HATALMAS CSALÓDÁS
Szöveges ítélet
Az autót a feleségem vásárolta újonnan szalonból, kategóriatársaihoz képest mérhetetlenül borsos áron. Mivel tiszteletben tartjuk a másikunk ízlésvilágát, ezért nem szólunk bele ki milyen autóra költi a pénzét. Azonban van pár dolog ami nagyon szúrja a szememet ezért vállalkoztam népítélet írására, valamint azért mert láttam, hogy mennyire elfogult véleményeket írtak más tulajdonosok.
Tehát objektíven:
A Mazda 2-es egy nagyon jó formavilággal és dizájnnal megalkotott kis autó. A futóműve és a fék normál használathoz megfelelő, a fogyasztás kedvező még városban is. És itt vége is a pozitívumoknak. A vásárlókkal ugyanis elhiteti a Mazda, hogy ez egy minőségi autó, de valójában már régen nem az. A globalizációnak és a Ford-al való sajnálatos kapcsolatnak köszönhetően tele van igénytelen megoldásokkal, amelyek komoly csalódást okoztak. Még mielőtt leírnám az elsősorban negatív tapasztalatokat, közölném, hogy az autó mindig fűtött garázsban alszik, nagyon keveset futott, és gondosan szervizelt.
Konkrét tapasztalatok:
- Az autó 20-ezer kilométeres futásteljesítmény után hidegen olyan hangot ad ki mint egy T-72-es tank. A hiba oka: a minősíthetetlenül gyatra anyagból készült hidrotőkék. Természetesen a garancia lejárta után közvetlenül kezdődtek a problémák. Egyenlőre nem foglalkozunk vele, megkíséreljük egy gyáritól eltérő olajjal orvosolni a problémát. Ha ez nem sikerül, akkor marad a csere valószínűleg aranyárban.
- Meglepő olajfogyás új korától kezdve. Valószínűleg a Mazda mérnökei is rájöttek már, hogy ebből baj lesz, ezért furcsa módon a modern kis köbcentis benzinmotorokra egyáltalán nem jellemző 10W40-es résszintetikus olajat rakják az autóba. Pofátlan módon a kezelési utasításba még azt is leírják, hogy a 1L/1000 Km.-es olajfogyasztás városi használat esetén szerintük még teljesen normális. Tehát ha valaki egy olajcsere periódus alatt utána önt 15 (!) liter olajat az szerintük még belefér. Hát nem tudom, lehet, hogy csillagmotorokon tanulták a szakmát.
- Egy darab távirányítós bicskakulcsot adnak az autóhoz. Már fél éve rossz a vezérlő chip ment ki benne, nem javítható csak cserélni lehet. Most vagyunk túl egy lakásfelújításon nem volt rá 60-70 ezer. egyenlőre kulcsozunk mint a Zsigulin.
- A kuplung furcsán emel ki. Használható az autó, de van egy olyan gyanúm, hogy hamarosan mi is olyan kuplung cserével fogunk szembesülni mint amit egy népítéletet író márkatársunk már átélt. Nagyon fogunk örülni a "minőségi" kisautónk újabb 100-150 ezer forintos kiadásnak
- És a hab a tortán, ami a tegnapi napon az utolsó csepp volt a pohárban és a népítélet megírására sarkalt az a kormánymű. Egész egyszerűen nem akarom elhinni, hogy ilyen fiatalon és ilyen kis futásteljesítmény után javítani kell. A javítás árába bele sem merek gondolni.
Versus
Újonnan vettük és nagyon vigyáztunk rá. Jelenleg a kocsiban 34 ezer km. van, de olyan meghibásodásokat produkál mint egy 15 éves autó. Tehát van egy olyan autónk ami közel 4 (!) millió forintba került, de nagyon nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert minőségileg egy 1,5 millióval olcsóbb francia vagy olasz autó minőségi színvonalán van. Anno azt hitte a párom, hogy ha vesz egy minőségi japán kisautót akkor 10 évre az autó kérdés ki van pipálva. Az ember meg tudja bocsájtani a gagyi műanyagok csörgését-zörgését, a bosszantó megoldásokat, de a mechanikai meghibásodásokat nem. Ezek egész egyszerűen nem férnek bele ebbe a kategóriában és árfekvésben. Csak olyanoknak ajánlom ezt az autót akik megengedhetik maguknak ezt a dizájnt. Mi egy használható japánnak mondott autót szerettünk volna, de csúnyán melléfogtunk.
2013. július 30.
Lecseréltem az olajat egy vékonyabb 5W30-as fullszintetikus olajra. Még mindig hallom hidegen a csörgését, bár halkabb. Az olajfogyasztást még nem volt módom megnézni. Nagy dilemmában vagyunk az autóval kapcsolatban. Attól félek, hogy ha eladjuk már másnap reggel vissza fogják hozni. Összességében még mindig nagyon rossz véleménnyel vagyok a kocsiról.
Érdekes dolgot kezdtem észrevenni a népítéletek olvasgatása közben. Szerintem van pár márkakereskedő, aki inkognitóban magánszemélynek adja ki magát és ítéleteket ír. Egész egyszerűen betűre ugyan azokat a szövegeket hallom, mint amikkel a szalonban megbombázzák az embert. Lehet, hogy csak képzelgek és tényleg létezik a Mazdánál is hétfői autó, amit ki is fogtunk.
Miután folyamatosan szenvedünk a kocsival, írt valaki egy ítéletet "Egy jó autó!" címmel, amiben üzent nekem, bemásoltam a korrektség kedvéért:
" Üzenem a "HATALMAS CSALÓDÁS" című értékelés írójának hogy 5W-30 olaj megy gyárilag az új 2-be úgyhogy kinyírtad az autód motorját a 10W-40-es olajjal szerintem."
Nos kedves idegen nem szeretek ismeretlenül üzengetni de a következőt tudom mondani Neked:
-Az autót végig márkaszervizbe hordtuk, nem a Tesco-ból vettük hozzá a nevenincs olajat, hogy aztán otthon beleborítsuk
- Ha elővennéd a kocsid használati utasítását akkor te is elolvashatnád, hogy az autóhoz a 10W40 es résszintetikus és a 5W30 fullszintetikus olajat engedi meg
- Még ha nem is engedné meg a 10W40-et, akkor sem lehetne "kinyírni+ 40 ezer km. alatt
Lehet, hogy Neked szerencséd volt, de nekünk nem az biztos.
2013.12.27.
Megvolt a kulcs csere és "csak" 60 ezerbe került. Szerencsére a kormányművet megúsztuk, helyette a fél futóművet kell kicserélni. A stabilizátorok és szilentek sajnos nagyon rossz minőségű anyagból készültek. Most 43 ezernél járunk és nem gondoltam volna, hogy már ilyen korán hozzá kell nyúlni ( egy vidéki városban lakunk viszonylag jó utakkal). A hidegen jelentkező csörgés egy fullszintetikus újfajta olaj alkalmazásával valamit halkult, de még mindíg jelentkezik. Az autónk most volt ötéves és elkezdtek benne a műanyagok szétesni. Elsőnek a középső kis kivehető tároló széle esett le, aztán a bal hátsó ajtónak az üvege kezdett önálló életet élni, ami azt jelenti, hogy 10-20 km. után az üveg elindul magától lefelé. Ilyenkor mindíg megállunk és visszatekerjük az ablakot. A múlt héten kezdett jelentkezni egy nagyon zavaró probléma. Ha állítunk a fűtésen kb. 6-7 másodpercig égtelen nagy kattogás hallatszik a műszerfal mögül. El nem birom képzelni, hogy honnan jön. Attól félek, hogy ha kiveszik a műszerfalat, nem fogják tudni rendesen visszarakni, és még jobban fog zörögni az utastér, ami már most is olyan hangokat ad ki mint egy 15 éves autóé.
Sokat töprengtünk azon, hogy mit csináljunk az autóval. Sajnos nincs rá további 2 milliónk, hogy vegyünk egy minőségi használt autót. Van egy régi 25 éves bajor autóm még a békebeli hathengeres motorral, patika állapotban. Arra gondoltam pár évvel ezelőtt, hogy majd elszerelgetem öreg koromban, 10-15 évig meg majd járunk a Mazdával probléma nélkül, mert a japán autók már csak ilyenek. HÁT NEM. Most ott tartunk, hogy a Mazdának van mindíg valami baja az öreg autóm meg hiba nélkül teljesít. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy kétszer annyit fogyaszt, de inkább leszarom a fogyasztást mintsem félévente egy új robogó árát ráköltsem pluszban a meghibásodásokra.
Egész egyszerűen azért idegesít a történet, mert minden tesztben és fórumon az egekik magasztalják a Mazda 2-
est, a milyenk meg egy olyan csapnivalóan rakás szar hogy nem akarom elhinni, hogy ugyan arról a kocsiról beszélünk. A tesztekben foglaltakban csak egy dolog egyezik, ez pedig a fogyasztás, az tényleg baráti. Arra is gondoltam már, hogy a mi kocsink a klasszikus hétfői autó, de lehet, hogy ez a fogalom csak városi legenda.
Furcsa módon a mi autónkban a hátsó kerékcsapágy állapota kiváló. Bár kétségtelen jobban jártunk volna egy rossz kerékcsapággyal de egy jó autóval.
Hibalista
- Hirdotőke - Vezérlő chip (kulcsban) - Indokolatlanul nagy olajfogyasztás - A fél első futómű - Levegő keringető rendszer - Ablaklehúzó mechanika - Belső műanyagok szétesése
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 116i |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
