A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lexus » LC (2016)

LC 500 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Luxusprostituált

Szöveges ítélet

Ez az autó egy álom. Ha beállsz vele egy Ferrari mellé, az emberek ezt fogják fényképezni inkább. A hangja magávalragadó, kulturáltan hivalkodó. A városban szelíd cruiser, a pályán egy vadállat. Pokolian üvölt a japán V8, ha az ember odalép neki.

Belül korlátlan luxus fogad. Az utastérben nincs egyetlen dolog se, ami rossz minőségű lenne. Minden nagyobb felület bőr borítású, a díszítőelemek valóban fémből vannak, a kormány fogása fantasztikus. A Mark Levinson hangrendszer elsőosztályúan szól. A hátsó ülések nagyon kicsik, de már ültünk 4-en az autóban. Extra pakoló helynek tökéletesek.

Alapvetően autópályára teremtették ezt a kocsit, a kategóriája is Grand Tourer. Alacsony, városi sebességeken nem lehet vele igazán úgy állatkodni, mint mondjuk egy amerikai izomautóval. Viszont a pályán, 200 fölött hazatérünk. Ilyen sebességeken sincs egyáltalán semmi félelemérzet bennem vezetés közben, az autó tűpontosan száguld, kanyarodik, tapad az útra. Gyorsan és finoman vált föl és le a 10 fokozatú automata váltó. A menetzajt szépen kizárja a szigetelés.

A fogyasztása mérsékelten borzalmas. Kevéssé forgalmas autópályán Eco módban ki lehet vele hozni szűk 10 litert, de városban a vagyonodból kieszik. Meg se mertem nézni, a városi fogyasztási statisztikát. Ezelőtt egy Camaro SS-em volt 6.2-es V8 szívómotorral, és az a kocsi érzésre kevesebbet evett.

A fekete leves egyik fele az, hogy tisztán tartani egy rémálom, főleg egy sötétebb színváltozatban. Simán kerül annyiba havi takarítása, mint egy kisautó lízingje. Egy fél nap az utcán parkolva, és megül rajta a por. Az eső, vagy akár csak a pára is csúnyán összerondítja, a felniken hamar meglátszik a fékpor. Belül is minden pillanatok alatt ujjlenyomatos lesz (a bőr is!). Megjelenése igényli a folyamatos törődést, és nem hálálja meg. Bár egy mosás után az első pár órában beragyogja az utat, rá egy napra már megint lehetne vinni egy tizenezres programra. Olyan mint egy igazi luxusprostituált.

A másik fele, hogy Magyarországon a szervízelés egyelőre úgy tűnik katasztrófális. Mindenképp olvassátok el a "Szervíz" szekcióban leírtakat, tanulságos.

Valójában perverz módon imádom ezt az autót. A viszonylagos rossz értékelés csalóka. Egy ilyen autó fenntartása nem lehet gazdaságos, és az ember épkézláb indokot nem tud felhozni arra, hogy miért vesz ilyet, természetesen objektíven nem éri meg.

A megbízhatóságnak várjuk ki a végét. Egyelőre mérges vagyok az autóra, hogy kezdetben ennyi bajom volt vele, de reménykedek, hogy ezek a gyerekbetegségek, és ha kigyógyul belőlük, akkor minden méltó lesz a Lexus márkanévhez.

Hibalista

- Nyikorgó első fékek - Csukló fék aktuátor - Balra ferde kormány - Üzemanyag pumpa

Ide hordtam szervizbe

Lexus Buda (Reálszisztéma)Ez a szervíz minden túlzás nélkül egy katasztrófa. A modern üzlethelység és a a kultúrált váró dilettanciát és inkorrektséget rejt maga mögött. Három különböző problémával vittem a gyakorlatilag vadonatúj kocsimat hozzájuk, mindhárom esetben mélységesen csalódnom kellett.Fékproblémák:Erős csikorgó fékhang panaszával mentem először a Lexus Budához. Kezdetben azt mondták, hogy az ilyen nagyteljesítményű autóknál a csikorgás normális. Technikusaik szerint a fékek hibátlan állapotúak voltak, ezért felajánlottak egy féktisztítást, amit viszont nem fedez a garancia. Ezt elfogadtam. A csikorgás továbbra is fennállt, és (őket idézem) "úgy csikorog mint a HÉV", így végül garanciálisan kicserélték pár héttel később az elülső féktárcsákat és fékbetéteket - ezzel meg is szűnt a csikorgás, legalábbis előremenetben, mert rükvercben még mindig csinálja. Kérésemet, hogy visszatérítsék a féktisztítás költségeit elutasították. Szerintük nem lettek volna kötelesek a fék garanciális cseréjére, de mégis megtették nekem, mint egy "kedves gesztust", ezért nem jár vissza nekem a féktisztításra kifizetett összeg. A fékkel kapcsolatban azt is jeleztem nekik, hogy alacsony sebességen és rükvercben hirtelen fékezéseknél hangos, csuklás szerű, gumis hang hallatszik a fékpedál felől. Erre azt mondták, hogy ez normális (ki hitte volna), és más modelleknél is jellemző. Ebben okkal kételkedem, mivel vásárlás előtt teszvezettem egy LC 500-ast és alaposan áttanulmányoztam. Semmi hasonló hangot nem tapasztaltam (ahogy egyébként csikorgó fékeket sem).Ferde kormányzás:Az autó észrevehetően balra tartott egyenes kormánytartás esetén, ezért kértem, hogy nézzék meg. Egy futómű beállítást javasoltak, amit elfogadtam. Amellett, hogy értetlenül fogadtam, hogy miért kerül ez a szolgáltatás egy garanciális autónál pénzbe (nem történt az autón olyan sérülés ami indokolná, hogy elállítódott a futómű), az autót gyakorlatilag irányíthatatlan állapotban kaptam vissza. Az autó imbolygott, jobbra húzott a kormány, a kormányzás nehézkes lett, a szervó nem működött megfelelően (belerángatott a kormányba stb). A szerviztanácsadó szerint kipróbálták a kocsit, és állításuk szerint teljesen olyan volt, mint a náluk álló gyári LC 500-as. Ez nyilvánvalóan nem volt igaz. Ez után az autót futóműves szakemberhez vittem, ahol mérőműszerek segítségével gyári állapotra állították a futóművet, amiről dokumentációt is kaptam. Az imbolygás megszűnt és a kormányozhatóság valamelyest javult, de továbbra is ferdén jobbra tartott az autó és inkonzisztens volt a szervó. Végül a Supra-Trend Kft. Toyota márkaszervíznél kiderült, hogy a kormány elektronika nem volt megfelelően kalibrálva a kormányközéphez. Nem tudni ezt ki állította el, de ehhez kizárólag márkaszervízben tudnak hozzányúlni, így vagy gyárilag volt rossz, vagy a Lexus Budában csináltak vele valamit (vannak tippjeim). Ennek orvoslása után az autó ismét jól kormányozható lett, de még mindig nem volt gyári állapotú. A futómű beállítás helyrehozása nekem így nagyjából 70 ezer forintomba került (az eredeti 25 ezer forinttal együtt, amit a Lexus Budának kifizettem, azért, hogy használhatatlanná tették az autómat).Motorprobléma:Az autóm menet közben megállt és nem indult többet. A Lexus Assistance segítségével elszállíttattam az autót a Lexus Budába javításra. Ott üzemanyagnyomás problémát diagnosztizáltak és az üzemanyagnyomás szabályozót javasolták garanciálisan kicserélni. Internetes kutatás és kérdezősködés után kiderítettem, hogy az autóm jogosult a teljes üzemanyag pumpa cseréjére egy kampány keretében, és erre felhívtam a Lexus Budások figyelmét is (tehát ezt nem ők ajánlották fel, ahogy az elvárható lenne). Így végül kicseréltek valamit és visszaadták a kocsimat. Az autónak azóta egészségtelen a hangja: alapjáratban furcsán zakatol, és alacsony fordulatszámon a korábban nagyon sima fémes motorhanghoz most egy ritmikus, mély (dízelautókra jellemző) búgás társul. Úgy hiszem, a motorproblémát nem sikerült maradéktalanul megoldani. A fentiek után panaszt tettem a Toyotánál rájuk. Ők felvették a kapcsolatot a Lexus Budával. A fékcsigorgás és a pumpa csere ügyében kitértek a válaszadás elől, az akutátor csukló hangját meg egyszerűen letagadták. A kedvencem az volt, hogy a futómű beállítás elégtelenségét avval magyarázták, hogy sérült az autó. Ugyanis egy felületi sérülés miatt szervízelés idején le volt szerelve róla a jobb küszöb spoiler (egy nagy drága műanyag), és azt elküldtem a fényezőbe. Hát itt kiborult a bili rendesen.A vita vége az lett, hogy visszaadták a futóműbeállításra és a féktisztításra kifizetett pénzt.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Lexus Kovács (Monor)Ők voltak eddig az egyetlenek, akiknek sikerült szakszerűen beállítani a futóművemet, gyári, vagy közel gyári állapotra, illetve folyamatosan tájékoztattak az autóm szervízelésének a lépéseiről. Csak azért nem 10/10, mert kicsit félreeső helyen vannak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Camaro SS Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lexus LC 2016 (2017)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)