Büntet a jómód
Szöveges ítélet
Életemben mindig céges autóim voltak, mert a munkakörök azt megkövetelték. Mindig német márkák (Opel, VW, Skoda), ez az első japán. Nem választhattam, ez jutott, volt kollégától vettem át, tudom pozitív probléma...
A listaára 18M Ft körül volt, Prestige Safety + tetőablak, négykerék meghajtás.
Az alap gondom az, hogy az én agyam működése németes logikájú, illetve az, hogy a japán mérnök szerint ember nincs 170 cm felett. Bezzeg én 184 cm vagyok. És itt kezdődnek a gondok.
Gyakorlati tapasztalatok egy év és 15000 km távlatából:
Az autót két kisgyerekkel használjuk. A gyerekülésbe nehéz a gyerekeket betenni, eleve a gyerekülést is nehéz betenni, mert kicsi a hátsó ajtó.
A csomagtartó alatt hatalmas pakolási üreg van – hogyan lehet azt jól kihasználni? Körülményes emelgetni a padlót, főleg ha rajta van a gyári gumibetét. A kalaptartó fura, roló lenne az igazi, ez egy oldszkúl felhajló kemény műanyag. Csomagtartóban nincs rögzítési pont.
A lábakhoz elhelyezett gumiszőnyeg pont olyan, mint egy RAV4-ben. Persze. Na de ez másfélszer annyiba kerül könyörgöm...
A tengelytáv kellemes, hosszában van hely. Felfelé nincs! Fejem felett egy ujjnyi a hely a tetőkárpitig (tudom, tetőablakos, de akkor is), hátul ugyanez! A hátsó üléseken utazók nehezen tudják a lábfejüket az első ülés alá bedugni, annyira szűk a hely! Hátul nincs szivargyújtó, usb, stb. Hátul két személyes. Ajtózsebek sekélyek, egy állított napszemüveg tok is könnyen kiesik – és ezzel együtt kicsik is. Legalább a kesztyűtartó nagy. Oldalirányban viszont szűk a beltér! Bunkerérzet...
Az ablakok felhúzásakor az utolsó másfél centin a motor lelassítja az ablaküveget, ez menő. A hátsó ablakok nem húzhatóak le teljesen...
Közelségérzékelős a kulcs, kábé ajtótól 15 cm-re érzékel. Messzebbről (ha a feleségem előre megy a kulcs meg nálam) távirányítóval nyitandó így: nyitáshoz 2x a nyitásgomb (wtf???), csomagtartó nyitáshoz 2x a nyitásgomb majd hosszan nyomni a csomagtartó nyitó gombot (wtf???). No comment. Japán logika.
Ablaktörtő automata (esőérzékelős) módjában a törlés sűrűségét tudom állítani – nem értem. De ha szemerkél az eső, akkor későn észlel, így kézzel pöcögtetve vagy folyamatosan tudok csak ablakot törölni – megint a japán logika.
A vezető üléspozíció miatt nem látni jól a közlekedési lámpákat (betakar a tetőlemez), hajolgatni kell. Beltér műanyagjai a műszerfalon és az ajtókon kopogósak, olcsó hatásúak. Emlékeztetőül, újkori listaára 18M Ft volt. Az ülés anyaga állítólag bőr, de izzasztóan ócska. Nyilván polivalami. Egy jó textil boldogabbá tenne. Az ülésfűtés max fokozaton is gyenge nekem – oké én a meleget szeretem. Az első ülések átlagos szélességű testalkatig jók, felette az oldaltartásuk miatt már nyomnak.
Autópályázásnál nincs prémiumérzet, mert nagy a szél és gördülési zaj. Hangos az árához meg a piaci márka pozicionálásához képest. Ismét mondom, 18M Ft...
A kormány jó, a fizikai gombok jók rajta, de nincs némítás gomb a rádióhoz, csak hosszan nyomásra némul el (japán logika ismét), de a kormány két vízszintes küllője túl vastag – nem jó fogni.
Alap hangrendszer van benne, így a csomagtér ajtón csak hangszórórács van, hangszóró nincs mögötte. Szép felismerés volt ez. De a hangja cserében rendkívül átlagos. Inkább az alatti.
A belter dizájnjáról, kialakításáról nem írok, ízlés dolga. Legyen annyi elég, hogy csak a középkonzolon négyféle formájú gomb található...
Műszaki:
A cvt váltó álló helyzetből tökéletesen simulékonyan indítja el az autót. Nagy gázadásra a motor felbőg, undorítóan ordít. Nem érezni a brossúra szerinti (170 körüli) lóerőket. A duda hangszíne amolyan metroszexuális. A futómű ráz, Magyarországra irtózatosan kemény. A navi többszöri állítólagos szoftverfrissítés nyomán sem tudja merre az észak, Budapesten járva előszeretettel a Kiskúnságra tesz a térképen. Nyilván a Waze mellett nem kell ilyen, de bosszantó. A csomagtartó nyitása-zárása automatikus, irtózatosan lassú! A csomagtartó nem nyitható elég magasra, fejem beverem! A tempomatot minden indításkor újra be kell kapcsolni. A távolságtarós tempomat esetében a távolságot minden bekapcsolás után újra kell állítani, mert mindig a legnagyobb távolságra áll be. A távolságtartós tempomat esetén más autó észlelésekor olyan erősen befékez, hogy már balesetveszélyes. Indokolatlaul nagy távolságot tart. A kocsihoz kapott szivargyújtós minikompresszor csak a defektjavító folyadék befújására használható, sima kerékfelfújásra nem! (Gondoljunk csak bele egy lassan eresztő defektbe országúton...) LED fényszóró átlagos. Nincs hűha érzésem miattuk.
Üzemmódok: Eco és Normal közötti különbség nekem nem tűnt fel. Csak egy helyen, ha tempomat használatánál automatikusan gyorsít, az Eco esetében förtelmesen csiga lassú. Feltartja a forgalmat. Erre fölösleges egy külön nagy választó gomb.
Váltókar: fordított J – minek? Tudom, Amerika... Manapság egy gombbal meg lehetne oldani. A frissített modell is erre hajaz már.
Fogyasztás: városi ígéret 7,5l, a gyakorlatom 8,5l , pályán 10-11l. Ez egy városi SUV az importőr szerint a weboldalon hirdetve. Namost városba ez nagy, de nem belül, hanem a dizájn miatt körben. Bár van csipogós radar, de fogalmam nincs hol az eleje-vége, bunkerban utazol. Pedig szoktam érezni... Elől kábé egy arasznyival hosszabb, mint amit műszakilag igényelne. A tank 42 liter körüli. Gyakran kell látogatni a benzinkutakat! Zavaró!
Állítólag az USA-ban azért szeretik, mert megbízható. Na ennek örüljön a lízingbe adó, nekem aztán cégautóként tökmind1.
Összegezve, most ,hogy terápiás jelleggel kiírtam magamból az autóval kapcsolatos fájdalmaimat, ez a kocsi 2015 táján műszakilag nagy szám lehetett és prémium (a márka imidzse nagyon jó), 2021-re ezt jobban tudja egy Insignia is szerintem. Aki ilyet szeretne, az vezesse sokat, utána tapsoljon el rá ennyi pénzt. Mert most kifutó modellként is 15M-tól indul. Véleményem szerint ezt az autót nagyon nehéz szeretni, így a részletezett hibáit is nehéz megbocsájtani.
Gyakorlati kihasználhatósága alacsony, és még mindig nem tudom, hogy milyen felhasználási helyre-módra jó egy ilyen autó? Talán a nagyvárosi trendi hölgyeknek max egy kiskutyával. És hatalmas malomkerekekkel az auto alatt.
Én soha többé nem akarok japán autót, nem akarok hibridet sem, remélem ezzel a darabbal sem kell megvárnom a lízing futamidő végét... Hátha rádől egy villanyoszlop amikor parkol. Bár kár lenne a villanyoszlopért.
Hibalista
- Nem volt még meghibásodás
Ide hordtam szervizbe
Lexus Buda Budaörsi út - kedves segítőkész csapat
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Touran | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
