Decens kisördög
Szöveges ítélet
4 évet és 123 000 km-t utaztunk együtt, így már van némi tapasztalatom.
Pozitívumok:
- Elektromos üzemben (tényleg) nagyon csendes. Benzinnel sem hangos, csak erőteljes gyorsuláskor. (Fontos infó, hogy a gázpedál fura módon tartalmaz egy rejtett tartalékot. Amikor úgy érezzük, hogy tövig nyomtuk, akkor még erőteljesebb nyomásra lejjebb megy 1cm-t, és ebben az 1cm-ben igen jelentős erőtartalékot talál a gyanútlan sofőr.)
- A teljesítményéhez képest a nyáron 5.7, télen 6,2 l/100km nagyon nem sok.
- Nagyon jó a súlypontja, és az útfekvése. Nem lehet lelökni az útról, nagyon stabil a futóműve.
- Jó a fokozatmentes CVT váltó. Kissé "gumiszalagos" a gyorsulás, de teljesen sima.
- Jó a megjelenése. Nem egy tipikus bűnözőautó mint a német prémium márkák, így jó az üzleti presztízse.
- A felhasznált anyagok jó minőségűek, az illesztések és az egész összeszerelés precíz. Pont olyan érzés 125 000 km-nél vezetni, mint amikor először ültem bele 2400km-nél.
Negatívumok:
- Nagyon keveset (2-3km) megy villannyal, ebbe az autóba ez az hibrid akksi kevés. Ennek a többszöröse kellene (tényleg). Tudom, hogy ez nem plug-in villanyautó, de akkor is.
- 2,5 literes benzineshez képest elég vérszegény. Nem megy rosszul, de a számok alapján (és mert sport szedánnak adják...) többet várna az ember. Hirtelen gyorsításkor van egy "spétje", gázpedál lenyomására kb 1-2 másodperces késleltetéssel reagál. Aki nem szokta meg, annak nagyon zavaró lehet.
- Japánosan alacsony a komfort. Nincsenek zseben, rekeszek. Nem lehet semmit letenni-betenni-eltenni. Sosem fogom megérteni, hogy miért nem lehet (kizárólag ebből a szempontból!!!) lemásolni egy európai autót? Azok tudnak praktikus belsőt gyártani (csak sajnos motort meg hajtásláncot nem).
- Bosszantóan drágák a szoftverfrissítések (egyben vannak a térkép frissítéssel).
Hibalista
- Konkrétan semmi. 123 000km után a hibalista 0. Fékbetét sem kopott el, egyetlen izzó sem égett ki. Szinte már idegesítő. :)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kovács, Monor. Korrekt cég.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 2500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 123000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Avensis D4D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |