A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f V (1994-1998)

323, 323f V 1.5 16V SE 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Ha akarom, sportkocsi...

Szöveges ítélet

Amikor a kilencvenes évek derekán megjelentek a 323F-ek, rögtön az álomautómmá vált (korábban a bukólámpás elődje volt az), és megigértem magamnak, hogy ha nagy leszek, ilyenem lesz. És lám, az első autóm (993 köbcentis Daihatsu Charade) után belevágtam, vásároltam egy 323F-et. Megérte a hitelt :) Az egész országot átutaztam a megfelelő autóért, de szomorúan tapasztaltam, hogy 10-ből 10 meg volt már törve. Egyetlen egy sem volt teljesen sérülésmentes, aki azt állítja, hogy az övé százezer km után sem sérült, kamuzik. Kb 2 hónap nyomorúságos buszozás és rengeteg autónézőbe-utazás után ráleltem erre a csodaszép példányra. Fehéret vagy feketét szerettem volna, de metálzöld lett. Nem bántam meg. SE kiadás 96-ból, vagyis a facelift előtti full extrás változat. ABS, klima (működik! ez ritka!), 2 légzsák, 4 elektromos ablak, elektromos fűtés-hűtés vezérlés, ködlámpa, gyári alufelni, gyári Remus sportdob. Mivel facelift előtti, a belseje szerintem (és ismerőseim szerint is) jobb és praktikusabb a facelift utáninál, ráadásul itt még gombnyomásra nyílik a csomagtartó, nem csak kulccsal. Mi kellhet más?
Az első lökhárító enyhén törve volt, de szépen lett javitva, a metálzöld szin szépen elrejti a friss és az eredeti festés közti különbséget. A csillogása és formaterve alapján még ma is szép autónak számit. Rengetegen szeretnek bele, pont azért, mert sportosan néz ki (alacsony kagylóülések, keretnélküli ablakok, sportdob, alacsony orr és magas hátsó rész, kiváló tuningalap!), ugyanakkor az 1.5ös motorral kevés pénzből is könnyen fenntartható.
Ha baja van, akkor aránylag sokba kerül, de a jó hir, hogy nincs baja. Soha semmi. Csak a szokásos karbantartásokat kell elvégezni.
Soha nem hagyott cserben. Cserébe nem sajnálom rá a pénzt, amit kell megadom, csak Shell 95-öst tankolok bele, jó olajat használok, néha adalékanyaggal kényeztetem.
A használatát imádom. Igazi sportkocsi-feelinget érez aki vezeti, bár erre a sportdob is rátesz egy lapáttal (halk tipus, csak 3000-5000 tartományban adja ki a hangját, akkor is elegáns mélyet, nem fülsiketitő dörgést). Ha előzni kell 90 körül, akkor azért nem árt visszatenni négyesbe (ötödikben elhanyagolható mértékű a gyorsulása). Általában 90-110 körül hajtom, 60% város 40% városon kivül, igy 7.5 litert eszik 100 km-n. Meglepett, hogy ha autópályán megpadlóztam, akkor sem ment 8 liter fölé. A sportautónyi lóerő hiányát gazdaságossággal pótolja - szerintem megéri. Aki F1-pilóta módjára közlekedik, vegyen 2.0 V6-ost.
Minden nap használom az autót. Hétköznap meló, hétvégén utazás. Még soha nem történt olyan, hogy nem indult volna. Egyszer kellett csak megállnom műszaki hiba miatt, akkor is defektet kaptam csak...

Imádom ezt az autót, és bár a dizel-rajongó kollégáim szerint le kellene cserélnem egy újabbra és dizelre, nem teszem. 12 év, 222000 km, és 3 tulajdonos után még mindig a kedvencem, és nem tudtam megunni... Lehet hogy addig lesz nálam, amig le nem rohad róla a kasztni :) A Mazda szervízben voltam állapotfelmérésen, büszkén mondták, hogy a legtöbb 12 éves autó csak szeretne ilyen állapotban lenni - de náluk ez megszokott, hiszen Mazda.

Huszon-/harmincéves sorstársaim: akinek hozzám hasonlóan nagyon megtetszett az autó, ne habozzon venni egyet. Igazi élmény... egyszer élünk, és ilyen autót ne nyugdijas korunkban akarjunk beszerezni, hanem addig, amig jól is áll nekünk :)

Hibalista

- Karcolódott az első két ablak (rengeteg fel-le húzás után), és a két hátsó sárvédő 12 év és 220000km után rohadni kezdett (festéssel együtt a javitás 45ezer volt) - Elromlott az elektromos antenna. Azt mondják minden autón elromlik, nem érdemes cserélni sem, mert télen a viz belefagy és annyi neki. Ezeken a hibákon kivül SEMMI baja nem volt.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 172000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Charade 1.0 CD Következő autója? Celica GT (1.8 VVTi)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f V 1994

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)