A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 2 (2003-2006)

2 1.25i Plusline III 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A japppán csoda

Szöveges ítélet

A Mazda 2-es mind formatervezésével, mind műszaki adottságaival kiemelkedik a tömegből. Lehet szeretni vagy nem szeretni, de semlegesen viszonyulni hozzá képtelenség, túlzás nélkül, ez az autó egy művészi alkotás (legalábbis a karosszériát tekintve).

Használtan vettem Ausztriából, nepper közvetítésével. Első autóm, így nem biztos, hogy a lehető legracionálisabb döntést hoztam meg a megvásárlásával, de lassan egy évnyi használat után úgy érzem, nem lőttem mellé. Nagyon meg vagyok elégedve vele, igaz, viszonylag keveset használom (kb. heti 2-3 alkalommal főként kisebb távokon), de még soha nem hagyott cserben, amikor szükségem volt rá. Az eddigi leghosszabb utam kb. 250 km volt, amit jól viselt, semmi problémát nem tapasztaltam menet közben. Az autó relatíve fiatal, illetve a szervizkönyv alapján az előző tulaj becsületesen hordta szervizbe, így az előírt karbantartásokat megkapta, ez nyilván hozzájárul ahhoz, hogy megőrizze megbízhatóságát.

A kocsi sajnos hátulról törött volt (ez természetesen csak utólagosan derült ki), de szépen rendbe lett hozva, a típusjelzésből hiányzó kettes számon kívül gyakorlatilag minden a helyére került a javítás után, és egyáltalán nem vesz el az autó esztétikai értékéből az, hogy törött volt.

Külön kiemelném a kormányt és a váltót, mindkettő kiváló minőségű, aminek köszönhetően élmény vezetni az autót. A kormány fogása kényelmes, akár egy kézzel is minimális erőfeszítéssel alá lehet szedni, a váltó pontosan kapcsol, nem recseg, bármelyik fokozatba könnyedén be lehet tenni (a hátramenet kapcsolásakor egy picit erősebben kell a kuplungpedált benyomni, de ezt nem rónám fel hibának, biztos más autóknál is van ilyen). A kuplung szokatlanul kemény rugózású, sok idő kellett, mire megszoktam, hogy hol van a csúszási pont, illetve a kemény rugónak köszönhetően nagyon finoman kell az embernek felemelnie a lábát, ha rángatás nélkül, pontosan akar váltani.

Sokan írják, hogy túl kemény a futómű, ez sajnos a magyar utakon nem biztos, hogy előny, de simán meg lehet szokni (és tán még "nevelési" célra is használható, mert így automatikusan lassít az ember ha rossz minőségű útszakaszra vagy fekvőrendőr közelébe ér :).

Az ülések kényelmesek, eleinte kicsit szokatlan volt a plüss ülés, de egyáltalán nem kényelmetlen, hamar megszokható. A kocsi belülről is kényelmes, de ahogy mások is írták, kicsit sok a műanyag komponens a műszerfalon és az ajtók belső részén, ezt leszámítva semmi negatívat nem tudok mondani, lábtér van bőven és a magasított kivitelnek köszönhetően magas, hosszú lábú emberek is kényelmesen beférnek.

A csomagtartó tágas, az ülések lehajtásával meglepően sok cuccot be lehet pakolni.

A hátsó dobfékek igencsak rozsdásodnak (egy 8 éves autónál talán nincs is ebben semmi meglepő), de ez egyáltalán nem érződik vezetés közben, jelenleg inkább esztétikai probléma, mintsem technikai (azért lassan lehet, hogy cseréltetni fogom őket).

Hamarosan viszem szervizbe, remélhetőleg gyorsan kiderítik, mi okozza a nehézkes indulást és talán a javítás sem lesz horribilis összegű...

Összességében egy abszolút szerethető, esztétikusan kialakított, megbízható kisautó, amit nyugodt szívvel tudok ajánlani bárkinek.

Hibalista

- Indítózáskor néha nem indul az autó vagy ha igen, nem pörög fel rendesen a motor. A fordulatszámmérő felkúszik kb. 1000-ig, majd visszazuhan, ilyenkor vagy lefullad a motor vagy némi "köhögés" után mégiscsak beindul.
- Gyorsításkor néha olyan, mintha nem érzékelné a gázpedál nyomását, az autó nem gyorsul. Simán lehet összefüggésben az előző problémával.
- Pár hónapja vettem észre, hogy az első lökhárító bal oldalt lóg egy kicsit, közelebbről megnézve látszik, hogy elengedett az egyik rögzítési ponton. Ez lehet egy kisebb ütközéstől is akár (amire nem emlékszem vagy épp nem is tudok róla), így nem is igazán rónám fel hibának.

Ide hordtam szervizbe

Autó Mirai Kft.1117 Budapest, Budafoki út 105.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 94500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 2 2003

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)