Sportos okosság
Szöveges ítélet
Egy éve van meg, olasz importból vettem 107 ezer km-rel, beletekertem 40ezret azóta, hamarosan következik a 150ezres szervíz. Nagyrészt autópályán használom. A hangját szokni kell, de jól gyorsul, tiszteletet parancsolóan tud menni, pedig nem SUV és nem mászok rá az előttem haladókra, mégis lehúzódnak. Jó gép, gazdaságosan fenntartható, nem fogyaszt sokat (főleg a menéshez képest, amit produkál), a hibridrendszerre 10 év a gyári garancia, a szervíz is tervezhető, amit ráadásul a kiterjedt Toyota-szervízhálózat bármelyikében megcsináltathat a dolgozó. Én Győrbe hordom, olaj-szűrő-váltóolajcsere volt eddig, szokásos dolgok, 15ezrenként. Nem veszélyes, főleg a 10gen dízel civicemhez képest, ott folyamatosan emelkedő összegek jöttek, itt a kisszervíz megáll 45-50 körül. Értékálló és minőségi autó, még pont a nagy áremelkedés előtt sikerült váltanom rá, emiatt is megérte a pénzét (300ezret kellett még ráfizetnem, a Civicet beszámították jó pénzért).
Felszereltség: Comfort Navigation - azaz majdnem fapad; nincs benne ülésfűtés, sem tolatóradar (csak kamera), más extrákról nem is beszélve, viszont az egeres menürendszer van benne plusz navigáció. Frissítés után mindkettő meglepően jól működik. Carplay/android auto nem fut rajta, de bluetooth-hoz gyorsan csatlakozik a telefon és problémamentesen működik, kormányról lehet vezérelni. Hangszórók az alap dolby (nem Mark Levinson), de teljesen jó. Ülés félbőr, tartós, kinézetre még most is, mint az új.
Amit szeretek benne:
-csendes
-városi és pályás üzemben is ideális gyorsulás
-az egyik legjobb, legtartósabb hajtáslánc.
-takarékos: nem a benzinen spórol vele az ember - igaz, nem is akarok vele spórolósan járni - hanem azzal, hogy nem romlik el és olcsó fenntartani
-kis fordulókör (hátsókerék hajtás)
-sportüzemmódban kifejezetten agilis
-nincs benne táblafelismerő, de a háromosztatú főmenün, a navi-ablak sarkában így is látom, hogy mennyi a megengedett
-szintén a navihoz kapcsolódó fícsör, hogy a térképen jelzett trafi előtt figyelmeztetően pittyeg. Magyarországon nem ismeri természetesen (még a legújabb, 2021-es verzió sem) a véda-kapukat, de Ausztriában közlekedve nagyon hasznos tud lenni
-szól, ha átlépem az országhatárt ("you crossed the border")
-szép, áramvonalas forma, 9 évesen sem kopott meg
Amit nem szeretek benne:
-szűkös helykínálat - utas- és csomagtérben egyaránt. Két nem túl nagy gyerekkel még nem veszélyes, de hosszabb nyaralásra nem ideális, főleg messzire menni
Ezek után csak egy nagyobb lexusba ülnék át, de azoknak is folyamatosan megy fel az ára, marad ez tehát még egy darabig.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Toyota Twin Győr
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 107000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic 1.6 D | Következő autója? | RX? GS? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
