Egy ötajtós kupé!
Szöveges ítélet
Ez a szerelem már gyerekkorom óta tart, ugyanis először apámnak volt egy ugyanilyen BG generációs(bukólámpás) 323 F-es Mazdája, csak az még 1.6-os volt. Már akkor eldöntöttem, hogy egy ilyen Mazdával akarom majd leélni az életemet, mindörökké míg a bontó el nem választ. Erre egyébként sokat kellesz várnom, mert nagyon megbízható autó. Apám a 9 év alatt 400 000(szó sincs elgépelésről) kilométert tett bele az övébe és ez alatt egyáltalán nem volt semmi komoly baja. De az enyémre se lehet okom panaszra, hiszen már 20 éves és még most is vígan brummog. Jaj és, hogy milyen szépen brummog! És mikor brummog milyen szépen megy. Ez a változat ennek az F-es generációnak a csúcsváltozata, az 1.8-as injektoros DOHC-s 16 szelepes 128 lóerős motor. Hála az erejének és a pehelysúlyának piszok jól gyorsul. Még a mai hétköznapi autók nagy többsége se mondhatja el magáról, hogy 8 másodperc alatt képes felérni százra. Szereti a motor, ha pörgetik: a fordulatszámmérőn a piros mező 7000-nél kezdődik, de még ott se tilt! Habár szereti a pörgetést, ha egyszer mégis arra kerülne a sor, hogy sebességet akarunk váltani, akkor se ér csalódás. Nagyon finom, nagyon pontos, nagyon precíz, nagyon japán.
Aztán ott van még a fu-tó-mű-ve , a-mi ta-lán egy ki-csit rá-zós, nem túl ké-nyel-mes(a rázkódást próbáltam a kötőjelekkel illusztrálni), de gyorsan kanyarodni lehet vele. Nagyon jól fekszi az utat, és nagyon stabil. Sokkal szimpatikusabb nekem az ilyen futómű, mint a hajókázós, billegős.
Az erején, a váltóján, a futóművén és a lélegzetelállító szépségén kívül, amit még különösen szeretek, sőt imádok benne az a kényelme. Na nem a tágasságára célzok - bár elől azzal sincs gond, inkább csak hátul -, hanem a puha, de ugyanakkor remek oldaltartású, kényelmes üléseire. Túlzottan sokféle autóhoz még nem volt szerencsém, de ennél kényelmesebb aligha van. Legfeljebb ugyanilyen kényelmes, de kényelmesebb semmiképp! De nem csak az üléseket illeti dicséret az utastérben, hanem az ergonómiát is. Minden kapcsoló a helyén, könnyen elérhető, egyszerűen kezelhető, és a műszerek is könnyen áttekinthetőek.
Azt hiszem a csomagtartó is megérdemel egy mondatot. Bár a rakodópereme lehetne egy kicsit(na jó, sokkal) alacsonyabb, de a 336 literjével még ma is elfogadható ebben a kategóriában, elég ha az első generációs Mazda 3-ra gondolunk, ami csak 300 literrel szégyenkezhetett.
Azt hiszem mindent megdicsértem, rosszat se tudok többet mondani ezeken kívül. Imádom, ezért is alapítottam egy ilyen Mazda 323 F (BG) Klubot(mazda323f.uw.hu). Jelenleg 135-en vagyunk klubtagok, és már túl vagyunk 6 klubtalálkozón. A klub 4 éve alatt a legfontosabb dolog, amire sikerült rájönnöm az F-esekkel kapcsolatban, hogy ilyen autót csak rendes ember vehet.
Hibalista
- Benzin szívattyú, hengerfej tömítés és az elektronikával voltak gondok
Ide hordtam szervizbe
változó ki volt a szerel?
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
változó ki volt a szerel?
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | semmilyet nem veszek amíg bírja ezt használom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
