Megosztó szépség
Szöveges ítélet
Pár hete vettem át a várva várt új autót. Régóta ez az első újonnan vásárolt autó a családban, így nagy elvárásokkal és - első sorban a tesztekből és bemutató cikkekből szerzett - kevés információval ültem bele.
Jelenleg is használunk egy 2007-es RX400h-t így elkerülhetetlen az összhasonlítás is.
Az NX külső desingja megosztó, nekünk bejön (nagyon). Mivel jelenleg nem sok fut a magyar utakon, így kifejezetten megbámulják és látható az arcokon a vélemény ( és az irigység is, jó magyar szokás szerint).
Belső design, anyaghasználat, funkciók rendben.
A zaj és futáskomfort - mint egy Lexustól elvárható - nagyon jó.
A futómű -nem adaptív- sportautósan kemény. A "jó minőségű" budapesti utcákon a keményre tömött sportülésekben kicsit pattogok néha. Nem suhan úgy, mint az RX. Kicsit zajosabb is, bár ez első sorban gördülési zaj. A motorhang és a szélzaj jóval komfortosabb az NX-ben, mint az RX-ben.
Ha már ülések...Az F-Sport ülések tartanak rendesen, de erősen kipárnázott hátsónál mindkét oldalon nyomják az alsóbbik felét az embernek. Széles csípő esetén javallott a normál komfort üléssel rendelni az autót. (F-Sport felszereltséget csak kompromisszumok és hosszasabb üléspróba után ajánlom.)
Ami kicsit zavar, az két dolog:
1. A navigációra való átkapcsoláshoz mindíg be kell lépni a menübe és kiválasztani... Lehetne arra is egy különálló gomb, mint az audio-ra. Ennyi gomb mellett az az egy már igazán elfér.
2. A hátsó középső ülés biztonsági övének kapcsolhatósága, használhatósága.
Ha 3 fő utazik hátul, akkor a bal oldali és a középső utas biztonsági öve alul átfedésben van. Erre találhattak volna jobb megoldást is.( Pl. RX). Ugyanehhez a problémakörhöz kapcsolódik, hogy ha valaki a bal hátsó ülésre teszi az ISOFIX gyerekülést, akkor a középső biztonsági öv csak korlátozottan, ill. egyáltalán nem használható. Ez szerintem gáz egy ilyen kategóriájú és adott célcsoportra tervezett autónál.
Most, az első háromezer kilométer után, az autó fogyasztásával meg vagyok elégedve.(Persze az RX-hez képest...)
A katalógus adatokat felejtsük el, a valósághoz semmi közük. Akkor lenne tartható, ha folyamatosan feltartjuk a forgalmat.
Normál viszonyok között 50% város - 50% autópálya, nem sportos vezetési stílussal 7,9/100km, Csak országúton max. 110km/h, kevés előzéssel 6,2. Csak város - dinamikusan - 6,9.
További ítélet még jön, kb. 10.000 km múlva.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | RX 400h | Következő autója? | 2016 RX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |