A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f V (1994-1998)

323, 323f V 2.0 V6 GT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

AAA Rizsrakéta! Avagy FEEEEL DA FAYAAAAA!!! B-))))

Szöveges ítélet

A 90-es évek közepén láttam ilyet először a Thököly út-Hungária krt kereszteződésében, metálkékben. Már akkor nagyon tetszett. Ennek ellenére, mire egy ilyenbe sikerült beruházni kompromisszumként tekintettem rá. Persze V6, persze erős, persze szép... De mégis 5 ajtós... Családi kocsinak indult, belefér majd a gyerekülés, csomagok, miegymás. Egy cabrio után mentőmellény volt a gyári - hatalmas - napfénytető, de ennek ellenére olyan volt, mint egy csigaház. Hátra pl képtelenség volt belőle kilátni, magas far, spoiler, lőrésny ablak - bár körbe mind az volt. Ennek ellenére imádtam a sportos ék alakot, a megbízhatóságot, a precíz váltót (pláne egy francia után), a türkíz színét - mai napig vita, hogy zöld vagy kék; a V6 hangot, a fóliázott ablakokat.
Természetesen került bele egy erősítő, egy láda, később vettem mellé alkatrésznek egy jobbkormányosat, abból megkapta a gyári vajbőr belsőt, pár apróságot, lett xenon is.
Az autó 1998-as, utolsó darabok egyike, GT felszereltségű, 5 sebességes (volt ebből sok automata is), gyári koptatóval. Svájcból került az országba 2000-ben, én 2005-ben Zalaegerszegen vettem attól, aki magának behozta. Szép, megkímélt állapotban volt, 4 ültetőrugót, Remus sport dobot és tetőcsomagtartót kaptam a kocsihoz. Hazafelé a Balaton északi dombjain át jöttem, roppantul élveztem a precíz kormányt, futóművet, váltót, az autó konzisztens merevségét, elemi erejét.
Mivel nagyon alacsony, ületetve is volt, a pesti utakat megszenvedte, az első koptató fogyóeszközzé vált. Találtam hozzá egy limitált szériás Osztrák darabot, azóta nagyon vigyázok minden mozdulatra. 90000-nél lecseréltettem a vezérműszíjat, vele együtt a motortartóbak csavarjait is, mert - szintén a pesti utaknak hála - a három csavar egyszerre tört el.
Futómű gond nélkül vette az ócska, kátyús utakat, nem sok 10 éves autó szaladgál gyári gátlókkal, gömbfejekkel (kivéve a japókat).
Motor örök darab, megfelelő karbantartással sokat elmegy megbontás nélkül. V6 powaaaa! B-)
Kormányra, váltóra szintén nem lehet rossz szavam, egyikben sem csalódtam soha.
Karosszéria, ha nem sérült, vagy szakszerűen javították a megfelelő karbantartással szintén még 10-20 évig gond mentes, nem egy digó rozsdboglya. B-)
A pontozás:
Kényelem 9-es, mert pattog és kemény a futómű, én szerettem, de nem mindenki. Állítólag 5 személyes, egyszer próbáltuk ki 200km távolságra, a hátul ülők oda-vissza sírdogáltak, hogy "seggtengelyferdülést" kaptak. B-)
Fogyasztás teljesen lábfüggő, egyszer Dunakanyaros 70-nel poroszkálós nézelődősben volt 8, városban 10,5, sok klímával, taposva 12,5. E fölött csak a Ringen nyílt napon, de ott fix 25. B-))))
Teljesítmény nem rossz, de van jobb a kategoriában. Egy 2.0 V6-os motorból kényelmesen ki lehetett volna még hozni 20-25 lóerőt üzembiztosan. Oké, nem volt rossz a 144ló sem, de ménesből sosem elég. B-)
Fenntartási költségek, relatív, mihez képest. Az alkatrészek - mivel japán - néha csillagászati árban voltak, miután vettem mellé egyet bontani fillérekért, már nem volt ilyen gondom, javaslom másnak is. A fogyasztás annyi, amennyi, aki ezen nyavajog, vegyen dízel Golfot vagy Astrát és gumicsizmát talicskával. A Wörthersee úgyis közelebb van, mint Suzuka, konszernautósok hajrá! B-)
A megbízhatóság egy Japán autónál nem kérdéses, nem véletlenül maradtam márkahű.
A szervíztapasztalat az alkatrész-árak miatt lett "lepontozva", amúgy nem volt vele komoly gondom soha.
Ha nem lenne problémás két autót fentartani, maradna, mert egyszer, családi kocsinak jó lesz, de mivel recesszió van, nő lelépett, eladó! Vettem egy MX5-öst és azóta vigyorgok! B-)
Persze pár év múlva sanszos, hogy visszavásárolom... Jó kis járgány ez, no!

Végül az ajánlás: Mindazoknak, akik MEGBÍZHATÓ, egyedi (mégsem Toyota Corolla, no!), sportos, de családias autót akarnak, nem túl nagy gyerkőcökkel - max 15-17 - nem túl sok cuccal és nem riadnak meg az alkalmasint magas forgó-kopó alkatrészáraktól és a nem 4 literes fogyasztástól.

Általam felfedezett szériahibák: gyújtáskábelek 10 éves kor körül áthúznak, csere 25-35000Ft, fényszórók vakulnak (xenon megoldja), első ablakok karcolódnak kívülről (por-homok beeszi magát a kéderbe, nincs megoldás, csere), ABS jeladó 10-12 év körül bemondja az unalmast, csere. Állítólag a gyújtáselektronika is hajlamos tönkremenni és drága, de nekem ilyen gondom szerencsére nem volt.

Előtte volt egy Ford Sierra 2,3 D 1984, egy Opel Manta GT/E 2.0 1981, Peugeot 205 Gti 1,9 majd egy 1,6 versenyezni, egy Renault 19 Cabrio 1,8 16V. Összességében a mai napig azt mondom, ez volt életem legjobb döntése, de továbbra is kompromisszumnak tartom.
Bizonyára az MX5 ezt felülírja! B-))))

Korábbi népítélet: http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=44563

Hibalista

- Motortartó bak csavartörés

Ide hordtam szervizbe

Mazdamester

Amíg annyiért dolgozik és abból amit ő ad, nincs gond, de ha már Te hozol valamit - olajat, alkatrészt - az nem annyira szimpi. A vezérműszíjat korrektül cserélte, a motortartó bakot is rendbetette, szerencsére egyszer jártam csak nála, kedves volt és kommunikatív. Mivel maradtam a márkánál, még bizonyára lesz hozzá szerencsém.
Tökéletes szerelő nem létezik, ő viszont amit csinál, ahhoz ért!
Eddig...

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

SK

Nem túl karbantartás igényes autó, apróbb javításokat megoldottam, olajat is le tudok cserélni. Azért adok magamnak nyolcast, mert néha lassan dolgoztam. B-)))))))

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 73732
Megbízhatóság (10) Vezetett km 57000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 19Cabrio 1.8 16V Következő autója? Mazda MX5 1.8 1995 B-)))))))))))))
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f V 1994

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)