Már nem álom
Szöveges ítélet
Már vagy 5 éve írták az utolsó ítéletet a modellről. Az ember azt hinné, hogy "kihaltak". Alaposan megcsappant a számuk, de még nem tűntek el teljesen. Aktív csoportja is van!
Na szóval én az enyémhez több, mint 1 éve jutottam. Már régóta akartam egyet. Nem tudom miért, csak tetszettek. Szóval nagy álmom vált valóra (fura, nem? mások a legújabb Mercire vagy BMW-re vágynak, nekem meg akkor se kéne olyan, ha utánam dobnának egyet). Vehettem volna szebbet is, újabbat is, de nekem Maruti kellett. Meg is vettem egyet, nem kifejezetten olcsón, így azt hittem tényleg jó lesz. A baj az, hogy kereskedőtől vettem, és ő se tudott róla szinte semmit, mert beszámította egy másik kocsiba. Mindegy nekem megtetszett, ott és akkor, nem is gondolkodtam, hogy megvegyem-e, el volt döntve.
Elvittem először egy helybéli szerelőhöz, aki kicserélte a kötelező dolgokat. Na, és ő itt meg is unta, mikor mondtam neki, hogy kéne még ez meg az, csak húzta a száját, meg "jó az úgy" jelszavakkal lerázott. Nem szerelt régi kocsikat, abban nincs pénz. Az újak sokkal többet hoznak.
A kocsinak a legszarabb része a karosszéria volt. Elvittem az első jelölthöz, aki miután megütögette picit, azt mondta ne hozzá vigyem, hanem a bontóba. Kösz. Elvittem a másodikhoz, aki legalább szétszedte, ott derült a fény a szörnyű igazságra. Igen nagy mértékben el volt rohadva az alja, és mielőtt elvitték a kereskedőhöz, a paraszt előző tulaj valami paraszt szerelővel lekenette az alját ilyen gumis fekete anyaggal, hogy ne látszódjanak a hibák. Akkor ő is visszaadta nekem. Úgy döntöttem eladom alkatrésznek (mert a motorja amúgy 23 éves létére makk egészséges volt), vagy bontóba viszem B tervként. Ebben az időszakban gecizett velem másodszor (először akkor, amikor egy kollegám elé gurultam vele, és azt mondtam, hogy "többet vártál, mi?"). Mindkét alkalommal túlszívta magát a karbi és lefulladt a motor, pár percig nem is akart elindulni (akkor még nem tudtam hogy kell karbit szellőztetni). Megérzi, ha szemétkedek vele, na :)
Végül megsajnáltam, szívem szerint nem is akartam megválni tőle, megszerettem amúgy is, már az elején. Elvittem a harmadik kasznishoz, Pest mellé. A 4 órás úton nem történt semmi, minden tökéletesen működött. Amikor épp megmenteni viszem, akkor nem jut eszébe csintalankodni... Egy Maruti rajongó az emberünk, már sokat megmentett. Hobbiból csinálta (főállásban lemez lakatos volt), szóval sok időbe telt, meg hát a munka se volt kevés rajta. Mutatnék képeket, de mindenkinek rémálmai lennének. Vastag, bevonatos lemezből javította, nem glettelt semmit, mindent rendesen hegesztett, szép munkát végzett, még le is alváz védőzte kívül-belül. Plusz egy-két kisebb dolgot megcsinált rajta. Mondta, hogy amúgy a fékcsövek, és a benzincsövek is rozsdából vannak, a tank belseje is borzasztó, ezeket mind cserélte. Még a fényezés hátra van, de azt későbbre halasztottuk, jelenleg nálam van a kocsi.
De ennyit a történetről, jöjjön a lényeg.
Nyilván Marutit nem olyan ember fog venni, aki sportkocsit, vagy divatos SUV-ot szeretne. Csak egy városi kisautó, semmi több. De 24 éves lassan, és a funkcióját maradéktalanul ellátja, sőt. Kényelmes, nagyobb a hely benne, mint elsőre látszik, az ülései puhák, de jól tartanak, a rugózása a nagyon hosszú rugóút miatt kellemes. A 4 órás út alatt nem fáradtam el, nem fájt semmim. Jól gyorsul (de tényleg), emelkedőkön se lassul (úgy, mint mondjuk a nővéremék Corsája). Pályán 100-al szoktam repeszteni, akkor még marad ereje, hogy érezhetően gyorsuljon, mondjuk kamion előzésre. De nem pályára való. A végét még sose volt szívem megnézni, és nem is lesz. Nem érdekel. Könnyen vezethető, nagyon kezes. A kormányzása egy ujjas az autóuton, vagy pályán. Nem szervós, de mivel a kerekei picik, könnyebb kormányozni, mint a szervós kocsikat. Én két ujjal szoktam, a biztonság kedvéért :) A sebváltó nem rosszab, mint egy fiatalabb Suzukié, inkább puhább. Hátul is el lehet férni.
Most biztos elfogultnak látszok, ki más mutatna be úgy egy 23 éves indiai miniautót, mint egy új luxuskocsit, de ezek az én tapasztalataim.
Végül nem bántam meg, hogy a teljes felújítás mellett döntöttem. Hálás kis jószág, és lehet szeretni. Vezetés közben sokszor arra gondolok, hogy minek vesznek az emberek Teslát, amikor van Maruti :D
Aki egy Maruti vásárlásán gondolkodik, csak bátorítani tudom. Alkatrész kapható hozzá, nagyon olcsón. Viszont a szerelőt meg kell választani. Nem bonyolult technika, de valamiért a legtöbb szerelő mégis inkább csak ártani tud. Olyanhoz kell vinni, aki ismeri, sokat javított már.
Remélem sose kell majd megválnom tőle, hozzám nőtt! Mindössze 2,5 évvel fiatalabb nálam, és ezt baromi kevesen mondhatják el a kocsijukról :)
Hibalista
- Igazából semmi nem romlott még el rajta, ha nem csináltam volna rajta semmit vétel óta, akkor is működne, de azért van szívem...
Ide hordtam szervizbe
Említésre se méltó, olajcserén kívül semmit nem csinált.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Egy Maruti rajongó Pest közelében. Mindenhez ért, a karosszériát is ő csinálta meg.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 199350 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom, de valami pályára való luxuscirkálót, ami nem új (még nem kötelező sportosnak is lenn |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |