Christine
Szöveges ítélet
Christine (igy neveztem el az azonos cimu Stephen King regeny alapjan) volt az elso 100%ig sajat autom (elotte csak ceges autok, Mitsu L200, Toyota Hilux, es meg egy Citroen Jumper is... boaaaaaaaaaaa....), es akarcsak a konyvben, ez is szerelem volt elso latasra. A neten neztem ki magamnak, arban a tobbiek alatt volt kicsivel, voltak nala olcsobbak is, de benne volt a legkevesebb km. A srac aki arulta szimpatikus volt, velem egy koru, aki a szuleitol "orokolte", es uj auto vasarlas miatt adta el. Amin beultem es meglattam a Momo sportkormanyt, mar mondtam is hogy kell nekem. Elso auto vasarlok figyelem, SOSE CSINALJATOK ILYET!!!! Annyira azert nem faragtam ra, de ha felnyitom a motorhaztatot, es latom hogy itt-ott megvillant a piros szin a meregzold auto motorhaztetejenek belso oldalan, akkor tan tobbet tudtam volna alkudni belole. Szoval igen, torott auto volt, es eleg rusnyan volt megjavitva, de ez az en benasagom volt, a kocsi tehet a legkevesbe arrol hogy osszetortek.
105.000 km: elvittem a Mazda-Syta szervizbe, azzal hogy most vettem, es csinaljak meg a kotelezo szervizt, nezzek at, es tudassak velem ha vmi baj van. 25 perc(!) mulva mondtak, hogy minden(!) oke vele... Ezutan tobbet nem vittem oda.
Jojjenek hat a pozitivumok! Szerintem gyonyoru az auto, az egyik legszebb segg (a csajome utan) ami letezik, maig jol nez ki ugy ahogy van. Itt nem mehetek el szo nelkul a keret nelkuli ajtok mellett, egyszeruen dogos amikor kinyitod az ajtot csontig lehuzott ablakkal! Nagyon fogja az utat, nem tudom hogy ez a jo futomu miatt van-e vagy azert mert qrva alacsony a kocsi, de soha nem volt olyan erzesem, hogy na ebben a kanyarban most tuti fejre allok. Nem egy erogep, de a 90 LE meg a rovid valtoattetelezes kello vehmenciaval mozgatja az 1140 kg-os kocsit. A valtoja brutal kemeny volt, Zoli a sufniszerelo (akihez kesobb vittem) szerint ez tipusbetegseg, de en ultem masikban, es azokban konnyen es siman raktad egyik gangbol a masikba. Arra tippelek hogy a frontalis utkozeskor vmi kapott egy gellert a valtoszerkezetben, es az szorulhatott. Engem nem zavart, sot 2 cm plussz a jobb bicepszemben, hurra!!!
Voltam vele minedenfele, elvitt a lengyel, szlovak, osztrak siparadicsomoktol kezdve az olasz, szloven, horvat tengerpartig, soha nem hagyott cserben, pedig adtam a szajanak. Na jo, egyszer nem indult be, de az utolag beepitett immobilizer ugye nem gyari alkatresz, szoval ezt az elozo tulaj balfeksegenek tudom be.
A ki- es beszallas gaz, teljesen egyet ertek azokkal akik irtak, nagyon alacsonyra kell leulni, de ez a sportossag ara. Belul hotfekete es kopogos muanyag minden, de van konyoktamasz szeriaban, van pohartarto, de ha ide felliteres kolasuveget teszel, akkor 1es, 3as es 5osbe kapcsolaskor a cd-fejegyseget is nyomogatod. Az ablakok csak elol elektromosak, es csak a vezeto oldali automata, az is csak lefele (hogy ez miert van ???) Hatul nem nagy a hely (allitolag, sose ultem ott), a csomagtarto teljesen oke, mi legalabb is 4en elmentunk vele a szloven tengerpartig. Viszont kifejezetten kenyelmes tomesuek az ulesek, a vezetoe allithato magassagu, sajnos a kormany tengely iranyban nem allithato, igy nekem kompromisszumot kellett kotnom mivel majdhogynem fekve vezetek, vagy ujjbeggyel kormanyzok vagy a pedalok vannak kisse kozelebb mint szeretnem.
Sajna nincs benne semmi ami az aktiv/passziv biztonsaggal akar koszonoviszonyban is van, nincs benne ABS (nem hogy ESP...), sehol egy legzsak, es hatul meg dobfek van. Emiatt a baratnom annyit ragta a fulem, hogy vegul beadtam a derekam es vettem egy uj autot iden januarban.
Christine azota a kocsibejaron all, neha azert elviszem egy nosztalgiakorre, elado az auto de olyan piszok keveset adnak erte, hogy annyiert nincs szivem eladni, inkabb megtartom masodik autonak.
Hibalista
- Klima kompresszor - 22.000 plusz beszereles meg feltoltes, a vege 35bol allt meg
- Az utolagosan beszerelt immobilizer benyogte az unalmast, kerek 20 rokaert hatastalanitottak.
Ide hordtam szervizbe
Mazda-Syta, Miskolc
Elvittem vasarlas utan a 105ezres szervizre, kb 25 percig es 24 ezer forintig tartott
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Zoli, a sufniszerelo
Lelkes, olcso, gyorsan dolgozik, csodat azert ne varjuk tole...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mitshubishi L200 | Következő autója? | Honda Civic Type-S |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
