Türkiz palota
Szöveges ítélet
Az autót még 2003-ban vettem, az ítéletet csak most írom 2008 végén.
Tulajdonképpen ez volt az első saját autóm. (volt előtte egy Zastava, de az csak vicc volt, egyszer mertem átmenni vele Budáról Pestre) Szóval miután lediplomáztam, az első hónapokban annyit dolgoztam, hogy nem volt időm elkölteni a pénzt és fél év után a fizetésem 80%-a a számlámon volt. Ekkor elgondolkoztam, hogy kéne venni egy autót. Az öcsémmel beszélgettünk erről, mikor azt kérdezte, miért nem veszem meg azt a szép türkiz 323-ast két utcával arréb árulja a srác, akit mindketten ismertünk. Ismerten én is, tudtam, hogy az autót össze is törte egyszer-kétszer, viszont cserébe olcsón adta és tudtam, hogy ezek a sérülések csak a karosszériát érintették. Szóval kipróbáltam és megvettem, 500 ezer forintért. A 323F ülései voltak benne, volt benne két darab extra: hátsó ködlámpa és elektromos tetőablak :) a vicc az, hogy azóta volt három autóm, amiből a mostani listaáron 14 millió forint és egyikben sem volt tetőablak... visszatérve a Mazdára, a srác adott hozzá egy sportkipuff szettet. Fel is rakattam, mivel a gyári kezdett elhalni... nos, ez a sportkipuff rendesen végezte a dolgát, mert az 1,3-as motor 75 lóereje nem volt túl fickós, a kipuff mégis visszadurrogott, hörgött, üresben túráztatva is mindenki (értsd: csajok) odafigyelt :) persze mivel öltönyös munkám volt, néha hülyén éreztem magam az autóban, de sebaj. Óra szerint 192 km/h volt a vége. Míg nálam volt csak fékbetétet kellett cserélni.
Mikor eladtam, hogy nagyobbra cseréljem, volt olyan vevőjelölt, ahova annyira siettem, hogy még a traffipax is levillantott... erre emberünk közölte, hogy szép meg jó, de ő újszerű állapotú autót szeretne a feleségének... egy akkor 12 éves autóról beszéltünk :) ajánlottam neki az autószalont, ott befizetheti a kezdő részletet...
Egy év alatt egyébként még növelte is az értékét az autó, mivel 520 ezerért adtam el! Igaz, vettem bele CD-t meg 6 hangszórót, de akkor is :)
Megbízható kis autó volt, ár/érték arány rendben volt, futómű elment, fék közepes és a fogyasztás kicsit soknak tűnt, de jó emlék marad az autó, az első üléseket könnyű volt ledönteni, hogy hátra lehessen mászni... ;)
Hibalista
- fékbetét csere, riasztó (ami miatt az akksi is lemerült egyszer)
Ide hordtam szervizbe
közeli szerelőhöz, ez egy egyszerűen szerelhető autó. Ügyesen szerelt, de nagyon lassan.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1,1 (55LE) | Következő autója? | Saab 900 2,0i |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
