A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Iv (1989-1994)

323, 323f Iv 1,3i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hubi az első

Szöveges ítélet

Nos a történet ott kezdődik, hogy elköltöztem otthonról, ezért már nem tudtam, csak úgy bármikor elkérni Apám 2006-os G Astráját, ezért rövid időn belül el kezdtem kacérkodni a gondolattal, hogy megveszem életem első saját kocsiját. Tudni kell rólam, hogy nem voltam sose a tipikus autómániás, ezért mikor el kezdtem keresgélni a cél egy használható autó beszerzése volt, ami elvisz A-ból B-bé. Tehát először belőttem egy, a célra fordítandó anyagi keretet, ami kb nem volt több mint 500 ezer forint. Végig zongoráztam sok autó márkán, olvasgattam bőszen a népítélet rovatot, kérdezősködtem meg osztottam-szoroztam. Apám még a '89-es fehér 120-as Skodánkon tanított meg vezetni, ezért eljátszottam a gondolattal, hogy 120-as Skodával kezdek, de mivel nem vagyok a téma szakértője és sajnos az alkatrészellátásom sincs meg, hamar letettem erről az ötletről. A jogsimat már egy 1,6-os 4-es Golffal szereztem meg, de sajna az itthoni Golfok pöttyet túl voltak értékelve az én tárcámhoz mérve. Egy ideig maradtam az Astráknál, mivel Fater kocsiját már jól ismerve tudtam, hogy nem lenne rossz választás. Aztán jött az ötlet, hogy nézzünk körül japán körökben. Hondák, Mitsubishik, Toyoták és végül Mazdák jöttek képbe. Az évjáratot maximum 2000-ig lőttem be. A Galant, Colt, Corolla, Civic, mind elvérzet valamin. És végül a 323-asokra leszűkítve egyszer csak megláttam őt...

1994-es fehér Mazda 323 BG 3 ajtós

Érdekes, hogy először a 3 ajtó miatt az jutott eszembe, hogy hagyjuk, mert kicsi lesz, de végül mindig csak visszatértem a hirdetésre. Rengeteget kutakodtam a neten a típussal kapcsolatban. Megtaláltam a sedanok és a kultikus bukólámpás F sorozat hirdetéseit is, de ezt a formát nem tudta végül semmi sem felülmúlni. Elmetnem hát megnézni. Mondanom se kell egyből megfogott. ATS aranyszínű felnik 175/70R13-as gumikkal, MX3 ülések és egy csomó kis apróság, ami gyárilag más lett volna benne (fordulatszámmérő, központi zár, normális középső konzol, bőr sebességváltó szoknya). A 955 kilóhoz tartozó 75 paci rögtön megugrott a lábam alatt a próba körnél, nem is kellett hát sokat győzködnöm magam. Csak a karosszéria állapota aggasztott. Rozsda a szokásos helyeken, ami nem más mint a hátsó ívek, ajtók alja, motorház és a kocsi hátsó része.

A fenébe is, mondtam és miután megnéztem még pár kocsit visszatértem és megvettem. Lassan fél éve meg van, és egyszerűen nem tudok meglenni nélküle. Ez idő alatt több mint 5000 km-et raktam bele. Vásárlásnál nem ijesztett meg a km-ek száma, mivel ez a kocsi is még azokból az időkből származik, mikor még szempont volt az időtállás. Végül márciusban nagy ráncfelvarráson ment keresztül:

Karosszéria és egyéb:

- kicseréltettem a rozsdás elemeket (ajtókat, jobb oldalon a küszöbből egy 30-40 centi darabot és az első sárvédőt, illetve a seggéből egy jó nagy darabot, amit egy bontásra ítélt példányból szereztem be)
- külső fényezés körbe, tetőt kivéve (ezek voltak az igazán húzós tételek)
- hátsó tengely szimering csere (ehhez sajna le kellett venni a váltót, de megérte)
- bal alsó első gömbfej csere
- teljes alvázvédelem

Persze azt gondolja sok ember, és engem is folyton győzködött mindenki a felújíttatás közben, hogy nem éri meg egy 20 éves kocsira ennyit költeni, de a végeredmény felbecsülhetetlen volt. Ezt nem kell a hasonló érzelműeknek elmagyaráznom. Megvan az első kocsim, és olyan amilyennek szerettem volna. Nem egy olcsó mulatság és egy kicsivel túl is léptem az eredetileg eltervezett 500 ezres küszöböt, de nem bántam meg.

Egyszerűen élmény vezetni. 1,3-as létére nagyon kis fürge kocsi, köszönhetően az alig 955 kilós kaszninak és a 75 lóerőnek. Gondoltam, hogy városba elég lesz, és el is vagyok 7,5 literrel 100-on. A szervónak köszönhetően remekül irányítható mozgékony kis autóval találjuk magunkat szembe, imádni fogja mindenki a szerpentineket vele. Rövid sebességváltóját városba tervezték és kb 20 év után is oly könnyedén megy be minden sebességbe, hogy egyszerűen élvezet a gyorsulás, lassulás, sávváltás, ezért nem is nagyon megyek vele autópályán. Egy szó mint száz, ennek a kocsinak köszönhetően lett egy új hobbim. Imádtam végigjárni azt a rögös utat, ami az alkatrészek beszerzését és beépítettését/beépítését jelentette számomra. Nem volt sétagalopp, de lett egy fasza kis járgányom, ami a ritkaságából fakadóan elég egyedi a környezetemben. Csak ajánlani tudom. Zoom zoom...

Hibalista

- - hátsó tengely szimering csere (ehhez sajna le kellett venni a váltót, de megérte) - - bal alsó első gömbfej csere - - egy pár első izzó csere - - 1 pár hátsó rendszámtábla megvilágítás (no ez egy érdekes dolog, mivel viszonylag védtelen a környezettel szemben, ezért hajlamos szanaszét rohadni, bontóból szereztem kevésbé rozsdást, amit otthon lekezeltünk) - -hűtőcsere (sajna a hűtő tetején megjelent hosszan egy hajszálrepedés, úgyhogy nem vártam vele) - -kicseréltük a kormány mögötti kapcsoló karok konzolját (ilyet kaptam az előző tulajától), mert gyújtáson folyamatosan ment a hátsó ablaktörlő - - és amire még érdemes odafigyelni ezeknél a HB-nél: a hátsó lámpatest gumi szigetelése 20 év után igencsak megereszkedik, amit érdemes olyan szivacsos anyagból pótolni, ami nem ereszti át és nem szívja magába a vizet, így megszüntetve a csomagtér beázását -

Ide hordtam szervizbe

Ismerős ajánlás útján. Remekül rendbe rakták a kasznit...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 265000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? MX5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Iv 1989

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)