Az utolsó Jedi
Szöveges ítélet
Amikor megvettem, mindenki a környezetemben röhögött rajtam vagy hülyének nézett.
14 éves amerikai batár, 160000km-el, 4600cm3-vel.
Ez egészen addig volt így, amíg az illett? személy nem ment vele úgy 100km-t.
Imádom ezt az autót, réménykedek örökké tart, mert magyarországon szinte lehetetlen másikat szerezni.
Kívülr?l: monumentális, tiszteletet ébreszt?,elegáns.
Egy 600-as Merci, vagy egy 750-es BMW játékszernek t?nik melette. Nem egyszer lámpánál 20 milliós Mercisek kérdezik: mi az isten ez?
Belül:
b?r fotelek elképeszt?en finom b?rb?l,, elektromosan állítható minden irányba (vezet?, utas), kényelmesebb mint az otthoni garnitúra.
Az ember nem fárad, hanem pihen utazás közben.
Minden elektromos. Varott b?r kormány, puha m?anyagok, semmi nem csörög benne így 14 évesen sem.
A futóm? extrém módon amerikai.
Nagyon lágy, légrugókkal, szintszabájozással. A legsz**abb utakon is csak átsuhan, semmit nem hallani, érezni az utastérben.
Kanyarban nagyon stabil. Ami nem tetszik: kicsit dölöngél?s.
A motor elképeszt?: 4600cm3, V8, 195le. A l?er? nem sok, inkább nyomatékos, már nagyon alacsony fordulaton is (1000 rpm alatt.)
Ha kell szelíden dorombol, ha odalép neki az ember felmrodul, és húz mint egy vadálat..
Imádom a hangját, nem vísít soha, inkább morajlik.
A fogyasztás még most is hihetetlen szémomra: sztrádán, 140-nél 9 liter!!!
Országúton 100-nál 8 liter!!! Városban nem járok vele, de ott biztos sokkal több.
Röhejes, de az el?z? autóm, 1998-as Mondeo 2.0L többet evett. Gondolom azért, mert a V8-as alig forog 2500-at 140-nél.
Vezetési élmény: egy újjal tekerhet? kormány, brutális fék, selyem finom autómata váltó. Az ember maga el?tt látja a hatalmas motorháztet?, emiatt olyan kamionos feeling az egész.
Utazni benne olyan mint egy repül?gépen: a vacak magyar utakon csak ringatózik, nem pattog, közben síri csend az utastérben.
150-nél is tökéletes csend, csak a motor halk morgását hallani. Megnyugtatja az embert.
Voltam kint vele többször Ausztriában. A szálloda ablakból láttam, hogy még ott is sokan megnézik.
Az egyetlen igazi bajom vele a világítás, amit kb. egy mécses fényéhez lehet hasonlítani.
Összeseégében: nekem ennél jobb autó nem kell. Most 200eKm van benne, minden f? alkatrésze eredeti még.
A mai kocsikra jellemz? kis idegesít? hibák nincsenek benne, minden elektromos kütyü m?ködik.
Legalább annyira megbízható, mint anyukám Toyota Yarisa. Az drágább volt, sztrádán alig eszik kevesebbet, a kényelmet meg össze se lehet hasonlítani.
Faterom Renault Megane-jával több baj volt az utóbbi egy évben, mint az én 14 éves veteránommal, pedig azt újonnan vette 1 éve.
Hibalista
- EGR tisztítás, clock spring (a kormányon lév? gombok nem m?ködtek) - összesen 20eFt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 161000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0l | Következő autója? | Lincoln v. Caddy |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
