A legdögössebb "kisautó"
Szöveges ítélet
Lassan két éve, hogy hosszú várakozást követ?en átvettük, így gondoltam írok néhány sort róla. Amúgy sincs sok visszajelzés Mazda 2-ekr?l, bár mostanában egyre többet látok. A vásárlása egyébként katasztrófális volt, soha nem hittem volna, hogy ekkora hülyét tudnak bel?lem csinálni, csak azért mert ez a legszebb kisautó ami kapható. Az el?leg befizetése után hónapokig kellett rá várnom, miközben az import?r jelent?s mérték? áremelést hajtott végre, amit a keresked? persze az útolsó fillérig áthárított rám. A végén még jól jártam, hogy a regisztrációs adó bevezetése el?tt néhány nappal átvehettem az autót. (+100eFt lett vona...) Az átvétel el?tt már jeleztem néhány apróságot a keresked?nek, ami a spanyol összeszerelés hanyagságát jelezte, de az le se ..., az átvételnél még azt is be akarta nekem magyarázni, hogy a lökhárító enyhe lötyögése az egyik oldalon az teljesen természetes jelenség, továbbá, hogy úgy sem ázik be az autó, ha jobb hátsó ablakot nem lehet tökéletesen felhúzni. Ezek után persze az éves karbantartásra nem hozzájuk vittem az autót. A másik márkaszervízben 10 perc alatt garanciálisan kicserélték az egyértelm?en gyári hibás rögzít? elemet és tökéletesen beállították az ablakot. A szervizelése (itt) egyébként profi munka, döbbenetesen magas áron. Szerencsére a kötelez? szervizeken kívül még nem kellett találkoznunk. Az autó hihetetlenül tágas, kényelmes és dögös kívül-belül egyaránt. Nem zörög, nem nyikorog sehol, (a japó konstrukción még a spanyol szerel?k sem találtak igazi fogást) jó min?ség? a gyári CD-s rádió is. Az ASM váltó nagyon kényelmes, egyaránt lehet?vé teszi, hogy nyugdíjasan és sportosan is vezethessük. Eleinte kicsit le voltam hangolva, hogy mennyire visszafogott a dinamizmusa, a szervízben esküdöztek, hogy nincs lefojtva a bejáratási id?szakban, mégis mikor éppen átlépte a km-óra az 5000-et, a gép ritmust váltott és azóta megy mint a golyó. Felfüggesztése kissé kemény, de mégsem pattogós és úgy veszi a kanyarokat, hogy a köztudottan kit?n? felfüggesztés? Ford Focus-szal is nehéz vele lépést tartani. Az egyetlen dolog, ami a feleségemnek nem jött be, hogy az ASM váltó kúszási képessége sokkal gyengébb, mint a hagyományos automatáké. Hibái?: eddig semmi. Vigyázunk rá, garázsban tartjuk és ... ahogy els?sorban esztétikailag fogott meg és nem high tech megoldásaival, úgy a gépnek is lelke van és meghálálja a gondoskodást. Ha most kéne választanom, a Honda Jazz 1.4 CVT-n gondolkodnék, (az egyetlen a kategóriájában, ami fel tudja venni a versenyt vele), de nehéz lenne a döntés, a Mazda 2 még mindig szebb autó. Akinek egyarát fontos a megjelenés, a megbízhatóság, a kényelem és a használhatóság, a legjobb megoldást a Mazda 2 nyújtja. (sajnos a Honda Jazz a verhetetlen praktikuma oltárán feláldozta a model küls?, f?leg els? megjelenését)
Végülis a tetemes ára ellenére, úgy hiszem jól döntöttünk és még jó néhány évig fogjuk gond nélkül élvezni a használatát.
Hibalista
- Semmi.
- Egyszer szörny? zörgés hallatszott a futóm? felöl, de hamar kiderült, hogy a gumistól jövet a téli/nyári gumiváltáskor a szerel? nem húzta meg a csavarokat az egyik kereken... megúsztuk. Azóta ingyen cseréli a gumikat...és nem hibázik, inkább 5x ellen?rzi a nyomatékot.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Swift 1.3GLX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
