Kerüld el messze! Bánom, a percet mikor megvettem!
Szöveges ítélet
Muszály leírnom amit erről az autóról gondolok. Volt jópár autóm előtte: kis Polskik, Trabantok, Skoda. Gondoltam, hogy ne kelljen minden hétvégémet Polski szereléssel töltenem veszek egy Marutit. Ezúttal jól választok, gondoltam. előre beszereztem hozzá a javítási könyvet, elolvastam, hogy tudjam mire készüljek, elolvastam a népítéleteket itt. Szinte csupa jót írtak róla. Vagy sosem használták, vagy sosem tudták milyen egy jó autó. Vagy nem az övék volt. Irreálisak azok a jó dolgok amiket itt leírtak. Hangsúlyozom, kis Polski után nem voltak nagy igényeim. Hát akkor kezdeném a jó dolgokkal, ebből nincs sok. Jó a fűtése. Relatíve olcsó alkatrészárak. Na itt meg is állnék. Most jön a sok rossz. Alkatrészek: Egy helyen van olcsón, sumo-suzuki Bp. Ergó, aki nem budapesti felejtse el, hogy olcsón hozzájuthat az alkatrészekhez. Van még néhány bolt ahol árulnak hozzá alkatrészt, van ahol 3*-os áron. Bontók: szinte semmi nincs hozzájuk, ami van, azért pedig többet akarnak kérni mint az újért. Az autóról röviden:
Kényelem: Vicc az egész, bár azt hinné az ember jó kis ülésekbe ülhet és van fejtámla is, ez mind csak mese, kényelmetlen, hülye testtartást ad az embernek. Biztonság: vicc, gyengébb anyagból van mint a Polski. Fogyasztás: a 4-5 liter csak mese, lehet annyi igen, lent az alföld tengersík vidékén. De nem itt Büdipesten. 7-8 liter télen városba lazán és simán benyeli. Hibák: Hidegen füstölt. Utánakérdezősködtem, mondták szelepszárszimering, vagy olajlehúzó gyűrű csere. Megcsináltam, ugyanúgy füstöl. Nem kóklerkedtem, mindent lemértem, szerelési könyv szerint cseréltem a gyűrűket, és hangsúlyozom megfelelő méretűre. Ugyanolyan szar lett mint volt. Elvittem a hengerfejet nyomáspróbára, hátha. De nem az teljesen jó. Beszélgettem ismerőssel, akinek 3 Marutija volt már. Aszongya ez ilyen, ő jobban megszívta, mert 100 ezerért a suzuki szervízben csináltatta, eredmény ugyanaz. Oks, ez van az IFA-k is füstöltek. Jön a meleg, ablak lehúz, mi történik, kegyetlen füstszag jön befelé az ablakon, újabb kérdezősködés, tanácskozások. Eredmény: Komplett kipufogó rendszer csere, a helyzet ugyanaz, füst jön befelé a lehúzott ablakon. Szervízben megkérdez, válasz ez ilyen. Danke schön. Végülis a hiba meglett, csomagtér tömítés. Annyi helyen jártam, hogy az elmondottak alapján tuti nem vennék több ilyen autót, pl. a bontott motorok 90%-a főtengelyes. Én ezt az autót senkinek nem ajánlom, a keleti rémeket egy életre csinálták, én Polskiba úgy tettem 150 000 km-t, hogy annak a motorjából egy szem füst nem jött utána sem. Alkatrészárak pedig a töredékei voltak ennek. Senki ne higgye, hogy ez egy megbízható és tartós autó. Tipikus gagyi tömegcikk. Ha nincs pénzed, gyűjts, vagy vegyél szocialista autót. Nagyon bánom, hogy megvettem, örültem volna, ha találok itt egy ilyen ítéletet, ami kijelenti: Kerülje el messzire ezt a típust.
Hibalista
- kipufogó - termosztát, szokásos apróságok eddig.
Ide hordtam szervizbe
Ich bin.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 100 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 126p 650e | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (3.6/10) |
