Funky, de füstöl és rohad
Szöveges ítélet
Első autó kellett. Lehetőleg megbízható, 350 ezer forintnál nem drágább, jól felszerelt és nem baj ha nem túl gyakori. Nyilván nem jött össze - vagy legalábbis csak rövidtávon a fenti feltételekkel. Maradjunk abban hogy okkal nem fut belőle sok és okkal szívás ilyet tartani. :D Persze, h nettó ráfizetés volt a sztori. Szóval vettem egy ABS-szel, 2 légzsákkal, klímával szerelt, központi záras, 4 el. ablakos, el. tükrös, el. napfénytetős, ködlámpás csodát. Meg sem fordult a fejemben, hogy én találom meg az igazgyöngyöt a szeméttelepen, eleve készültem szívásokra, a végére viszont tényleg elérte a fájdalomküszöböt.
Vásárlás után a szokásos folyadékok, szűrők, betétek stb. cseréje, plusz mivel a vétel előtt sokat állt, a letapadt termosztát miatt egyből felforrt a hűtővíz. Hazaúton persze.
Egyéb szívások is voltak vele, pl. szar minőségű / ócskán feltett, mindenféle papírok nélküli fóliák voltak az ablakon, úh azt kukáztam, de szerencsére leszedéskor a hátsó ablakról a fűtőszál is jött le vele, így bontóból egy másik hátsó szélvédőt kellett keríteni.
Kp-i zár távirányítója szétesett a kezemben, abból is kapott újat.
Volt kis lakatolás, futómű-állítás, új fékcsövek, fékhenger, fékpofa...
Klímát csak tölteni kellett.
Pár hónappal később aztán a két első féltengely cseréje következett, a füstölés miatt pedig szelepszár szimmering csere + egyszer durván megpakoltuk a csomagtartóját és kiszakadt a bal hátsó gátló. Hiába, a kasztni nem volt már túl acélos, na.
Nyárra be volt tervezve egy nagyobb lakatolás is, de a továbbra sem múló füstölés (hidegindításkor, főleg hűvös időben fél percig úgy füstölt, hogy egy bontószökevény IFA is megirigyelte volna) és a drága, ám végleges megoldást így sem garantáló lakatosmunka veszélye miatt, valamint a meglehetősen nehézkes alkatrész-ellátás okán elváltak útjaink kb háromnegyed év után. Egy autószerelő-segéd vette meg, mondta, h ő majd elbíbelődik vele a szabadidejében.
Így lett egy közlekedő edényem - kurblis ablakkal...
Hibalista
- Konkrétan csak kevés dolog romlott el, cserélni, karbantartani viszont annál több mindent kellett. - - ami elromlott: - - - termosztát - - kp-i zár távirányító - - amit cserélni kellett: - - hátsó szélvédő, - - első féltengelyek - - vezérműszíj és görgők - - fékhenger, fékpofa, fékcsövek - - szelepszár szimering - - lakatolás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 293297 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 4326 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Astra G |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
