Csapdahelyzet - igazi kényelem
Szöveges ítélet
Sziasztok,
ha autót vesz az ember, nagyon érdekli, mire számíthat, neppertől valós infót megtudni pedig lehetetlen. Ezért gondoltam, segítek azoknak, akik ilyen típusban gondolkodnak, elég alaposan ismerem a 4 éve használt autóm minden részletét.
Kezdjük a hibákkal, veszélyekkel. Összefoglalva, ami érdemi gond lehet, az mind összefüggésben áll a dízel (kézi váltós) motorral. Ezt nem tudnak, és nem is akarnak a japók gyártani, a világon az összes IS eladás 1%-a dízel, európai hobbi..
Szóval
- motor: hajlamos a hengerfejesedésre. 7 év vagy 160e km alatt a lexus garanciában cseréli, utána is van némi esélyünk a méltányosságra. Emiatt nem árt lekövethető, szervizelt példányt venni. A valószínűség nem olyan nagy azért, átlagos modern dízel..
- váltó, kuplung: átlagos nagy teljesítményű dízeleknél ez rizikó. Esély itt sem nagy, ha mégis, olyan 250eFt-250eFt..
- katalizátor: ez rizikós, városi használatnál. kb 70eFt a javtás, párszor meg lehet játszani, a csere húzós
- EGR szelep: kiakadhat, s ilyenkor vészüzemmódba áll az autó. Elég kellemetlenül érheti a tulajt. Pár ezer Ft a tisztítás, de kellemetlen félig lerobbanni egy szinte új lexus-szal.
- xenon izzó: tipushiba, kialszik (s vissza kell kapcsolni), ha használtan veszel, ezt már egy izzócserével orvosolták
- a navi érintőképernyője meghal. Ez is típushiba, egy 3 órás munkával javítható (youtube segít), ezért nem tudom, szerviz mennyiért csinálná (biztos végtelen..)
Nem éppen egy gondtalan autó, de ne vegyen használt dízelt, aki ettől fél :) Nekem 160ezernél, és 7 évnél (4 év és 70ekm után): a szokásos szervizek, egy aksi, az EGR számtalanszor, a xenon és az érintőképernyő javítás volt. Még fékbetét sem.
A fogyasztás nem az igazi. Budapest 11, autópálya 8, országút 6, ez nem olyan rossz a súly és teljesítmény figyelembe vételével, de azért vannak ennél sokkal jobb fogyasztású márkák.
A 400nm és a 177le elég jó, ennél gyorsabb normális embernek nem kell. A szarul tervezett váltó miatt városban nem lehet kiélnie magát az embernek, pirosnál azért otthagynak komolyabb autóval. Országúton, pályán bármikor bárkit merek előzni.
Én kb 15 ilyen lexust néztem meg, mikor ezt vettem. Jellemzően nagyon le voltak harcolva, ezért érdemes alaposan körülnézni, és valóban megkímélt példányt venni.
Kívülről gyönyörű, nagy, belülről kicsi (aki nagy belsőt szeret, ne ezt vegye). Én 180cm vagyok, nekem tökéletes kényelmet nyújt, soha hasonlóan profi, szellőző, fűtött hűtött bőrülésben nem ültem.
Legfeljebb 3 évig szoktam egy autót tartani, de ezt nem tudom eladni. Hihetetlen kényelem (1600 kiló s egy kis autó, van benne hangszigetelés, védelem..). 160-nál suttogni lehet. Kellemes járás, futómű, mintha új lenne. Mark Levinson hifi profi. A bézs navis belső gyönyörű, mindenkit elbűvöl. A márka presztizs kíváló. Csapdahelyzet. Szóval, csak Lexus kellene, de az új még nagyon drága.
Hibalista
- Navi touchpad (0Ft) - Xenon - EGR
Ide hordtam szervizbe
Lexus Budaörs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
