Szerethető, de nyúlós a váltója, kemény a rugózása
Szöveges ítélet
Még elég új nálam az autó. Van egy 11 éves RX400h-m is, melyet nagyon szeretek, és nem sok bajom volt vele. Nagyjából emiatt vettem ezt a kocsit is. Sokat járok városban, ezért ejtettem az RX450h-t. Ha már akkora kocsit veszek, legyen 7 személyes! Az meg csak 5 személyes. Tehát maradt az NX.
3 gyerekkel használom, akik imádják a panorámatetőt. Ez azonban elég drága mulatság volt, mert a kb. 2 éve futó 2 milliós promó nem jár csak a normál tetősökhöz.
Nagyon öreguras módon nagyon csendes. Ha azonban emelkedőn kell használnom (sajna hegyen lakom), a fordulatot nagyon felengedi a CVT váltó, ami nem egy szerethető orgánum. Erősebb gyorsítások alkalmával szintén betolakszik a motorhang, eléggé illúzióromboló hangja.
Fura, hogy fekvőrendőrökön áthaladva nyekereg a hátsó futómű, a motortérben pedig a középső narancssárga hibrid csatlakozó gumiharang el van válva hosszanti irányban a hegesztésnél. Még nem vittem be, de ilyesmit a régi RX-nél nincs.
A sávtartó asszisztens és a radaros tempomat teljesen értelmetlen. A sávtartó szolgáltatása kimerül a sípolásban, amikor index nélkül sávot váltok (ez inkább idegesítő, mint segítő), a radaros tempomat pedig durván fékez kb. az ideális követési távolság duplájánál. Mondjuk, autópálya tempónál, nagyjából 5 kocsi távolságra. Persze bejönnek, ami újabb fékezést okoz, stb. Ahogy előttem is írták, a hátsó, középső ülés biztonsági öv megoldása nagyon nehézkes, mivel a bal hátsó utas feneke alatt van a bekötési pontja. Azért leteszteltük és tudunk benne öten utazni, kis kompromisszummal. Ja, igen, és szerintem irtó kemény a rugózása. Továbbá, az utólagos tekerős navi nagyon nehézkes működésű. Már a beállításához sem volt elég a kereskedő, hanem a szervizvezetőnek kellett szenvednie vele egy darabig, mire az útirány szerinti nézetet adta az Észak orientált helyett.
Fura, hogy nincs pótkerék. A defektjavító nagyjából semmit nem ér, mivel a defektek 80%-át kátyú, vagy padka okozza. Én tehát kicseréltem a 18"-os felnit 17"-ra, és már úgy hoztam el a kocsit, a szerintem ideális Michelin CrossClimate (4 évszakos) abroncsokon.
Egyébként, nagyon szép kocsi. Az RX után elég kicsi, főleg keskeny, de ez az én választásom volt.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | RX 400h | Következő autója? | Touareg |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
