Tökéletes első
Szöveges ítélet
Az első igazi autóm - imádtam. Amúgy is egy legenda (a bukólámpák miatt), és még 2010!! -ben is megnézték. Ehhez hozzátartozott az is, hogy kiváló állapotban volt (tökéletes illesztések, sérülésmentes).
Az autó Svájcból érkezett, én így is a 3. tulajdonosa voltam.
Vásárláskor a kötelező cserék megtörténtek:
- vezérműszíj
- feszítőgörgők
- motorolaj
- váltóolaj
- szűrők
- stb.
Sajnos ekkor nem lett cserélve a vízpumpa - az meg is adta magát 1 év után, de ettől más baja nem lett, azután pedig tökéletes lett az autó.
Sajnos 2 év után a küszöbök rohadtak (már vásárláskor sem volt kifogástalan, de mivel utcán volt tárolva - tovább romlott az állapota), a kormánymű sem volt kifogástalan, ezért megváltam tőle. Szerencsére tudtam váltani egy fiatalabb kocsira.
Amúgy a motorja tökéletes volt, nagyon dinamikusan mozgatta a kis kasznit - még úgy is, hogy ez a gyengébbik 1840 ccm motorral volt szerelve (103LE).
A váltó Mazdásan tökéletes (főleg olajcsere után).
A lengéscsillapítókon már lehetett érezni az időt és a megtett kilométereket (és persze a jó magyar utakat), de nem kellett még cserélni.
Mivel 2 év alatt 50ezret buktam rajta, így azt kell mondanom, teljesen megérte a pénzét. Egyszer sem hagyott cserben, a vízpumpás esetet leszámítva - bár azt két hete lehetett hallani, hogy baj van vele, de egyszerűen nem tudtam elvinni szervizbe.
Volt, hogy egyik pillanatról a másikra kellett mennem vele 1600 km-ert (3nap alatt) 4 személlyel - simán vette az akadályt. Ilyenkor volt, hogy 6.3 !!! volt a fogyasztása. Amúgy városon belül inkább 9, vegyesben 8 - 8.5 , országúton 7- 7.5 -et fogyasztott.
Az olajra érzékeny volt - ha a max. környékén tartottam, érezhetően kevesebbet fogyasztott.
Mindenkinek ajánlom, aki egy megbízható, olcsó, olcsón fenntartható, de erős és stílusos autót szeretne, hiszen ha megkímélt állapotút talál valaki, akkor a világból kiviszi :D természetesen ajánlott átvizsgáltatni vásárlás előtt, mint minden autót, mert sok a törött, gányolt pénztemető a piacon.
Hibalista
- Vízpumpa - nem lett cserélve a vezérműszíjjal egyszerre - ez nem a kocsi hibája - Hátsó fék (dob), első féktárcsák csere - 200ezernél ez szerintem nem hiba - Gömbcsuklók
Ide hordtam szervizbe
Oké autóklinika
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Celica |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
