Családi hobbi autó, ami sosem jön szembe
Szöveges ítélet
A Lexus RX 2003-után megjelent változatai után lett ismertebb a Lexus márka Európában és hazánkban is. Fontos azonban, hogy ebben a cikkben lévő autó még ennek az elődje(!), vagyis az első generációs RX, amiből nincs túl sok a magyar utakon (sőt Európában is ritkának számít!), amivel itthon félévente össze is fut az ember, az is inkább amerikai modell. Az amerikai modelleket kívülről onnan lehet felismerni, hogy az indexhez hasonló oldaljelző vannak az első lökhárítón oldalt, belül ülve pedig a mérföld órás műszerfal a letagadhatatlan jellegzetessége. Ezek vételárban sokkal olcsóbbak, nehezebb tőlük megszabadulni, így ezek vásárlást kerüljük.
Az első generációs RX a második generációhoz képes olcsóbb, könnyebb, sokkal ritkább, így kuriózum mércében vitathatatlanul jobb, külleme sokkal terepjárósabb, nem lopják. Ezzel szemben hátránya, hogy kevésbé modern a formaterve és a belsejében is kevesebb a luxus, nincs belőle hibrid változat, és műszakilag is elavultabb. Az első RX-ből kicsit hiányzik az a klasszikus Lexus érzés, de hát valahol el kellett kezdeni a japánoknak.
A 3000-es 200 lóerős V6-os motor megbízhatóan dolgozik, de a 4 kerékhajtás és az áttételek miatt egyáltalán nem érezzük, hogy egy vadállatban ülünk, sőt egyáltalán nem való lámpáktól lámpáig tartó gyorsulásokra, sportos vezetésre, csak kényelmes amerikai mentalitású cruise-olásra. A nagy légellenállása miatt autópályán nem ideális vele menni, 130-nál olyan 10-11 liter a fogyasztása, afelett pedig elkezd nagyon zabálni. Igazi terepre se mennék vele soha, de nagyon jó vele kirándulni autóúton (10 liter alá ilyenkor se vihető a fogyasztás), illetve akkor sem kell aggódni, ha földútra téved az ember. A felniken lévő vastag gumik nagyon jól csillapítják az úthibákat, a kátyús fővárosban is kényelmesen utazhatunk benne. Igaz városban a fogyasztás már 13-14 liter. Az ülések szerintem kényelmesek, de semmi extra. Hátul bőven van hely, az utasoknak nem kell nyomorogniuk, pedig nem egy nagy bálna autóról van szó.
Az automataváltó ugyanaz, mint a Toyota RAV4-ben, amit egészen 2010-ig használtak. Külföldi oldalakon lévő fórum bejegyzésekben olvashatók panaszok a váltóra a Toyota tulajdonosoktól, így vásárlás előtt érdemes tesztelni (nálunk sajnos így sem sikerült kiszűrni, igaz végül olcsón megúsztuk, lásd lejjebb).
Összegezve egy megbízható családi autó, olyanoknak, akiknek nem elsődleges szempont az autó fogyasztása (vagyis nem munkába járnak vele), és akik nem szeretnek tucat autókat vezetni.
Hibalista
- Az autót kereskedésből vettük, a kereskedő pár dologgal átvert:
- - az automataváltó 2-es fokozatban időnként rángatott (szerencsére csak solenoidot kellett cserélni 40 ezer forint). A vásárlás előtti teszt úton nem jött ki ez, de a vásárlás után lévő olajcsere során kiderült, hogy az első difi olaj nem volt feltöltve az autóban, ki tudja mennyit mehetett így vele az előző tulaj, valószínűleg már javították a váltót korábban, csak nem sikerült tökéletesre)
- - a hátsó katalizátort cserélni kellett, mert az előző tulaj nem a gyárival megegyező minőségű katalizátort használt, így már a vásárlást követő 50 km után kigyulladt az Engine lámpa. (500 dollár + munkadíj)
-
Ide hordtam szervizbe
Supratrend Üröm: Kiváló szerviz, specialitásuk a Toyota, de bármi mást is vállalnak, megbízható szerviz, jó áron.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hivatalos márkaszerviz: Kevés van az országban és drága az árképzésük, de ha nincs megbízható szerviz, akkor inkább ide vigyük, mégis csak egy Lexus-ról beszélünk.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | IS 300h |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
