Lincoln Town Car, az anyaméh
Szöveges ítélet
Bérautóként használtam ezt a Lincoln Town Car-t 6500 km körül tettem bele idén szeptemberben, ez az a tipus, amib?l a limuzinok nagy többségét készítik. Gyönyör?, monumentális kocsi, olyan hosszú a motorháza, hogy ha piros lámpánál megálltam egy új S Merci mellett, a vezet?ülésem a Merci hátsó ülése köré került. Egy 4.7 L V8-as motor hajtja, legjobb tulajdonsága a zajtalanság. 10,2 másodpercet mértem 0-ról 100-ra, elég dinamikusnak érz?dik a nagy kasztniban. M?szerfala nem a kidolgozottságával hívja fel a figyelmet, a sebességet jelzi mind analóg, mind digitális módon, ez utóbbit át lehet állítani metrikus (európai) rendszerre. Ekkor a megtett úttól az aktuális sebességen át a fogysztásig mindent km-ben, illetve literben ad meg. 5000 km-t autópályán, 1500 km-t városban, illetve lámpás keresztez?désekkel tarkított alsóbbrend? utakon tettem meg. Autópályán 130 körül, egyébként 80-100 körül mentem. A fogysztása megdöbbent?en jó volt: 9.4, a mér?, és 9.3 saját mérés szerint, -szerintem szenzációs. A vezetésér?l: a kormányát valószín?tlenül könny? tekerni, a kormányzott kerék szinte 90fokra kifordul, + tolatóradar, az els? parkolás után megszoktam a méreteit, a keze alá dolgozik az embernek.
A futóm? maximálisan kényelemre van hangolva, a kormány hirtelen mozdulataira billegéssel válaszol. Az egyenes futása nagyon jó, de kanyarban úgy érzi az ember, hogy ha csak egy kicsit is túlkormányozná a szükséges ívnél 130-nál, elszállna mint a gy?zelmi zászló. Könny? volt megszokni, hogy még a fekv? rend?rön is hangtalanul és huppanás nélkül halad át. Kikapcsolva a menetstabilizátort és kitekerve a kormányt irtózatos nagyot lehet nyikkantani. Egy bevásárlóközpont parkolójában mentem folymatosan két Mad Max kört (:)) olyan füst lett mint egy death metal koncerten a 80-as években. Az ülések oldaltarás nélküliek b?rb?l, így az ajtóra felken?dve éltem át a man?vert. A két els? ülés full elektromos, pneumatikus deréktámasszal, amit végs? esetben a titkosszolgálatok akár terroristák vallatására is használhatnak, mert végállapotban gerincroppantóan kidudorodik és k?kemény. A hátsó ülés az igazi utazó hely, az én 178 cm magasságommal majdnem ki tudtam teljesen nyújtózni rajta fekve, és a 130-nál jelentkez?, a 4-5 km-es szél hangjához hasonlítható összes zaj nagyon jó alvást biztosíthat az ott ül?nek. A csomagtérben gond nélkül fér el 4 óriás b?r?nd, mégpedig úgy, hogy kett? állítva egy üregben egymás mellet, egy hátul fent (a subwoofer ürege felett)fektetve, egy meg a két állított b?rönd tetején szintén fektetve. Óriás. A zene nagyon szépen szólt, bár személy szerint én nagyobb basszust raknék bele alapban. A gyártási országban (USA) politikusokat, állami szervezetek legf?bb vezet?it szállítjákaz ilyenekben, pedig a beltér amerikaiasan elnagyolt, meg sorjás, meg a m?szerfal is kopogós m?anyag, de méretei utazási kényelme, szépsége feldteti ezeket. 50.000 dolláros (kb 10 millió forint) ára eltörpül európai hasonló méret? társaihoz képest, f?leg, hogy ez a kocsi belül sokkal szell?sebb, barátságosabb benyomást tett rám.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
