Fenyőke - Iszákos szaladgálós. Országúton zajos.
Szöveges ítélet
Első általam vásárolt kocsi, és Angliában került sor a megvételre. Olcsó és megbízható kocsit kerestem, kirándulásokra, munkába menetelre. Japánban gondolkodtam ezért nagyrészt. Corolla, Almera, 323, Accord, Civic. A vételár kb 2 heti fizetésnek felelt meg, és nem azért, mert hú de jól keresek, hanem az angol használtautópiaci árak miatt. Hónapokig nagyon élveztem, erős volt, főleg városban virgonc, villanyos első ablakok, tükrök, ABS, 2 légzsák, 115 sátáni lóerő, kupés forma, állítható szervokormány, magasságállítós ülés.
Aztán kiderültek az együttélés során, hogy tényleg alig férek el (186 cm-el), városban virgonc, de hosszabb utakon a zaj fárasztó (motorból, futómű felöl), és a fogyasztás, Te jó ég!! Igaz, a munkábamenetelhez napi kis távolságokra használtam, de hosszabb távolságokon is falta a benzint. Annyira mégsem ment. Amennyire tetszett az elején, első autó ugye, a végén a hozzácsiszolódás során teljesen közömbös lettem, sőt, minden felsorolt baja zavart. És a kipufogó, gumik, repedt hűtő, ABS...a legendás Mazda megbízhatóságot majdnem hozta, de maradt bennem hiányérzet.
Aki városi szaladgálós autót akar, megbízhatót, és nem használná hosszú utakra, valamint nem túl magas, jó autóra lel benne, olcsón fenntarthatót. De mindenképp az 1.5-ös motorral javasolnám ebből a szériából, majdnem úgy megy, és lényegesen kevesebbet fogyaszt. Kollégám egy olyat nyüstöl. A 90-s évekbeli Mazda benzines motorok, 1.6, 1.8, 2.0 a 323-ban, 626-ban ha emgnézzük és összehasonlítjuk a korabeli versenytársakkal, mind lóerőben, mind nyomatékban hátul kullogtak.
Hibalista
- A bal (utasoldali) tükör: - törött le, mikor egy barátomnak adtam át vezetni az autót. Aki, teszem hozzá, jobb sofőr, mint én, és többet is vezetett, igaz, Magyarországon. Így ez nem a kocsi hibája volt, de érdemes leírni, mert mint megtapasztaltuk, ha csak pár hónappal fiatalabb gyártású lett volna az autóm, mindenhol kaptunk volna cseretükröt, így csak a márkaszervízben sikerült. Ráadásul, angol szervízmódszer, a saját maguk által nem forgalmazott tükröt akkor sem szerelte be az egyik legnagyobb szervízlánc, ha hozom a megvett tükröt. Mivel ha nem náluk lett véve, garanciát nem tudnak vállalni, annak beszerelésére sem. - - A hűtő: - ami már a kocsi hibája, a hűtő repedt meg a nálam töltött idő végére, igaz, nem sikerült egyből kiszúrni, mivel télen történt. Kollégával egyszer tollasra sietve, ott a parkolóban megállva lett nyilvánvaló, látva a motorháztető résein kiáramló gőzölgő "füstöt". - - Gumik: - Mea Culpa, az én hibám is, nagyon olcsó papucsokat vettem még a vétel után, az első tengelyre. De nem hajtottam szét az autót, a 115 gyári lóerőt ritkán használtam ki elinduláskor, mégis, az első gumikat már másfél év után újra cserélni kellett, és a hátsók is cserélődtek a nálam töltött idő alatt. - - Kipufogó: - Miután a kipufogótartó-gyűrű megadta magát, a szervízben csak annak a cseréje helyett az egész hátsó, dobostól stb, cserjét javasolták, szivárgás, rozsdásodás címén, kb 50ezer Ft munkadíjjal. - - ABS: - Először csak alkalmanként gyulladt ki a visszajelző fény, és adta meg magát, majd egyre gyakrabban, mígnem "örökre" megadta magát. Hiba kiderítése és javtása a kocsi értékén felül lett volna, így ez már az új tulajdonosra maradt.
Ide hordtam szervizbe
A letört tükör vásárlása a helyi dealer-nél, amúgy a szervízeltetés általában a 300méterre lévő garázsban és gumikereskedésben. Nagy tévék a várókban, ingyen tea/kávé/üdítő/forró csoki/ásványvíz, akciós műszaki ottani szervízeltetés esetén, csinos recepciós lányok.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
