Örök szerelem
Szöveges ítélet
A családban már volt egy 323F, az szintén 1.8-as, de SOHC motoros volt. Nagyon nyomatékos, jó indulatú, kényelmes autó volt. Sok km-t tettük meg vele, jártunk külföldön télen nyáron, de egyszer sem adott okot panaszra. Mindig hazahozott. A GT amit nemrég vásároltam egy kicsit más világ. A futóm?ve feszesebb, a motorja er?sebb. Ami számomra meglepetés volt hogy a nagyobb teljesitmény ellenére nem tapasztaltam fogyasztás növekedést.
Részletek:
Küls?: Sportos 5 ajtós karosszéria, elég nagy csomagtartóval. A hasmagassága a budapesti utakhoz szerintem kicsit alacsonyabb az átlagnál, nagyon kell vigyázni hogy melyik padkára áll fel az ember és egy pár lejáró is csúnya sebeket okozhat az autónak. Az id?sebb embereknek, hátfájással, illetve végtagfájdalmakkal küszköd?knek problémákat okozhat a beszállás, úgyanis az üléspozició eléggé sportosra van tervezve, elég alacsonyra kell ülni.
Bels?:
Az üléspozició nekem nagyon kényelmes, a gyári sportülés elég feszesen, de nem durván tartja a testet, még a nagyobb súlyuak, mint jó magam is kellemesen elférnek benne. Hátul elegend? a hely 2 feln?ttnek hosszú távon is. A kormány szervós, pont annyit segit, amennyit kell. M?szerfala minden szükséges információt tartalmaz. Az utastér szell?ztetése enyhéz alulméretezett. A menetzaj enyhén magasabb az átlagnál, de nem zavaró. Ami szerintem negativum, hogy nagyobb sebességnél a rövid áttételezés? váltó miatt autópályán elég er?s a motorzaj, viszont cserébe magasabb sebességnél is mindig rugalmas marad az autó, jól gyorsul.
Futóm?ve feszes, nagyon pontosan és biztonságosan irányitható . Sajnos a magyar utakat rosszul birja, vigyázni kell a gödrökkel. Az el?l-hátul tárcsa fékszrendszer jól lassitja az autót. A motor nagyon jó konstrukció, alul is nyomatékos, felül nagyon jól húz. Városban én eljárok 8,5 literrel, ami egy 1.8-astól szerintem nagyon jó érték. Országúton kellemes, 80-100-as tempónál nekem már sikerült 7 literes fogyasztást csinálnom.
Mint általában minden japán autó, a Mazdák is nagyon megbizható, tartós autók, de csak abban az esetben, ha megkapják a gondos, hozzáért? szervizt. Érdemes jó min?ség? japán alkatrészeket beszerelni, mert azokkal még sokáig autó marad.
Hibalista
- Elektromos ablak vezet? oldali vezérl?je (szériahiba), bal oldali elektromos visszapillantó tükör, els? toronycsapágyak, gátlók (Budapesti utak!!!)
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mester
1131 Budapest, Reitter Ferenc u. 160.
Tel.: 340-0696, 330-5999
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 137000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Remélem még sokáig nem kell ilyeneken gondolkoznom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
