A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Man » TGS (2008)

TGS 18.320 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Szeretnivaló MAN fellebbentett szoknyával

Szöveges ítélet

A vontató egy MAN TGS 18.320- as vontató. Első látásra a 320 lóerő nem tűnik soknak, de tudva azt, hogy kb. 3-8 tonna terheléssel közlekedem, a magyar utakon bőven elég is. Minden kényelemmel el vagyok látva a kormánynál. Automata váltós, légkondis, élelmiszerek számára gyári hűtője van és állófűtéssel is rendelkezik. Vezetőülés légrugós (igaz ez már alap), fűthető, állítható deréktámaszos és karfái is vannak. A műszerfalon egy kijelző tájékoztat, hogy jól össze van-e akadva a nyeregszerkezet.
Most jön a különlegesség, a félpótkocsi. Berger-Frankfurt felépítménygyártó cég készítette. 18000 kg össztömegű, amiből 11250 kg a terhelhetősége. Dobozos felépítményű, aminek az oldalfalain két sorban találhatóak a spanifereknek rögzítési pontok. A tetőn és a padlón is több helyen van szellőző. A tetőn ablakok is vannak, ez megkönnyíti a rakodást napközben, minden jól látható. Este pedig két lámpa világítja meg a rakteret.
MBB-Palfinger emelőhátfal könnyíti meg a munkámat, így a cégeknél targonca segítsége nélkül el tudom végezni a rakodást. A hátfalnak külön akkumulátorai vannak a pótkocsi hasa alatt. Menet közben ezek töltődnek a vontató generátorából, de lehetőség van hálózati töltésre is, így csak a vezetéket kihúzom a pótkocsiból és csatlakoztatom egy konnektorba. A másik oldalt két darab 150 kg. terhelhetőségű kihízható tárolódoboz van a kiegészítőknek.
A kormányzott tengely intelligens BPW futóművel szerelt. Digitális kijelzőn keresztül ellenőrizhetem a kilóméterfutást, a terhelést, diagnosztikai értékeket. A légrugó emelését süllyesztését is itt végzem. Két előre beállított rámpamagasság is tárolható.
Kanyarodáskor a nyereg elfordulása kormányozza egy rúddal a hátsó tengelyt. Első alkalommal nagyon érdekes volt vezetni, mert szinte egyáltalán nem vágja le a kanyarokat. A vontató hajtott kerekeinek nyomvonalában fut a pótkocsi nagyon kis eltéréssel. Nem kell olyan nagy íveket vennem, mint egy 3 tengelyes félpótkocsival. Legnagyobb élményt pedig az jelentette, hogy olyan helyen is meg lehet vele egy ívben fordulni ahol egy szóló 2 tengelyes teherautóval nem. Igaz vigyázni kell, mert fordítja a hátsó részét. Hihetetlenül jó a manőverezési képessége, élmény vele dolgozni.
Még egy különlegessége van. Mivel forduláskor nagyon be lehet törni a vontatót a pótkocsihoz képest, nem a hagyományos spirál levegő, fék és elektromos összekötő vezetékek vannak. A nyereg előtt egy elforduló konzolon hozzák el a vezetékeket, ami kanyarban utánafordul a pótkocsi elejének így feszülés nélkül létrejöhet az összeköttetés.

Hibalista

- 500 KM. Menet közben zörgött a tetőspoiler, rögzítő csavarjai lazák voltak, utánhúzás után minden rendben. - 28000 KM. -8 fokos hidegben reggel motormelegítéssel kezdtem (kb:30 percig, közben a hóláncot is levettem a kerekekről), majd indulás után fékezéskor az automata motorfék kipufogóféke beragadt, csak dőlt a füst, gázpedálra nem reagált. Kb. 4 -5 másodperc után rendbejött. Ezt még egyszer előadta, ezért kikapcsoltam. Napközben melegedett az idő, újra próbálkoztam, akkor már működött és azóta se jött vissza a hiba. - 37000 KM. Gázadáskor rezonáló hangot hallottam a motortól. A kipufogóöntvénynél levő hőterelő lemez rögzítőcsavarjai nem voltak rendesen meghúzva, 3 db. kitekeredett és elhagytam. Szevíz garanciában soron kívül pótolta.

Ide hordtam szervizbe

MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. 2330 Dunaharaszti Ipari Park II, Csonka János J. u. 2.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 25 l
Előző autója? Iveco Stralis Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Man TGS 2008

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)