Így vegyetek lexust...
Szöveges ítélet
Kezdjük a legelejéről, mint olvastam sokan felháborodtak a lexusvásárlás során felmerülő gondok miatt, így én is írok pár érdekességet.
Első körben volt egy régi 98as 1.8 TQ Audim, megérett a cserére, pedig jól bírta az igát.
Egy kellemes lexus, jól hangzott, vágjunk bele. Pár ismerősöm szerint maradni kellett volna az audinál, ha az bejött. Bejött, de 2 okom volt arra, hogy váltsak. Egyik ez az új óriás hűtőmaszk, nem tetszik. Másrészt nem szeretek egy márkánál maradni, változatosság kell minden téren.
Na akkor lexus, IS250 benzines, mivel nincs másik nem tudtam túl sokat válogatni. Az extraválogatásról én már nem szólnék többet, szánalmas ahogy van, de most mindenki döntse el, hogy lexust akar vagy nem? Ha nem akkor menjen a cadilachez, ha meg igen akkor ennyi áldozatot megér (a többit már nem, ami most következik).
Vásárlás során én is átéltem az agymosó hülye dumáikat, de jól áthidaltam ezt a problémát, fapofát vágtam és a katalógust nézegettem amíg az eladó nyomta a sódert.
Autóátvétel. Na ez maga a csúcs volt, felháborító, ugyanakkor néha már nevetséges.
Egyik jóbarátom elkísért az átvételre. Ott áll az autó, odamegyünk, eladó magyaráz, beülünk megnézzük. Hmm valami furcsa. Az egész műszerfal (AZ EGÉSZ!!!) fel-le mozgott, gyakorlatilag lógott. Barátommal megfogtuk a két szélénél (alulról) és simán megemeltük 6-8 centivel. Eladót egyből számonkértem hogy ez mégis mi. Na most figyeljenek, nagyjából szó szerint idézek "<kis csönd> ez a mozgás a műszerfal holtjátéka, ennyi kell hogy az úthibákon ne zörögjön. Továbbá a téli-nyári hőtágulások miatt is szükség van némi mozgásra" Komolyan mondom van olyan elmebeteg agymosott akinek ezt be lehet adni??? Vagy mit képzelnek ezek. Mondtam neki, hogy akkor most átnézem az autót és ha hibát találok csinálják meg. Beültünk kipróbáltam mindent, az ülésállítást próbálgattam. Háttámla se előre se hátra. Semmi. Na gyönyörű mondhatom. Ott is hagytam az autót, 5 nap alatt megcsinálták (^^) majd átvettem. Immáron csak 1-2 centit mozgott a műszerfal (ez is valami...) és működött az ülésállítás.
Jöttek a tapasztalatok. A motorja egész jó, bár megjegyzem a 150 lovas 1.8T motor erősebbnek és élénkebbnek tűnt ennél a a 2.5 V6osnál. Igaz turbos-nemturbos, de akkoris azért jobbra számítottam (elvégre +50 lóerő).
Kényelmileg elöl jó, hátul rossz, de ezt tudtam, úgyhogy emiatt nem vagyok kiakadva. A zörgő-nyikorgó beltér miatt annál inkább.
Vezetni nem egy élmény viszont kellemesen suhan, siklik az úton, Budapesten egész jól alkalmazható. Kicsit másféle vezetési élményt nyújt mint amit amúgy vezetési élménynek hívunk. Ez nem rossz!
Na de aztán jöttek a problémák. Az átvétel-javítás után 2 héttel elkezdett nyikorogni az ülésem. Beszállás-kiszállás-kanyarodás-kátyú... mind mind egy kellemes nyikkanással jár. Premium, premium.
Még a télen a műszerfal hibát jelzett, go service. Ott is voltam, leolvasás, lambda szonda hülyéskedik, javítás, garancia, viszlát. Első jó tapasztalat a szervizről.
Sokáig semmi újdonság, csak amit már az elején megtapasztaltam az autóról.
Kijött a jóidő, gondoltam bekapcsolom a klímát. És igen, az egyik gomb benyomva maradt. Hmm, nagyon jó. Mehetek vissza a kedvenc helyemre.
Szervizben én is megkaptam a mások által említett agymosó dumát, hogy ezek az autók nem romlanak el, illetve ez nagyon jó csak kis hiba mindennel megeshet, és egy tökéletes autó, és a vevőelégedettség... rossz hallgatni nem?
Azért nagy nehezen rálehetett venni őket, hogy megcsinálják. Meg is lett, kicserélték az egész egységet, mert megállapították, hogy selejt az egész, nem csak a gombbal volt gond. Az új már működik!:)
Nemtudom ki hogy van vele, de 15000 km alatt ennyi kaland egy autóval elég rémisztő. Arról nem is beszélve, hogy ez egy premium autó akar lenni. Komolyan félek attól, hogy mi lesz ha lesz benne kilóméter. Hány milliót kell majd ráköltenem?!
Mindegy, egyelőre megtartom, viszont a következő kicsit is komoly hiba után megválok tőle.
Sok boldogságot minden jelenlegi és jövőbeli lexus tulajdonosnak!
Hibalista
- Illesztési hibák, zörgő részek.
- Klíma (komplett vezérlő csere^^)
- Nyikorgó ülés
- Elektromos háttámla állítás
- Lambda szonda
-
- És még 15000 km sincs benne.
- Naggggyon jó autó...
Ide hordtam szervizbe
Lexus Realszisztema
Legundorítóbb bagázs az egész országban.
Egy gondolat: igazából az jött le nekem, hogy ők az autógyártás fellegvárának képzelik magukat, és hogy tőlük tanul mindenki. Szerény véleményem szerint, pont hogy nekik kéne még megtanulniuk autót gyártani. (első körben, utána jöhet hogy hogy kell premium autót csinálni).
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 13800 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | A4 1.8Turboquattro | Következő autója? | Majd körbenézek |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
