EZ a mi autónk: MAZDA 323F
Szöveges ítélet
Pécsen egy használtautó kereskedésben vettük 2004 augusztusában 1620000 Ft-ért. Két lehetőségen gondolkoztam: Honda civic 1.5 vtec v. Mazda 323 f. A Honda mellett a 114 lóerő szólt, míg a Mazda mellett a roppant jól eltalált, időtálló karosszéria kialakítása (keret nélküli ablakok, 5 ajtó - érdemes egy 323 f és egy Mercedes C sportcoupe fényképét egymás mellé tenni szerintem sok a hasonlóság csak az 3 ajtós) és az , hogy japán. Mikor a kereskedőnél megláttam a jövőbeni autómat már nem is gondolkodtam melyiket fogjuk megvenni.
Az okmányirodában a gépjármű átírásánal kiderült, hogy én vagyok a kocsi 4. tulajdonosa.Ehhez képest semmi különösebb hiba nem jött ki az autón.
Karosszéria:
Időtálló tetszetős forma.Rozsdának nyoma sincs."Strapabíró" karosszéria - parkoltam mikor belementek, a bal hátsó ajtót találták el és kb. 10-15 cm-rel arrébbtolták az autót, az ajtót cserélni kellett de a sérülése ellenére teljesen és akadálymentesen le lehetett tekerni az ablakot.
Motor, erőátvitel:
Pörgős, japán motor igazán 3500 és 5500-as fordulaton van elemében a 89 LE, 132 Nm.Bemelegedés után alapjáraton szinte a hangját sem hallani.Gyorsulását még nem mértem de a gyári 10-11 mp-t szerintem tudja.Autópályán a 120-130-at szereti.Végsebesség 176 km/h.Kiváncsiságból kipróbálnám a 2000 cm3-es 143 LE-s verziót is.A váltó a lehető legjobb.
Futómű:
A futómű tökéletes, az úttartás néha még engem is meglep, már szinte várom, hogy csússzon és mégse csúszik (országúton enyhébb kanyar 120-szal).Elöl, hátul független kerékfelfüggesztés.A stabil úttartás egyik titka: évszaknak megfelelő gumiabroncs(nyári:195/50 R15, téli:175/65 R14).
Tapasztalat:a 16-17-es alufelni jobban állna, de a 15-ösnél nyomvályús utakon kevesebbet kell korrigálni.Összességében a futómű sportos de mégse kényelmetlen.
Felszereltség:
Klímaberendezés, gyári-Remus-sportkipufogó, elöl elektromos ablakok.A kilincseket és visszapillantótükröket én fújattam színre -sokat dob a külsején.
Összeségében:
Az újonnani magas árából eredően viszonylag ritkább autó, ehhez mérten-és mert japán-az alkatrészek sem túl olcsóak.De tulajdonképpen hacsak nem akarja valaki állandóan csinosítgatni, nem is kellenek hozzá alkatrészek a kötelező cseréken kívül.Az én példányom tuningmentes jól karbantartott darab.Az autó tökéletes nem is kívánom mostanában lecserélni,csak abban az esetben ha találok egy 2000 cm3-es V6-osat valahol.
Hibalista
- 3 év alatt semmi hiba.Előttem 3 gazdája volt, mégis csak a vezérműszíjat (Mazda:13000 Ft), görgőket (feszítő: 12500 Ft, vezető: 13500 Ft) és a kötelezően kicserélendőket (olaj, olajszűrő-Japanarts, légszűrő-Japanarts, gyertyák-NGK) kellett cserélni rajta. Egyszer (2006.04. hóban) műszakiztattam, a kötelező cseréken kívül fékbetéteket cseréltek rajta.
Ide hordtam szervizbe
Stangl Gyula autószerelő mester, Kaposvár, József u.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara 1.3 | Következő autója? | 323 f 2.0 v6 v. mazda 6 2.0 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
