Majdnem tökéletes
Szöveges ítélet
22 éves amúgy imádott BMW-ém mellett nézegettem egy ideje újabb autót, mert elengedhetetlen a munkámhoz, és a klíma hiányzott néha. Más újdonságra különösebben nem vágytam, de nem bánom, hogy tele van kényelmi kütyüvel. BMW-t nem találtam jó állapotban, ennyi futással és hasonló motorral (más típus nem jött szóba), és hát kíváncsi is voltam, hogy mit tud a "tökéletes Lexus". Kívülről szerintem az egyik legszebb autó. Széles, dinamikus, harmonikus. A külseje és a belseje is időtálló: 6 évesen is teljesen korszerű (az USB csatlakozót leszámítva:). A belseje nekem tetszik, sokkal otthonosabb, mint az újabb rideg BMW-k, de ez ízlés kérdése. Elől nagyon kényelmes, én 183cm vagyok. Habár a kormányt nem lehet eléggé kihúzni, de ez lehet az én bajom, mert ezt más autóknál is tapasztaltam. Hátul felnőtt nem fér el, csak ha elöl megemelem az ülést (amit szerencsére elég alacsonyra is lehet állítani). Ez mondjuk nem érdekel, mert hátul ritkán ülnek. A csomagtere nem nagy, de elegendő, kár, hogy csak síléclyuk van az ülésen, és nem lehet lehajtani. A kényelmi felszereltsége kimagasló, és minden jól, kulturáltan működik. A ML hifi csodálatos. A hangszigetelése parádés.
A motorja alig hallható, olyan mint egy villanymotor, főleg az automata váltóval. A váltásokat alig lehet érezni. A "manuális" funkciónak, csak annyi értelme van, hogy lejtőn vissza lehet váltani a motorfék miatt, egyébként semmi. A teljesítménye szerintem teljesen jó, 2-3 fokozat vissza és megindul, mint a vesztés. Amúgy 2000 felé nem nagyon forgatja norm. használat mellett. A fogyasztása min. 7,6 liter volt, autópályán, klímával 9 liter. A gyorsítgatások elég sok benzinbe kerülnek, dehát nehéz autó. A futóműve a mindennapi használathoz elég kemény és sportos, ami az amúgy kényelemre hangolt autóhoz nem teljesen illik, és a kerékzaj is relatív nagy. Mondjuk rossz utakon, nagy tempónál is tökéletesen stabil a súlya ellenére. Jó lenne egy állítható futómű:) A kormányszervó nem olyan jó, mint egy BMW-ben, de az átlagnál jobb. Negatívumként a beltérből, rossz utakon jövő nyikorgásokat, zörgéseket említeném. Nincsenek jól rögzítve a műszerfalelemek, gyakran csak bepattintós műanyagok, súrlódnak, elmozdulnak. Nem nagy gond, csak nagy munka szétszedni ilyen hülyeségek miatt.
Amúgy szuper autó, kategóriája legjobb kényelmével, selymes, kulturált benzinmotor-váltó párossal, nem csalódtam, kíváncsi leszek a hosszabb távú tapasztalatokra.
+ 1,5 év: továbbra is elégedett vagyok vele
Hibalista
- Kiégett a küszöbborításban a led (gyári küszöbb. harminc valahányezer, magam kicseréltem) - Nem adta ki a lemezeket a tárból (magától megjavult, nem volt használva?) - 2-3 idegesítő zörgés az utastérben (még nem szántam rá magam a javításra) - - + 1,5 év tapasztalat: nem volt semmi baja
Ide hordtam szervizbe
Lexus Buda2 visszahívás és a soron következő szerviz miatt vittem.diffi olajcsere + gyertyacsere = 86 ezer forint (nem lepődtem meg, mert tisztában vagyok a prémium márkák árképzésével, de azért ez drága)A fékolajcsere is következett, és ki akarták fizettetni, de az egyik kampányjavítás a főfékhenger megbontásával járt, így rákérdeztem, hogy az nem foglalja-e magába az olajcserét? "Ja, de igen" - volt a válasz. Ez nem tetszett. Amúgy gyorsak voltak, adtak cserekocsit és ingyen állítottak a fényszórón, mert nagyon lefelé világított. Ezt túl magasra állították, úgyhogy ennek sem örültem. Összességében kissé negatív az élmény.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
ÉnA motorolajat+szűrőt magam cserélem.Az első féktárcsákat és betéteket is cseréltem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | E30 | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
