A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f V (1994-1998)

323, 323f V 2.0 V6 GT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A megunhatatlan torpedó!

Szöveges ítélet

Üdv mindenkinek! :)

Még 2008-ban sikerült összespórolnom annyi pénzt, hogy megvehessem életem első autóját. Budapesten elég sok autókereskedés van és mivel itt lakom/dolgozom gondoltam kilátogatok a FAP-ra (ha jót akartok, itt ne vegyetek autót). Mivel autó őrült vagyok sokféle japán típusban gondolkodtam, mert tudtam, hogy a nagy japán márkák letették névjegyüket az elmúlt évtizedek alatt a megbízhatóság terén. Német autók szóba sem jöhettek... Toyota és Honda között vaciláltam amikor megláttam ezt a szépséget! Azelőtt nem is láttam még ilyet és az már csak hab volt a tortán, hogy kétliteres a motor de V6-os! Azonnal beleszerettem és meg is vettem.

MOTOR
Első vidéki utazásom után derült ki, hogy szelepszár szimeringes a motor, közel 2,5 liter olajat evett meg 200km alatt. Nagy volt a baj! Utólag kiderült a Mazda összes V6-os motorjának ez a típushibája. Komplett motorgenerállal indítottam tehát, de mivel autószerelőként és tevékenykedem hobbi szinten örömmel vettem a feladatot, hogy saját kezűleg felújítsam a motort. Azóta hibátlanul üzemel, bivaly erős, nyomatékos és gyönyörű a motor hangja! Fogyasztása városban 9,5-10L, télen 11-11,5 bemelegítéssel. A szimeringezés miatt jobban figyelek erre és inkább járatom, hogy ne kapjon nagy hőterhelést és elveszítse tömítő képességét. Autópályán 8 liter az átlag 115-120-as átlag tempónál.

FUTÓMŰ
A futóművét piszok jól eltalálták a japók, nagyon stabil a kanyarokban mivel erősebb a futóműve mint az 1.5 és 1.8 társainak és nagyon megbízható. Vastagabb stabilizátorok és hosszlengőkarok teszik feszesebbé. Sajnos a jó magyar utak megdolgoztatták a jobb oldali lengéscsillapítókat, szóval cserére érettek. Ezen kívül a futóműben nem cseréltem szilenteket mert bármennyire kemény a futómű valahogy nem gyilkolja, inkább a lengéscsillapítók nyelik el a kátyúkat. A fékeket nagy tempóról könnyen el lehet melegíteni ezért nagyobbra cseréltem őket (Mazda6). Gyárilag ez a GT típus első toronymerevítővel van szerelve, amely tovább fokozza a stabilitást. Esős úton a V6-os motornak köszönhetően (orr nehéz) alulkormányzottan viselkedik erősebb gyorsításkor, száraz körülmények között ez nem tapasztalható.
Hogy negatívumot is írjak, klubtársaknál előfordult a hátsó rugó törés két esetben, tehát fehér holló effektus, nem jellemző. Első stabilizátor szilent cseréről szoktak néha panaszkodni amit kész élmény cserélni olyan lehetetlen helyen van. Alkatrészek nem drágák hozzá, pár ezer forintos tételek.

KAROSSZÉRIA
Az autó formája zseniális! Gömböjű, sportos kivitel, amelynek kivitelezésében a Porsche közreműködött még a 90-es évek elején. A formaterv a mai napig megállja a helyét, mindig megfordulnak utána. Az emberek 90%-a nem is tudja, hogy létezik ez a típus annyira ritka. Projektorosak a tompított fényszórók, amelyel nem igazán lehet jól látni de ez más korabeli típusoknál is tapasztalható (626, Xedos). 4300K Xennonal lehet javítani, de az ugyebár nem megengedett :)
A kasztni gyenge pontja a két hátsó sárvédő ív amely kivétel nélkül kirohad az összes 323F-en! Engem is utolért. Javító ívet nem lehet hozzá kapni, így egy jó karosszéria lakatos biztos keze varázsolja újszerűvé. Az ajtók alsó élei is belül meg szoktak indulni. Küszöbre abszolút nem jellemző a rohadás. Gyári GT optikához tartozik a hátsó szárny, a küszöb toldat a hátsó kerék előtt illetve egy három részből álló első toldat valamint egy 16"-os öt küllős nagyon könnyű alumínium felni. Sajnos a gyári piros fényezés kifakul ezért kapott egy frisset 2013-ban a lakatolással és a spoilerezéssel együtt.

BELTÉR/VÁLTÓ
Ami nekem nagyon fontos volt, hogy legyen napfénytető az első autómban. Szerencsém volt, hisz az összes GT elektromos napfénytetővel van szerelve. Ehhez hozzájön a négy elektromos ablak, a fűthető elektromos tükrök, 2x légzsák, ABS. A klíma, a ködlámpa és az elektromos fényszóró állítás nekem nem volt benne, de az évek alatt ezeket is kipipálhattam a kívánság listámról. Elektromos gondom nem volt izzó cserén kívűl. Az ajtók keret nélküliek, igazi sportautó érzetét adja. Éppen emiatt az oldalablakok karcosodnak az oldalsó visszapillantóknál, ami zavaró éjszakai vezetésnél ha jönnek mögötted. Az ülések kényelmesek, de nekem nem eléggé, ezért lecseréltem őket az MX3 kagylóüléseire. Gyakori hogy kikopik a rögzítősín és kb. 1cm-t lötyög az ülés. Gyárilag mindegyik modellben van középső kartámasz amit nagyon szeretek. Hátul is van, de 1997-től opcionális. 4 darab tárolórekesz van a kesztyűtartón kívül, ami ismét bizonyítja mennyire praktikus volt a maga idejében az autó. A hátsó üléseket ledöntve egyterűt kapunk. Költözéskor szállítottam benne tűzhelyet, hűtőt, mosógépet minden gond nélkül!!! A váltókar hosszú úton jár, picit lötyög, de nem zavaró. A hátramenetet nem mindig veszi elsőre, a fokozatok kiosztása nagyon jó, bár az ötödikben sokat forog a motor (130-nál 4000 1/min), rövid az áttétel de ki lehet cserélni, hogy hosszabb legyen (626 2.0D).

MÓDOSÍTÁSOK
Összességében ennyit kell tudni az alap európai GT-ről, de létezik a japán belpiacos változat (Lantis néven), amely rengeteg extrát tartalmazott: digit klíma, elektromosan behajtható tükrök, tolató radar, pohártartós kartámasz, króm küszöb díszek, navigáció, CD-lejátszó, CD tár, BOSE hifi, szélterelők az oldalablakokra és mindezt 1993-ban! Ezek közül rengeteget beszereztem az elmúlt évek alatt.
A praktika mellett az optikának is figyelmet szenteltem. A Mazda házi tuning részlege a Mazdaspeed készített hozzá egy teljes body kitet, amely magába foglal első toldatot, küszöböt, két hátsó szárnyat. Ezeket szintén magaménak tudhatom :)
A futómű is átalakításon eset át: öt fokozatban állítható Mazdaspeed lengéscsillapítókat/rugókat kapott, Cusco alsó lengőkar merevítőt és első/hátsó toronymerevítőket illetve egy kovácsolt Mazdaspeed alufelnit.
A beltérben Mazdaspeed kagylóülések mellett sportkormány és műszeregység kapott helyet.
A motor idén lesz kicserélve egy belpiacos 199 lóerős 2.5 V6-ra és tervben van egy gyári sper difi beszerelése is.

VERDIKT
Összességében egy praktikus, piszok jó kis sportkupé amit addig fogok hajtani amíg ki nem rohad alólam! Igazi japán kuriózum! Hosszú távon is kényelmesen el lehet vele közlekedni, de a szerpentineken van igazán elemében, nagyon patent túraautó! Két gyerekkel a család is kényelmesen elfér benne. Manapság nem kapni ilyen jó autót ennyi pénzért, de a Mazda letette névjegyét a megbízhatóság terén, ezért ha cserélném akkor is Mazdát vennék, például az új 6-ost. Német autó szóba se jöhet! Azokat meghagyom a szervízeknek :) Bátran ajánlom mindenkinek aki ritkaságra, megbízhatóságra és V6 hangorkánra vágyik!

Hibalista

- Szelepszár szimeringek, de a biztonság kedvéért motorgenerál (2008) - 100000ft - Lambda-szondák (2009) - 20000ft - Lengéscsillapítók (2014) - 40000ft/4db Mazdaspeed - Hátsó kerékjárati ívek/ajtó élek kezelése - 30000ft - Teljes fényezés - 120000ft - Kopó alkatrszek -

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai - Soha többé nem viszem hozzájuk az autómat! A nagy autószerelők nem jöttek rá egy lambda-szonda hibára, helyette összekötözgették a vákuum rendszert és eltörtek egy vákuumos visszacsapó szelepet. Az eredmény: 12000ft-tal vékonyabb pénztárca és egy 15 literes fogyasztású autó...

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 157000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f V 1994

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)