Imádnivaló, megbízható gyönyőrűség RX400h 2007
Szöveges ítélet
2018-ban még nem volt annyira népszerű típus, mint a napjainkban. Sokat vártunk rá, hogy megfelelő Lexus-t találjunk, mert sok volt a leharcolt belőlük. Fontos volt, hogy magyarországi legyen, magánszemélytől. Tényleg sok RX400 at néztünk, de megérte, mert amikor megláttuk elöszőr az autónkat, rögtön tudtuk, hogy EZ AZ! :-)
Tényleg amikor már láttál jót, rosszat, rosszabat, elmegy kategóriákat, amikor meglátod a tiédet rögtön tudni fogod, hogy megvan.
Na a lényeg!
200.000km tettünk bele 5 év alatt, úgy, hogy a COVID alatt kevesebbet mentünk :-)
Jó a teljesítménye, dinamikus a mozgása. Nem verseny autó, de tudja azt ami a km órába bele raktak a Japánok :-)
Első dolgom volt a vásárlás után a hűtőt figyelni.
-Hajlamos a típus hűtője megrepedni és mivel nincsen a hűtőtartályban szint jelző (ezt nem tudtam megérteni a mai napig), ha nem vagy szemfüles az autódra, mire jelez a gép, hogy gond van már megis főzted a motort. -
Enyhén nedves volt a hűtő bal sarka (szemben állva vele a bal :-) ), csökent a folyadék a tartályban, de sosem volt alatta tócsa. Motorba nem ment a víz, szépen menetközben szivárgott.
Így csere lett belőle 55.000,- az új hűtő a Lexus alkatrész bontóban a Nagykörösi úton, fagyálló+szerelés, megállt 85.000,- ba
Azt hozzá kell tennem kaptam ajánlatot a Lexus szervízben 280.000,-ra és várnom kellett volna rá pár hetet.
Szuper a Lexus szervíz aranyosak, segítőkészek, de nem vagyunk a saját pénzünk ellensége így maradt a megbízható szervízcsapat Szandaszőlősön.
A fogyasztása, ha nagyon figyelsz és jó minőségű az üzemanyag 8,5liter is tud lenni, de úgysem bírod sokáig a 90-es tempót ezzel a luxus cirkálóval :-)
Így marad az átlag 9-9,5liter/100km vegyesben.
Az intelligens összkerékhajtást imádjuk, észre sem veszi az ember, hogy dolgozik, persze fontosak a jó gumik is hozzá. :-)
5 ember kényelmesen elfér benne, nagy a csomagtere, de nyaraláshoz jól jön a tetőbox.
380.000 km-nél még mindíg tökéletesek az ülések benne, nincsenek ki üllve. Igaz se mi, se az előző gazdája nem volt túlsúlyos.
Egyszer fényeztettem a motorháztetőt és az első lökhárítót köszönhetően a magyarországi kavicsos utanak. Viszont a kasztnija egyáltalán nem rohad, ha nem volt törve. Mi ezt megúsztuk hála Isten :-)
A bölcső része sajnos nem tartozott a kasztnihoz az 350.000km környékén cserés lett, mert megette a rozsda. Bontva 55.000,-, új lengőkarok, szilentek, szerelés, futómű állítása 230.000,- a vége
A bal első kerékjáratnál található az automataváltó olajhűtője amire érdemes oda figyelni, mert a nagynyomású mosásnál a hűtő lamellák elnyomódhatnak és ezáltal nem lesz hatékony a hűtés, ezt is cseréltük bontottra, nem volt vészes az ára.
4 liter olaj megy a 3.330cm3 V6 motorba és 6 iridium gyertya.
150.000km-ként vezérlés csere a szükséges alkatrészekkel.
Indító akkumlátor kicsi megy bele (12V 45Ah-380V ázsiai jobbos pozitív, vastag saruval), érdemes a legjobbat venni belőle, de így is kb 2 évente csere (25.000,-)
Nem szükséges bele gyárilag a start stop rendszerű drága (50.000,-) aksi, ezt alvázszám alapján megnézhető
Így leírva soknak tűnhet a fenti szervíz történet, de ne felejtsük, hogy 180.000km-rel vettük és folyamatos használatban van. Nekünk a többi autóinkhoz képest (Hyundai Terracan, Grand Cherokee Jepp, Mitsubishi Pajero .....) még így is az az érzés, hogy csak kötelezőket cseréltük benne ami elkopott.
Imádom a V6 motor hangját amikor dolgozik. És az ellentéte amikor meg néma csendben gurulsz a hibrid hajtásnak köszönhetően.
Tényleg sokat mentünk vele télen-nyáron, aszfalton, hóban, sárban nagyon megbízható gép csak ajánlani tudom. Egyszerű szívó benzines motor az elpusztíthatalan hibrid rendszerrel kimegy a világból (akár 1Millió km-t is futnak hibátlanul)ha oda figyel rá a gazdája. Minden azon múlik, hogy a rendszeres ápolást megkapja az autó.
Összeségében: Nagy, megbízható, összkerekes, 9,5literes fogyasztással, megbízható hibrid hajtással, korrózió mentes kasznival (most 16 éves), a forma tervezés és a dizájn kortalanná teszi.
Ha van kérdésed keress bátran, szívesen segítek :-)
+36205592848
Hibalista
- Vízhűtő csere, vásárlás után azonnal 180.000km - 80.000,- - Bölcső rozsdásodás miatt és a hozzá tartozó lengőkarok és szilentek csere 350.000km - 230.000,- - Első-hátsó tárcsa fékek betéttel - 2x 80.000,- - Vezérműszíj, vízpumpa szivattyú 300.000km - Gyertyák ceréje 6db iridium 70-80.000km-enként - Középső kipufogó dob cseréje - Első lengéscsillapitók komplett cseréje 380.000km 250.000,- - Automata váltó jeladó
Ide hordtam szervizbe
Szandaszőlős Fóris autójavító
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Lexus Monor
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | RX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
