Mást vártam
Szöveges ítélet
Azzal kezdem, hogy nem tetszett az autó, és nagyon örültem, amikor túladtam rajta. Arra gondoltam, hogy egy megbízható, kényelmes, mégis kissé sportos autót kapok, ami hátul hajt, tehát hóban lehet majd vele bohóckodni, és a 6 henger majd szépen duruzsol, nyomatékos lesz a hosszú autópályás útjaink alatt. Ebből a megbízhatóság amit beváltott, a kiszakadt fék porvédőn kívül, amit sajnos vételkor nem vettem észre semmit nem kellett az autóra költeni. Toyota kereskedésből vásároltam, és még belealkudtam vételkor egy kis szervíz árát. Viszont semmi egyebet nem tudott az elvárt dolgok közül. Autópályán 130-as tempónál 3750-es fordulaton pörgött 6 sebességi fokozatban, ami összehasonlítva egy kismotoros 4hengeressel nem olyan sok, de ez egyáltalán nem illett az autó karakteréhez, ráadásul zajos is volt ezen a fordulaton már, jó-jó ez a belépő szintű Lexus, de ennél többet vártam volna. Erőben sem volt sajnos meggyőző, 4500 felett váltott a vezérlése, de jó érzéssel 5500-ig tudtam elforgatni, ebben a tartományban volt hajlandó valamelyest haladni, de ezt is úgy tette, mint akit kényszerítenek, maga az egész motorkarakterisztika bántó volt, olyan lassan ejtette a fordulatot, hogy nem győztem kivárni. A téli bohóckodás ment volna vele, ha nem lett volna túl orrnehéz, mert legalább sperr a sport változat miatt megvolt, de ezzel nem tudta kompenzálni a többi hibáját. Aki ilyen autót venne, ne számítson sportosságra, csak ha előtte max 100 lóerős autói voltak. A kormány közvetlen, viszont a futóműhangolás lágy, ezért könnyen bólogat az autó. Belül szűkös. Ha gyári alkatrész kell, akkor Lexus felár mindenen. Többet vártam az autótól, nem vált be, ezért 1 év után eladtam.
Pozitívumok:
- aránylag elfogadható fogyasztás (autópályán 130-nál hosszú távon 8,5 Liter)
- hátsókerék hajtás
- Sport változatban kéziváltó+sperr
- jó kiállás (szubjektív)
Negatívumok:
- motorkarakterisztika
- gyenge motor
- autópályán zajos
- drága gyári alkatrészárak
- szűkös
- csak sízsák a csomagtartóból
Hibalista
- Első fék porvédő kiszakadt, hosszú állás alatt berozsdásodott a fékdugattyú, fékdugattyú + porvédő csere gyári újra 25000,- féktárcsa és betétcsere első tengelyen utángyártott akciósan összesen kb. 50000,- HUF - Ablaktörlő lapát 5000,- HUF
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő. Lexus felár nélkül dolgozott.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Integra | Következő autója? | Impreza |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.8/10) |
