A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Iv (1989-1994)

323, 323f Iv BG F 1.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szomorú szamuráj, avagy a 30 éves hülyegyerekautó 18 éves hülyegyereknek

Szöveges ítélet

2018 október 28-án vettem, pontosan egy éve vettem (vásárlás után akartam róla népítéletet írni, de rém lusta ember vagyok, most is csak azért írom ezt, mert hó vége van, tank üres, kint hideg van és szolgáltatómnak hála megint lassú a net)

350 ezer jó magyar forintért volt meghirdetve (nyilván nem fizettem érte annyit hehe), az előző tulajnál 7 évig volt, család bővülése miatt adta el (amúgy rendes fickó, pofátlan alkudozásom ellenére adott egy csomó alkatrészt, és még üdítővel is megkínált!) szerencsére gazdája is volt az autónak, korához és árához képest jó állapotban volt (kivéve pár dolgot, lásd lejjebb).

A kiindulási koncepció az volt, hogy kell nekem egy autó, mert mi az már, hogy a haveroknak van csak nekem nincs, de a dolgot eléggé megnehezítette, hogy munkanélküli voltam akkor éppen, bár így tök könnyű volt összeszedni szerény igényeimet: legyen olcsó, relatíve jól felszerelt (min. 2 elektromos ablak, szervokormány, tetőablak) ne fogyasszon annyit mint egy veterán V8as csatahajó, meg azért nézzen is ki valahogy.

Végül pár típusra szűkült abszurd listám, és így lett meg nekem egy éve ez a helyenként fakó, helyenként tűzpiros (de inkább előbbi) 323F, és most jöjjön végre az autó amire mindenki kíváncsi, ugyanis ez nem a személyes blogom.
(le sem írom egyébként miket nézegettem még, de maradjunk annyiban, ez volt a legracionálisabb döntés)

Korának megfelelő állapotban vásároltam, vezérlés 2 éve cserélve, a bal első tornyon kezdődő rozsda, ezt leszámítva pár helyen van/volt néhány felületi valami, ezek kezelve lettek.
Ami nem hagyott nyugodni, az a kiegyenlítő tartály állapota, tiszta vízkő, dzsuva, AIDS, rák (de szerencsére nem olaj) volt benne, csapvízzel volt felöntve, és gondolom még gyári volt a folyadék, aztán az idő vasfoga meghozta gyümölcsét, többszöri átmosásra is maradt benne egy kis trutyi, de ez már így marad.

Vásárlás után pár héttel kifogyott a hűtővíz (amúgy is retkes volt, nekem nem hiányzott, csak a motornak) viszont időben leállítottam, másnap kiderült, hogy a hűtő tetején lévő kis kupak alján kéne lennie egy rugónak, aminek mozognia kéne, na az szét volt rohadva, kapott egy újat, azóta nem fogy az esszencia, illetve minimálisan, ennek helyét lokalizáltam, orvosoltam is, de tényleg minimális volt.

Az önindító bendixes lett, fél évig úgy jártam vele, tavasszal lett cserélve, gyári volt még benne (oké, lehet, hogy egy felújított, de akkor is, milyen menő már!)

Amúgy az autó futóművéről még nem esett szó, semmi extra, de baromira illik a karakteréhez, elsőkerekes létére stabilan veszi a kanyarokat, jól fekszi az utat, és emellett meglepően magas, rosszabb útviszonyok között sem kell annyira félteni (de terhes nő ilyenkor lehetőleg ne tartózkodjon a járműben)

Korához és kategóriájához képest amúgy jól felszerelt, 4 elektromos ablak, elektromos tolótető, 4 tárcsafék, ABS (bár ez most jelenleg nem működik), klíma (ez meg főleg nem), tehát az ember ha beleül abszolút nem érzi azt, hogy egy 28 éves kocsiban ül, ezt érdemes megemlíteni.

De aztán tavaly télen jött a feketeleves; az eleve gyenge fűtés elszállt, a dobozban szétmentek valami csappantyúk, meg a fűtőradiátor sem volt már a legszalonképesebb, de baromi jól adta a klíma feelingjét a kívülről beáramló jéghideg levegő.
Egy 900 oldalas drámában nem lehetne leírni azt a szenvedést, amit én átéltem akkor, de amúgy sem látna az iromány napvilágot, mert a legkülönbözőbb obszcén szavakkal illettem a mérnököket, gyári munkásokat, autóalkatrész gyártókat, bontósokat, egyszóval mindenkit, akinek köze van ehhez a kocsihoz, aki kíváncsi élményeimre, annak 8-9 sör mellett szívesen elmesélem (persze, hogy nem én fizetek).
Pár hete kicseréltük mindkét említett alkatrészt (bontottra, radiátor van ugyan újonnan a mai napig, de gyanúsan alacsony ára miatt lemondtam róla), szét kellett szedni az egész autót hozzá, persze a folyamat alatt szétcsesztünk egy műszeregységet (volt tartalék) meg azóta minden elektronikai baja van a kocsinak, de legalább fűt.
Ezentúl, ha valaki panaszkodik, hogy nyáron nehéz klíma nélkül, mindig kioktatom, hogy fejezze be a nyafogást, a tél a kemény fűtés nélkül, akkor jogos a hiszti.

Amúgy a lekérdezős ügyfélkapus cucc alapján én vagyok a tizedik tulaj, gondoltam, csak megemlítem.

Egyelőre ennyi jut eszembe eme csodás szekérről, igazából csak gondoltam leírom ide élmenyeimet, hátha érdekel valakit, feltéve ha nem törlik le a moderátorok, mert így elnézve baromi személyesre sikerült, de legalább ma este sem unatkoztam.
Ha lesz még valami érdekesség, és még meglesz, frissítem az ítéletet.

Hibalista

- Hűtősapka - 3000 Ft - Bolhák - autósboltban a tulaj apám haverja, adott egy csomagnyit ingyen - Önindító - 8000 Ft (az előző tulaj adott egy bontott gyárit meg egy generátort, elektronikával foglalkozó szerelő cserélt valamelyikben valami bizbaszt, felírtam önindítonak) - Fűtésbox/Fűtőradiátor - 10000 Ft (bontott) + szerelési díj az idegrendszerem - ABS visszajelző valamiért világít - ezzel még nem foglalkoztam - Klíma nem működik - ezzel sem, van ablak és szivargyújtós ventillátor

Ide hordtam szervizbe

Rokon, francia autókkal foglalkozik elsősorban, nagyon jól dolgozik, de szegény rosszul van ha meglátja ezt, úgyhogy nem is zaklatom, csak ha tényleg muszáj (szerencsére ilyen ritkán volt, kopp kopp)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Itthon szoktuk gányolni apámmal meg keresztapámmal a kis hülyeségeket, általában több, mint kevesebb sikerrel.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 271000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Iv 1989

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)