Drágaszágom: Zoom-zoom
Szöveges ítélet
Első autóm, úgyhogy egy kicsit elfogult vagyok a Drágaszágommal, nehéz Róla rosszat írni. Itthon lett forgalomba helyezve, 163000 km-el vettem egy nyugdíjastól, aki a második tulaj volt. Az első tulaj egy tanár (ismerem). Szerintem egyikük sem járt vele gyorsulási versenyekre, úgyhogy elég megkímélt állapotban van.
Teljesen fapados, se ABS, se szervó, se elektromos ablak. Még csak központi zár sincs, már sikerült is magam kétszer kizárni. Viszont az ülések kényelmesek, és kultúrált a belseje (plüss). A szervó sem hiányzik, elég könnyű tekergetni a kormányt így is. Minden kézre áll, a műszerek könnyen áttekinthetőek. Kellemesen puha műanyagból van a műszerfal. A friss jogsimmal is borzasztó könnyű vezetni, remek az útfekvése, egy kezes bárány. Tetszik hogy lapos az építése és feszes a futóműve, néha szeretek vele szerpentineken állatkodni. A gyorsulása két személlyel veszett jó, főleg 3000-es fordulatszám fölött húz, de ha már öten vagyunk benne, az azért már érződik. Viszont ésszerű keretek közt még ilyenkor is be lehet vállalni az előzéseket. Nem nagyon gyötröm, mert diák vagyok és spórolok a benzinen, de alapjában véve elég fürge, még bőven vannak benne tartalékok. A váltója mestermunka, kicsit többet is használom a kelleténél, nem bírok betelni a precizitásával. A hab a tortán a fogyasztása: most télen 6,8-at eszik vegyesben úgy, hogy az út 90%-án 4-5 személlyel + tele csomagtartóval megyek. Nyáron két személlyel, országúton mértem 5,5 litert. Szerencsére városban keveset használom, ott szerintem 8-9 körül ehet. Ami még jó benne ,hogy szedán, és nagy a csomagtartója. Öten, átlagos magassággal kényelmesen elférünk benne hosszabb utakon is, de azért kosarasok ne ilyen autót vegyenek. 100 fölött már kicsit hangos, de engem ez csak a zene miatt zavar. Hálistennek nemigen járok sztrádán.
Hibalista (az árakban a beszerelés is benne van)
-amikor megvettem olajcsere, vezérműszíjcsere: 22 000 Ft
-fél év/10000 km használat után műszaki vizsga előtt: fékbetét, fékpofa, féktárcsa, fékfolyadék csere; fékdob köszörülés, küszöb hegesztése, olajcsere, légszűrő csere, keresztstabilizátoron valami biszbasz műanyag pótlása, 4 gyertya cseréje: összesen 75000 Ft
-ősszel vettem csak észre hogy rossz a termosztát: 5000 Ft
- termosztát cseréjekor kiderült, hogy az előző tulaj rosszul rakatta be a hőgombát, ezért eltört: 3000 Ft
- amikor vettem, már törött volt a baloldali visszapillantó tükör. bontóban: 3500 Ft
-lemezfelni téligumihoz: 2000 Ft/db
Szerintem ez nem sok egy 17 éves kocsitól, 17000 km alatt. A gyári alkatrészek horror áron vannak( pl tükör 30000 lett volna), szerencsére van a közelünkben egy mazda bontó.
Összefoglalva :400 000-ért sikerült vennem egy olyan kocsit amit szinte csak tankolni kell, és elég dinamikusan is megy, szerény fogyasztással. Nincs benne semmi extra a napfénytetőn kívül, viszont ami nincs,az ugye nem is romlik el. IMÁDOM! Szerintem a mai autók fele ennyi idősen is csak fele ilyen megbízhatóak lesznek.
Hibalista
- termosztát, hőgomba,külső visszapillantó tükör + a szokásos kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | csak a mazda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
