A japán szégyen
Szöveges ítélet
Betévedtem a lexushoz, mert elhittem, hogy a megszokott jón (BMW,AUDI,JAGUAR) kívül is lehet jó autót venni. Tévedtem.
Az egész autó egy csalódás volt, de leginkább a márkaszerviz akasztott ki.
Eleve autóvásárlásnál már megpróbálták nekem bemesélni, hogy sose fog elromlani, mindenben felülmúl mindent.... Szegény hostesst elhajtottam, hogy agymosás egy pultal arrébb, én inkább majd meggyőződnék róla.
Kényelmileg elég gyenge a felhozatal, a hátsó hely 0, elöl tűrhető. Az ülések nem rosszak, de a 10éves roverban is voltak ilyen ülések. Jobbra számítottam. Motorból nem válogathattam, 1 benzines, 1 diesel, dieselt vettem, jókis motor, de nem így képzeltem a választást. 177 lóerő végülis elég, de én erősebbet szerettem volna. Lexus Marketing: "képességei egyedi és magával ragadó vezetési élménnyé változnak." Na ez a világ legnagyobb marhasága. Azt tisztelem, hogy pl az ötös golfba még a marketingesek se merték belehazudni a vezetési élményt. Bezzeg a japók simán beleírták, holott ez még szerintem a golfnál is halottabb. Mindennek szinte van reakcióideje, együtt nagyon érezhető, hirtelen sávváltás/besorolás lehetetlen. Keményen hajtani egy ilyen autót kanyarokban nem illik, nem is tenném semmi pénzér, de ezzel amúgyis öngyilkosság lenne. Első kanyarban nekicsapódnék valaminek az biztos. De ismétlem nem is szabad, arra ottvannak a ladák. Hamár lada, megbízhatóságra viszont talán stimmelnek.
Most szeretném kiemelni a márkaszervizet.
Ugyebár vásárlásnál belémakarták nyomni hogy ez a tökéletes autó. Eddig ugyebár látszik hogy nem az.
Első hiba a xenonlámpával volt, bevittem szervizbe, egyből a beszállítókra fogták, és magyarázkodtak hogy ez nem japán minőségi darab satöbbi. Ezúttal is kénytelen voltam csitítani az emberkén, hogy ne magyarázkodjon, csinálja meg, előfordul az ilyen. (ezzel semmi bajom, kiég egy lámpa... előfordul).
Rá durván egy nappal nem nyílt az ajtó, hívtam a szervizt, kb lehülyéztek hogy ez lehetetlen biztos én csináltam rosszul valamit. Hívtam a trailert, az emberkével, kezébe nyomtam a kulcsot, hogy tessék akkor nyissa ki ön. Persze nem sikerült neki. Következő kalandom út közben történt, a motor gyakorlatilag megállt, alig húzott, vészvillogóval eljutottam a reálszisztémáig. Ott ismét csodálkozva fogadtak hogy ez lehetetlen, az ő autóik nem szoktak elromlani (ha hihetek az itteni ítéleteknek akkor úgy látszik nem így van). Aztán megnézték, valóban elromlott valami. Ismét agymosópróba, hogy ez igazából nem is elromlott csak egyedi eset, mégcsak nem is hiba. Ismét elhajtós rész. Majd kiderül a hiba oka (nyomócső), ekkor a szervizes mondta, hogy igen így már stimmel ez már több autójukkal is előfordult, tehát tudják mi a gond könnyen orvosolják. Ennek igazán örülök, de mintha az előbb azt mondták volna egyedi eset. Ahham, tehát mégis romlanak azok a lexusok? Sajnos igen. Aztán egyik reggel nem indult, elkéstem a munkahelyemről, akkor hírdettem meg az autót, majd a javítás után sikerült is eladnom. Mondtam is a szervizben, hogy meghírdettem az autót, elég csalódottak voltak, dehát annyit tudok mondani aki szart árul, az ne várjon jobbat. Mellesleg ezt a bebeszélős stílust nem tudom honnan örökölték. Japánból érkezett a parancs, vagy valami magyar ötlet arra, hogy így kell lexust árulni. Mindegy, szégyen, egy a lényeg.
Hibalista
- Diesel nyomócső
- Központi zár
- Xenon lámpa
-
- Egyik reggel nem indult az autó, akkor a computer tiltotta le valamiért.
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma Lexus
Még a magyar szervizek között is szégyen!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 620Si | Következő autója? | BMW 525d |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
