A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lotus » Elise, Exige (1995)

Elise, Exige Elise S, 1.8 

Az ítélet értékelése
4,8(5 db)

Moszkító

Szöveges ítélet

Ezt a kocsit nem lehet nem szeretni. Bár a paraméterei elsőre nem tűnnek félelmetesnek (1.8-as motor, 120 lóerő), de a 750 kilós össztömeggel együtt nagyon fürge. Alacsony fordulaton is jól húz, de igazán 5000 felett kezd el élni. A 6800-as fordulat korlát miatt széles tartományban vezethető, sokféle vezetési stílust elbír. Kanyarvételben kevés autó tudja megverni, és kb 160 km/h-ig nagyon él, igazi élmény vezetni. A végsebessége 200 km/h, de az alacsony vezetői pozíció miatt a már a 100 is száguldásnak érződik. Rendkívül jó a felfüggesztése, de kicsit puhább, mint az S1-es Elise-nek. A be és kiszállás az alacsonyabb küszöbb miatt kevesebb akrobatikus ügyességet igényel, mint az S1-nél.
Vizes úton nagyon óvatosnak kell lenni vele, könnyen felúszik, és olyankor pillanatok alatt irányíthatatlanná válhat. Ilyenkor érdemes visszafogni a lóerőket. Persze ha valaki nyugodt tempóban vezeti, esőben sincs vele baj.
Talán még annyit érdemes megjegyezni, hogy az alumínium alváz és fiberglass karosszéria miatt nem rozsdál, és ha valaki igényesen karban tartja, akkor nagyon jól tartja az árát.

Update: Nemet autopalyan kijott belole a 225 kph is.
Iden nyaron eladtam, mert kellett a penz sajat vallalkozashoz, es egyebkent is elerte mar a 60000 merfoldet. Ha meg sokaig jarok vele nagyon nehez lett volna eladni, igy is 5 honapig hirdettem. Nemsokara szeretnek venni egy masikat, lehetoleg 2007 utani 111R-t, de azt most mar szigoruan masodik autokent. Sajnos meglehetosen addiktiv automarka.

Hibalista

- A zárak kicsit nehezen járnak, és mivel nincs benne központi zár, néha el kell vele szöszmötölni, mire kinyílik. Ezt a következő szervíz alkalmával meg kell nézetnem. A gyári féktárcsák és fékpofák 57k km-t bírtak, csere kellett, ami elég húzós összeg. A gyári tárcsák nagyon jók, de nagyon drágák. Van utángyártott EBC, de azt mindenki szidta, ezért maradtam az Elise Parts tárcsáknál. - A legtöbbet dícsért EP aluminium belled tárcsák nagyon jók, mintex vagy pagid fékpofákkal jobbak is mint a gyári, és még olcsóbbak is kicsit. Ez már pályára is megfelelő. - - 50000 merfold kornyeken beutott amitol a legjobban feltem, a atszakadt a hengerfejtomites. Szerencsere idejeben eszrevettem, es nem lett belole nagyobb baj. Sajnos ez a K-Series Rover motorok tipushibaja, nem sok mindent lehet ellene tenni, ugyanis a problema a motorblokk es a hengerfej anyagabol fakad. Az otvozet ugyan nagyon konnyu, kozel all ahhoz az anyaghoz amit F1-es kocsik motorjanal is hasznalnak, viszont hirtelen hovaltozas eseten tartosan deformalodik. Lenyegeben az tortenik, hogy ha valaki rendszeresen nem tartja be a "84 fok alatt nem megyunk 3000 fole" szabalyt, es nem hagyja a motort fokozatosan felmelegedni, akkor hamar eldeformalodik a hengerfej. Persze akinek ilyen kocsija van, az nagyon gyakran nezi a hofokmerot, es csak a hulye nem veszi eszre idejeben, hogy valami gond van. - Kellett talalnom egy megoldast a hengerfejtomites cserejere, ugyanis ez b....ttul draga dolog Angliaban. 50 font korul van egy szakszerviz orabere, es mivel "allitolag" le kell venni a hatso helyat ahhoz, hogy a fejet lecsavarozzak (a csavarok fuggolegesen indulnak a motorblokk aljatol), ezert nagyon sok ora kicserelni. Altalaban 1500-2500 font kozott mozog a teljes munka. - Talaltam egy maszek sracot Del-Wales-ben, aki versenyekre keszit fel foleg S1-es modelleket, o kicserelte nekem 500 fonttert, es nem kellett levennie a hatso helyat sem (szerintem mashol se veszik le, csak azert mondjak, hogy tobbet szamlazhassanak). Na szoval ez a problema megoldodott. - - Ekkor kezdodott a masik gond, elkezdett szivarogni a radiator. Na ez egy masik hulye hiba ennel a kocsinal. A radiator aluminium, de a ket szele muanyagbol keszul. Ez a muanyag szokott elengedni idovel. Ezt is csak ugy lehet javitani, ha a teljes elso helyat leveszik, szoval csak a munkadij kerul 600 fontba. Szerencsere kiderult, hogy nem a radiatorral volt gond, hanem a viztartaly nyomastarto szelepet kellett kicserelni. (Vagy csak pont megjavult magatol amikor a szervizbe vittem).

Ide hordtam szervizbe

Bell & Colvill, West Horsley A legnagyobb és legrégibb Lotus szervíz/kereskedő. Náluk minden beszerezhető, ha eredeti Lotus alkatrészekről van szó. Sajnos nem forgalmaznak utángyártott alkatrészeket, és nagyon dárga az óradíjuk. SELOC tagság esetén 8% kedvezmény jár. Sinclairs, London Elsősorban karosszéria javításra specializálódtak, de bármilyen más javítást is el tudnak végezni. Kérésre beszereznek utángyártott alkatrészeket is. Sokkal olcsóbbak mint a B&C. SELOC tagság esetén 10% kedvezményt jár, de csak az óradíjból.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

QMech Ez a srac cserelte ki a hengerfej tomitest, Del-Wales-ben lakik. Guglielmi Motorsport Ok javitottak meg par aprosagot, nagyon jo arakon dolgoznak. Kb fele aron csinalnak meg mindent a Londoniakhoz kepest.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 57000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 39000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Elise (lehet, hogy inkabb BMW E90 kellene, de nem hiszem hogy fel akarok noni)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lotus Elise, Exige 1995

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)