul ülőkhöz. A kormányzás precíz, a váltó viszonylag rövid úton jár, pontos. A futómű nagyon stabil, körforgalomban sok hátulról ránktapadó taplót alaposan meg lehet lepni!
Aki autóvásárlás előtt áll, és barátkozik a gondolattal, hogy mazda 323f tulajdonos legyen, azt csak bátorítani tudom,véleményem szerint nem fog csalódni.
Hibalista
- légmennyiség-mérő (gyári 160e+áfa, bontott 35-40e)
Ide hordtam szervizbe
Mazda Sy-Ta Kft. Miskolc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta(nem saját) | Következő autója? | Mazda3 (vagy ha nem, maradok a japán autóknál) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
