Megbízható mindenes
Szöveges ítélet
Régóta kerestem közepes terepre való 4x4-es terepjárót, amiben kapcsolható az összkerék, és felező funkció is van.Internetes keresgélés közben egy Kecskeméti kereskedésben találtam rá a Mahindrára, amiről addig szinte semmit nem tudtam. Jól nézett ki, mint egy klasszikus.Távirányítással kiküldtem egy helyben lakó rokonomat, aki 30 éve autószereléssel keresi a kenyerét, nézze már meg, miféle járgány ez, érdemes-e Pécsről felkerekednem, és közelebbről megnézni. Pozitív volt a visszajelzése, kiderült, hogy egy Olaszországból behozott gép, még nincs forgalomba helyezve, de masszívnak néz ki.Átvizsgáltuk, megvettem. Mivel nem ismertem az előéletét, az első műszaki vizsgán kicseréltettem az összes olajat, fékfolyadékot, szűrőket, az eltelt 4 év alatt egyebet azóta sem kellett javítani rajta, most közelíti a 150 ezret az óra. Megfelelő tágas hely van elől, és hátul is, vígan elférnek benne öten, a csomagtérben pedig hatalmas hely marad a pakkoknak. Ha kell, a hátsó ülés egyben lehajtható, sajnos nem szintben, mert csak a háttámlát lehet előrebillenteni. Országúton kényelmesen viszi a 120-at, onnan kezd hangos lenni, autópályán 140-ig erőltettem, kb. ott a vége. Normál tempónál 8 körül eszik, csak városi forgalomban felmegy 10 literig a fogyasztás. Többször megjártuk vele a Balkánt, Bosznia, Montenegro, Albánia, a túrákon a vegyes fogyasztás megállt 8 liternél. A motor osztrák AVL fejlesztés, BOSH elektronikával.2498 cm3 közvetlen befecskendezéses közös nyomócsöves ,Euro 4-es besorolású,soros henger 4 db.Papíron 107 lóerő, 250 Nm nyomatékkal.
Földút, rét, eső utáni meredek lejtő meg sem kottyan neki, egyszer sikerült elültetnem a küszöbig egy erdei hosszú laza aljzatú sáros pocsolyában, de külső segítség nélkül kihintáztattam. A karosszéria masszív, nem nyeklik, nem csavarodik, nem nyöszörög,(az alvázkeret, felfüggesztés LOTUS tervezés), 10 éves létére a hátsó kerékíveken most látszódik egy kis kezdeti rozsdásodás. (Kezd felhólyagosodni a festés) Ja, sűrűbben ki kellene mosni a sarat a résekből is, sokszor sajnos hetekig úgy hagyom, nyakig sárosan. A gyorsulása nem számottevő, de nem is erre van kitalálva. Az ötfokozatú manuális váltó pontos, az egyes a terepjárókhoz hasonlóan elég rövid, így nyugodtan lehet vele kettesből is indulni, nem reklamál. Terepen sem pattogósan kemény, lágyan veszi a mélyebb gödröket is, úttartása tökéletes. A fékbetétek lassan cserére szorulnak, (elöl tárcsa, hátul dobfék), egyetlen hibajelenség az, hogy néhány napja égve maradt a kontroll kijelző, (ABS és kézifék behúzva egyszerre ég), az okát még nem tudom, egyenlőre következménye nincs. Alapból a hátulja hajtott (2H), menet közben is össze lehet zárni sima négykerékre (4H), a felező bekapcsolását csak álló helyzetben lehet (4L). A kétfokozatú osztómű BORG-WARNER konstrukció. Hétévesen megérte a 2 milliós vételárat, kár, hogy ezt a GLX típust nem forgalmazták Magyarországon, csak a pick-up változatot. Az új változatokat sajnos egyáltalán nem forgalmazzák Magyarországon, pedig szerintem lenne rá kereslet, mind a zártfülkés, mind a pickup változatra is.
Hibalista
- Nem történt meghibásodás.
Ide hordtam szervizbe
Postaautó Pécs Diósi út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Primera 1,6 wagon P11 | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
