A topmodelleket, pedig meghagyod másnak.. :)
Szöveges ítélet
Órási várakozásokkal vettem át az autó kulcsit a márkakereskedőtől egy 1 évvel fiatalabb és kevesebbet futott VW Passat 1.6 TDI után. Hónapokig kerestem a megfelelő példányt. Szervizkönyv, sérülésmentes, márkakereskedésből, garanciával...stb. A Casablanca emlékezetes zárómondata jutott eszembe: "...ez egy csodálatos barátság kezdete". Tévedtem! De mekkorát...
Ne értsenek félre, az autó csodás! Olyan, mint egy ékszer, gyönyörű, gyöngyházfejér fényezés, finoman brutális, az átlagnál sötétebb szürkével fényezett 18-as felnik, vajszínű bőrbelső, amely körülvesz, mint az anyaméh, a V6-os tompa, majdnem hangtalan surrogása, fűszervajjal megkent, medium-rear-re sütött stake puhaságú automataváltó, a MÜPA-t meghazudtoló minőségű Mark&Lewinson high end multimédia egység navigációval, a mindent átható japán perfekcionizmus...stb. Hosszú a lista. Egy csodás és fenséges tárgy, ami messziről ordítja a szemlélők számára, hogy a tulajdonosa egy megérkezett, jómódú, de még annál is kifinomultabb ízlésű, decens úriember.
A gond akkor kezdődik, amikor beülsz, beindítod és beteszed D-be. Sorrendbe fogok haladni:
"Beülsz": illetve beülnél kényelmesen, a lézernél is egyenesebb öltésekkel szegett, érzésre 3cm vastag bőrrel, az örökkévalóságnak készített ülésbe, csavargatod az elektromos ülésállítás gombjait, de 5 perc után sem találod meg a kényelmes pozíciót. Gondolod majd menet közben meglesz. de sosem lesz meg! Sport Line-t vettél, ezért arra számítasz, h az ülést le tudod engedni, ahogy azt egy sportos autóba illik. Nos nem tudod. 180cm sem vagy, de a halántékodat nyomja az A oszlop, egy 190cm széles és 4,5m hosszú autóban. Két választásod van: 1. úgy maradsz, 2. nem éred többé el a kormányt. Döntesz és "beindítod": hang semmi. Sport Line-t vettél, ezért kicsit megrugdosd neki, semmi. Villanymotoros netán? Nem, hiszen 9l/100km-t mutat a kijelző. Ok, semmi gond, letekered az ablakot. Már hallod is az autógyártás egyik legérdekesebben hangolt motorjának a selymes, de még mindig alig hallható hangját. Megbocsátod, ez egy Lexus, nem egy 2107 Koppány dobbal és elég sokat is fizettél érte.
"Beteszed D-be": és elindulsz. Először csak finoman, mégis egy Lexus... Nagyon kellemes, mondod magadban! A váltó finom, hang nincs. Aztán az első útegyenetlenségnél akkorát huppansz a kemény ülésben, hogy elharapod a nyelved. Fék, visszagurulsz. Bakker, ez egy 5 Centes volt.. Meglepődsz. Nem kicsit. Nyelsz egyet, de mész tovább, kerülgeted az egyenetlenségeket, mint ahogy Apu kerülgette még anno a Kőbányai úton a családi Watburggal a 15cm mély kátyúkat, amikor még macskaköves volt, úgy 92-ben. Megszokod, kemény vagy, Sport Line-t vettél.
Aztán az első kilométerek után, már felbátorodva, hogy ura vagy a 208 lóerőnek nyomsz egy padlót. És kb olyan arccal nézel magad elé, mint amikor 2 hang egyszerre súgja a füledbe, hogy most nyertél a lottón, de csak 2 perced van vissza az életből. Nem érted.. Nem érted, hogy hol van az a 208Le és 252Nm. Beteszed S-be. Majd benyomod a PWR feliratú gombot is. De továbbra sem történik semmi, amit 208Le-höz hasonlónak éreznél. Úgy 4000 felett érkezik egy kis extra erő és lendület, de valahol elveszik a lendkerék és a hajtott hátsó kerekek között. Rájössz, hogy a váltó a ludas. Lusta és hosszúak a fokozatok. Nem erre számítottál.
Rájössz, hogy vettél egy egy gyönyörű autót, ami Sport Line, de nem sportos, Lexus, de nem komfortos és erős, de nem gyors. Továbbra is értetlenül nézel. Hónapokkal később a vídiakeménységű futómű, a kelletlen váltó, a botrányos üléspozíció és a 170cm-nél alacsonyabb emberekre párnázott vezetőülés miatt aztán feladod a küzdelmet. Csinálsz pár utolsó képet könnyes szemekkel, feldobod a mobile.de-re, eladod pár nap alatt és az árából bánatodban eszel egy 2.0TDI DSG Golf 7-est.
Most persze azt gondolod, hogy elment az eszem. Talán jogosan. De 30 felett már csak az jár az ember fejében ha egy nő lehet az életében, hogy az legyen kedves, aranyos, humoros, csinos, figyelmes, de főzzön jól. A topmodelleket, pedig meghagyod másnak.. :)
Hibalista
- Semmi. De még csak utalás sem.
Ide hordtam szervizbe
Autohaus Haslbeck
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Passat 1.6TDI Comfortline | Következő autója? | Golf 7 2.0TDI DSG Highline |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
