323F: A megbízhatóság
Szöveges ítélet
18éves fiatal srác, kevés pénzzel. Így álltam neki autót keresni. Mindig is tetszettek a bukólámpás Mazdák, így hát elkezdtem nézegetni őket. Mivel fenttartani nem sok pénzből akartam, így az 1.9esek ki is lettek lőve a maguk 10 literes átlagfogyasztásával.
Megvettem egy 1.6ost, látszott, hogy nincs egy ép alkatrésze, de szépen rendbe volt téve, bár a magyar kasztnisok hanyag munkája hagyott kívánnivalókat maguk után. Extra semmi benne, volt egy utólag beszerelt első ablakemelő páros, meg egy szervókormány.
Kezembe került, átirattam és onnantól fogva sosem szálltam ki belőle, sosem hagyott ott sehol, éjjelente dolgoztam vele, pörgött a kilóméter. 10ezer kilóméterenként cseréltem benne az olajat, amit addigra rendszeresen minimum szintig meg is evett, csak is olyat ami nem szintetikus, a sűrűt szereti. :)
A motor, harapós, a mai 1.4es járgányokat le lehet tolni vele, ha nem kapcsolod fel a bukólámpát a pályán(persze ilyet nemszabad:) ) akkor 200ba is belenyaldos, igaz a hangja akkor már nagyonzajong. :) dehát 200nál kit érdekel a hangja. Városban is kellemesen lehet vele közlekedni, hihetetlen pontos a váltó, hidegen 5dik fokozatba nem szereti ha felkapcsolják, a hátramenetet semmilyen hőfokon nem veszi egyszerűen, de kétszer kuplungolsz és semmi probléma. Városban 50nél válthatsz 5-be és nem fog szenvedni a motor, szépen takarékoskodik.
Amit még nagyon szerettem benne, hihetetlen kényelmes, elöl és hátul is, a nyári forróságban sem ragadsz bele az ülésbe ha araszolsz a városban, ennek miértjét máig nemértem. :) Viszont nagyon lent ülsz, eléggé alacsony, a legkissebb kátyút is megérzed vele.
Belátható az autó, első autónak ezért is kiváló, látod az orrát és a hátulja a hátsó ablaknál ér véget. :)
Márkaszervízbe sosem vittem, a Mazda szervízek rablók, teljesen felesleges odajárni, ha már nem garanciás az autó. Inkább megbízható szerelő. Alkatrészért sem szabad márkaképviselethez fordulni, nem elég hogy lassuak, hanem nevetségesen nagy összegeket van pofájuk elkérni. Az utángyártott sem olcsó a Mazdához, de el kell fogadni.
Mindazonáltal mikor eladtam, kívántam, hogy sose legyen rosszabb autóm, sosem hagyott cserben. Ajánlom mindenkinek!
Hibalista
- Motorban az összes gumitömítés elfáradt 180.000 km környékén, mind gyári volt. - 12.000 Ft a munkadíjjal együtt.
- 170.000 km-nél fékcsöveket/fékolajat kellett cserélni - 5000 Ft a munkadíjjal együtt.
- Az akkumlátor 160.000 km-nél adta meg magát - 15.000 Ft
- Más egyéb, csak a kopó alkatrészek, fékbetétek(elöl-hátul), féktárcsák. - 35.000 Ft munkadíjjal együtt.
-
Ide hordtam szervizbe
Csepel, Védgát utca
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 318 ti Compact |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
