Szomorú szamuráj, avagy a 30 éves hülyegyerekautó 18 éves hülyegyereknek
Szöveges ítélet
2018 október 28-án vettem, pontosan egy éve vettem (vásárlás után akartam róla népítéletet írni, de rém lusta ember vagyok, most is csak azért írom ezt, mert hó vége van, tank üres, kint hideg van és szolgáltatómnak hála megint lassú a net)
350 ezer jó magyar forintért volt meghirdetve (nyilván nem fizettem érte annyit hehe), az előző tulajnál 7 évig volt, család bővülése miatt adta el (amúgy rendes fickó, pofátlan alkudozásom ellenére adott egy csomó alkatrészt, és még üdítővel is megkínált!) szerencsére gazdája is volt az autónak, korához és árához képest jó állapotban volt (kivéve pár dolgot, lásd lejjebb).
A kiindulási koncepció az volt, hogy kell nekem egy autó, mert mi az már, hogy a haveroknak van csak nekem nincs, de a dolgot eléggé megnehezítette, hogy munkanélküli voltam akkor éppen, bár így tök könnyű volt összeszedni szerény igényeimet: legyen olcsó, relatíve jól felszerelt (min. 2 elektromos ablak, szervokormány, tetőablak) ne fogyasszon annyit mint egy veterán V8as csatahajó, meg azért nézzen is ki valahogy.
Végül pár típusra szűkült abszurd listám, és így lett meg nekem egy éve ez a helyenként fakó, helyenként tűzpiros (de inkább előbbi) 323F, és most jöjjön végre az autó amire mindenki kíváncsi, ugyanis ez nem a személyes blogom.
(le sem írom egyébként miket nézegettem még, de maradjunk annyiban, ez volt a legracionálisabb döntés)
Korának megfelelő állapotban vásároltam, vezérlés 2 éve cserélve, a bal első tornyon kezdődő rozsda, ezt leszámítva pár helyen van/volt néhány felületi valami, ezek kezelve lettek.
Ami nem hagyott nyugodni, az a kiegyenlítő tartály állapota, tiszta vízkő, dzsuva, AIDS, rák (de szerencsére nem olaj) volt benne, csapvízzel volt felöntve, és gondolom még gyári volt a folyadék, aztán az idő vasfoga meghozta gyümölcsét, többszöri átmosásra is maradt benne egy kis trutyi, de ez már így marad.
Vásárlás után pár héttel kifogyott a hűtővíz (amúgy is retkes volt, nekem nem hiányzott, csak a motornak) viszont időben leállítottam, másnap kiderült, hogy a hűtő tetején lévő kis kupak alján kéne lennie egy rugónak, aminek mozognia kéne, na az szét volt rohadva, kapott egy újat, azóta nem fogy az esszencia, illetve minimálisan, ennek helyét lokalizáltam, orvosoltam is, de tényleg minimális volt.
Az önindító bendixes lett, fél évig úgy jártam vele, tavasszal lett cserélve, gyári volt még benne (oké, lehet, hogy egy felújított, de akkor is, milyen menő már!)
Amúgy az autó futóművéről még nem esett szó, semmi extra, de baromira illik a karakteréhez, elsőkerekes létére stabilan veszi a kanyarokat, jól fekszi az utat, és emellett meglepően magas, rosszabb útviszonyok között sem kell annyira félteni (de terhes nő ilyenkor lehetőleg ne tartózkodjon a járműben)
Korához és kategóriájához képest amúgy jól felszerelt, 4 elektromos ablak, elektromos tolótető, 4 tárcsafék, ABS (bár ez most jelenleg nem működik), klíma (ez meg főleg nem), tehát az ember ha beleül abszolút nem érzi azt, hogy egy 28 éves kocsiban ül, ezt érdemes megemlíteni.
De aztán tavaly télen jött a feketeleves; az eleve gyenge fűtés elszállt, a dobozban szétmentek valami csappantyúk, meg a fűtőradiátor sem volt már a legszalonképesebb, de baromi jól adta a klíma feelingjét a kívülről beáramló jéghideg levegő.
Egy 900 oldalas drámában nem lehetne leírni azt a szenvedést, amit én átéltem akkor, de amúgy sem látna az iromány napvilágot, mert a legkülönbözőbb obszcén szavakkal illettem a mérnököket, gyári munkásokat, autóalkatrész gyártókat, bontósokat, egyszóval mindenkit, akinek köze van ehhez a kocsihoz, aki kíváncsi élményeimre, annak 8-9 sör mellett szívesen elmesélem (persze, hogy nem én fizetek).
Pár hete kicseréltük mindkét említett alkatrészt (bontottra, radiátor van ugyan újonnan a mai napig, de gyanúsan alacsony ára miatt lemondtam róla), szét kellett szedni az egész autót hozzá, persze a folyamat alatt szétcsesztünk egy műszeregységet (volt tartalék) meg azóta minden elektronikai baja van a kocsinak, de legalább fűt.
Ezentúl, ha valaki panaszkodik, hogy nyáron nehéz klíma nélkül, mindig kioktatom, hogy fejezze be a nyafogást, a tél a kemény fűtés nélkül, akkor jogos a hiszti.
Amúgy a lekérdezős ügyfélkapus cucc alapján én vagyok a tizedik tulaj, gondoltam, csak megemlítem.
Egyelőre ennyi jut eszembe eme csodás szekérről, igazából csak gondoltam leírom ide élmenyeimet, hátha érdekel valakit, feltéve ha nem törlik le a moderátorok, mert így elnézve baromi személyesre sikerült, de legalább ma este sem unatkoztam.
Ha lesz még valami érdekesség, és még meglesz, frissítem az ítéletet.
Hibalista
- Hűtősapka - 3000 Ft - Bolhák - autósboltban a tulaj apám haverja, adott egy csomagnyit ingyen - Önindító - 8000 Ft (az előző tulaj adott egy bontott gyárit meg egy generátort, elektronikával foglalkozó szerelő cserélt valamelyikben valami bizbaszt, felírtam önindítonak) - Fűtésbox/Fűtőradiátor - 10000 Ft (bontott) + szerelési díj az idegrendszerem - ABS visszajelző valamiért világít - ezzel még nem foglalkoztam - Klíma nem működik - ezzel sem, van ablak és szivargyújtós ventillátor
Ide hordtam szervizbe
Rokon, francia autókkal foglalkozik elsősorban, nagyon jól dolgozik, de szegény rosszul van ha meglátja ezt, úgyhogy nem is zaklatom, csak ha tényleg muszáj (szerencsére ilyen ritkán volt, kopp kopp)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Itthon szoktuk gányolni apámmal meg keresztapámmal a kis hülyeségeket, általában több, mint kevesebb sikerrel.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 271000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
