Egyszer?en jó
Szöveges ítélet
Kérem. Az úgy volt, hogy a 89-es SEAT Ibizámnak már nem el?legeztem meg még egy télnyi bizalmat, megszolgálta a magáét, de egy szeszélyes rohadásból kifolyólag a kipufogón egy komplett kemoterápia sem segített volna. Takarodott is az útból mindenki, aki hallotta. Na de vissza a témához.
Az autó 97-es, eredetinek t?n? 120 ezer kilóméterrel, rendszeresen szervizelve. Mindez persze a vásárlás UTÁN derült ki, mert mikor barátn?mmel megláttuk el volt döntve a dolog.
Na most azt tudni kell, hogy a köztünk lév? 25-30 centis megasságkülönbség eléggé harciassá tette az autóvásárlást. Az ? részér?l KA, Twingo, 106-os és egyéb, nekem már térdben sz?k, autó jöhetett számításba, míg én (habár szívem örökre a tepsi Camaroé) inkább valami kevésbé paszentosabbra gondoltam.
Végül is kiegyeztünk egy 98-as Mitsubishi Colt-ban. Csak az zavart egy kicsit, hogy a nagyapám Moszkvicsa hozzá képest Pullmann-vagonnak számított, már ami az extrákat (máshol alapfelszereltségnek hívják) illeti. Se ABS, se légzsák, semmi hárombet?s vagy el. ablak.
Utolsó mentsvárként behajóztunk egy nemzetközi autókereskedés helyi telepére, ahol szomorúan jártunk körbe, ugyanis a kinézett Honda Civic leharcolt orra kissé eltaknyolt minket.
Na, akkor jött a derült égb?l Mazdacsapás.
Sötétkék metál, ABS, dupla légzsák, elektromos ablak (a sof?ré automata), klíma, vertikálisan állítható kormány és vezet?ülés, valamint bentr?l nyitható tank és csomi...kánaán. Ja, és gyönyör? 15-ös Zender felnik rajtuk vadonatúj Dunlopokkal.
A lehet? leghülyébb módon viselkedtünk. A próbaúton és minden elektromos rendszer kipróbálásán kívül semmit nem ellen?riztünk, néztünk át. Mint kés?bb kiderült óriási mázlink volt, egyl?re úgy t?n ik, becsületes el?z? tulajt fogtunk ki.
A formája az igazi klasszikus ék forma, szép. A kis rovarszemek is (mellesleg a 147-es els? gen. Alfa lámpái is hasonlítanak, de Uram bocsá´, ez csak véletlen, az olaszoknak nem kell lopni a dizájnt).
Sehol egy karc, zéró rozsda, becsszóra. Új a kipuf, kintr?l tip-top.
A beltéren sem lehet fogást találni az szent. Talán a csóró zöld kvarcóra egy kicsit z?rös, de ez hozzátartpzik a japán autókhoz, mint Kiszel Tündéhez Donatellácska. Nemdohányos beltér, semmi kinyúlt, kiült ülés, Elöl-hátul kartámla (WV konszernen belül ma is felár). Mély üléshelyzet, amin lehet segíteni az ülés minden irányban való mozgatásával. Idáig királyság.
A váltó
Külön fejezet, szemmel tolva kapcsolható precíz szerkezet, semmi reccs vagy kóválygás, oda megy, ahová kell. A sírás környékezett, mikor el?ször toltam egy hármast. Istenem, ilyen miért nem lehet máshol!
Motor
Nos, egy kis üröm az örömben. Mivel az autó önsúlya 1500 kg (bizony, nem spórolták ki az anyagot) a rendelkezésre álló 88-90 lóer? inkább átlagos, mint sportos guruláshoz elegend?. Igaz viszont, hogy olyan 4000 fölött azért tol tisztességesen (16 szelep), a vége olyan 180 körül lehet, nem próbáltam még ki, majd egyszer talán, ha szükség lesz rá.
Futóm?
Ez viszont elbírna még sokkal több lovat is, hiszen elég komolyan tapad és kemény is, mint a dög. Épp ezért városi komfort kézlógatásra nem épp ideális, pedig a NÉGY keret nélküli ablak jó partner az ilyen köcsögtöcsköléshez. A peres guminak köszönhet?en a keresztbordákat megérzi, cserébe nagyon biztonságos, komolyabb tépéseknél is biztosan tart. Jó. A fékek hidegen kissé karcosak, ha bemelegednek, akkor szolidan lassítanak.
Nehéz így elfogulatlanul írni, akinek ilyenje van, az úgyis imádja. Megbízhatósága japánosan jó, az alkatrészárak egy kicsit (olyan 15-20 százalékkal) magasabbak, na de míg ennek szervízbe kell menni! Addig más háromszor is megjárja.
Komfortja, leszámítva a keménységet, jó, az osztott üléseknek hála elég komoly dolgokat el lehet vele vinni, feltéve ha megbirkóztunk a kissé magas rakodóperemmel. Hátul átlagos termet?ek elférnek, mögöttem már kompromisszumokkal.
Minden m?ködik, kattan, h?t-f?t, NEM ZÖRÖG!, nagyobb tempónál már kissé süvít a szél (keretnélküliség hátránya), de nem zavaróan. Az ülések kényelmesek, némileg kagylósítottak és kemények, nem fárasztó az utazás. Bele fogok dögleni, de lefizetem, mert naggyon jó. Aki ki tud fogni egy jó állapotú példányt, annak el?re is gratulálok. Szeretni fogja
Csak gubanc ne legyen vele. Akkor meghalok.
Hibalista
- Még semmi, remélem, nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
Még nincs szerel?je. A pozsonyi Mazdáról CSAK rosszat hallottam.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Seat Ibiza | Következő autója? | k***ott nagy amerikai dög, legalább 5 literrel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
