Olasz szimfónia
Szöveges ítélet
15 évesen került hozzám, mint egy megvalósult féltve dédelgetett álom. Nem igazán adatott meg, hogy akár még ehhez hasonló autókat is birtokoljak, így 40 előtt félve kértem ki feleségemtől írásos engedélyét, hiszen tisztában voltam vele, hogy a Spyder csak Önös érdeket fog szolgálni. Az egyik legszebb színkombinációban találtam meg Mazimat - barátaim csak Názáretiként emlegetik, gyönyörű kék külső szín, barna 2 színű bőrrel, kék tetővel. A forgalomba helyezés előtt közel 2 hónapig tartott a felújítás, amely a futóművet érintette, a motor megkapta a karbantartásokat, alvázvédelmet, hiszen már nem a floridai utakon száguld és a hiányzó csicsák visszakerültek az autóra, hogy teljes legyen a perverzió. (jelölések, matricák, eredeti szükségcsomagok, új felniközepek, stb.)
Alkatrészeket ebay-ről illetve 1-2 angol cégtől lőttem, de elég sok komponenst lehet levadászni más olasz márkáktól, de ha specifikus dologról van szó, akkor kizárólag gyári vagy bontott.
Összességében semmivel sem drágább, mint egy német 15 éves presztízs limuzin fenntartása, és még a 15,8l átlagfogyasztásom is elfogadható, pedig nincs tojáshéj a talpam alatt - egyébként a tankolásokat rendszeresen töltöm fel a spritmonitorra, amit csak javasolni tudok mindenkinek, mert baromi jó kis konklúziókat lehet levonni.
A kabrióm minden jóval felszerelt, xenon, skyhook futómű, még az aranyóra is ott van középen. Kapott jó kis Pilot Sport gumikat, hogy a tapadással se legyen gondom. Szeptemberben elvittem egy trans-fogaras, transalpina túrára, ami az egyik legjobb döntés azok számára akik vezetni szeretnének. Egy álom volt minden kanyar. Iszonyatosan stabil és az a gázreakció amit a hanghatás kísér. Semmikép sem tolakodó vagy hivalkodó, de azért tudatja a környezőekkel, hogy helló, közel 400 talián csődört láthattok elsuhanni.
Kritikám egyedül a gyári hifire élezném ki, az botrányos volt, de meggyőződésem, hogy előzőleg már próbálták mókolni. Kapott egy komplett HERTZ hangosítást és Loudlink (magyar fejlesztés) kártyaolvasót és így már teljes az öröm.
Annak ajánlom, aki mer tovább látni az Audi, BMW, Mercedes hármason túl is. Csalódni biztosan nem fog, csak szenvedélyesebbé válik az élete és garantáltan visszatekint az autóra minden parkolás után.
Hibalista
- Hátsó alsó lengőkar, külső hőmérséklet jeladó
Ide hordtam szervizbe
HotHatchTrader azaz Prostreet Nándi, megszállottan imádja az olasz turbós kisvadakat (főleg a 80-90-es évekből valókat) és tisztában van a motor működésével nincs ellenére sem a sor5 vagy V8 szerelése sem. Érdemes türelemmel kivárni, mert egymaga szerel - ebből is fakad a hozzáértése.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | Toledo TDI | Következő autója? | Stelvio Q4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
