Hóbortos inyenceknek.
Szöveges ítélet
Németországból érkezett az autó durván 200E km.-el az órájában, nagyjából félideig vezetett szervizkönyvvel, de szemmel láthatóan megkimélt állapotban, jó kézben volt: alig kopott gyári szőnyegek, még eredeti krómozott váltógomb, hibátlan kárpit, szépen duruzsoló motor 8kerék, tetőtartó.
Azzal kezdem, ami nincs:
Elektromos ülésállitás és fűtés, amely a bőrfotel kiváltsága(ha valaki fázós ezt válassza), valamint a tempomat is kimaradt, az ugyanis az automatához jár csak.
Ami viszont van:
Anyagában sötétitett hátsó üvegek, kétszinű bőrkormány, alu küszöbök és pedálok, sportfutómű, valamint sperrdifi(felemás talajon való elindulásnál segitség)-ezt tartalmazza a Sport felszereltség.
Még pár apróság: el.behajtható tükrök, el.napfénytető,szép hangú gyári HIFI 6os CDtárral, 4 személyre 180cm alatt pompás kényelem.
Beszállunk és kezdődnek a finomságok:
Pl. kulcsnak nem a kormányoszlopban,hanem egy helyes kis narancs karikában a műszerfalban a helye- ha elforditjuk életre kel a hosszában beépitett soros hathengeres kétliteres. Nem nagy motor, de pont elég ahhoz, hogy minden helyzetben nyugodtan lehessen autózni. A hangjáról mindenkinek BMW
jut eszébe, de sokan nem tudják, hogy a japánok(toyota, nissan) régóta gyártanak soros hathengeres motorokat, szóval ez nem valami divatmajmolás volt a részükről, csak egyszerűen tudják hogy jó -és kész!
Egy krómozott kis gömb kerül a kezünk ügyébe rövidest, amihez vagy odafagy,ráolvad a kezünk, mégis imádjuk- 6 sebesség, szuper pontosság,olyan amilyennek lennie kell..A fokozatok kiosztása viszont a mindennapos közlekedéshez szerintem túl közel esik egymáshoz pl.60ig 6-ot váltani hát nem is tudom olyan fura...a 4 sebességes automata talán nem tödeli ugy szét a motort, hagyja selymesen folyni a kevesebb váltás miatt, egyszóval mindkét változat jó választás. Ez cserébe kicsit jobban megy és kevesebbet eszik, az viszont kényelmes, és kellemesebb a fülnek ahogy az automata hagyja élni a motort.
2000nél elváltom napi használatban-az esetek 90%ában-addig csak surrog, ha a fővárosban járok azt veszem észre a lámpánál egy fokkal lomhább vagyok a kelleténél szóval ha kell a fordulat 3000ig süvitk,4000ig vonyit aztán 4500 nél nyit a változó szelepvezérlés és még rárak egy lapáttal 6500 -ig, nekem hangban itt már nem ad pluszt, de szépet löki előre a kasztnit.
155 ló 200Nm nem csinál belőle versenyautót, néhány mostani VW csodadizel gond nélkül letol, DE, ők hadd menjenek, biztos tele vannak aggatva lézerblokkolóval, te meg nem azért mész 130-al mert balfasz vagy,hanem mert nem sietsz-aki fontos azt megvárják...És ha meg szeretnél tanulni igazán vezetni kikapcsolod a TCS-t és keresel egy kihalt utszakaszt és behatóbban megismerkedsz a fizika törvényeivel-ha már a gimiben úgyisem figyeltél.
Korrekt kis autó igazi JAPAN szájizzel, mindnféle felsőbbrendűségi utánérzés nélkül, azt mutatja amit tud, vagy kevesebbet...aki érti adja át..
Hibalista
- Lambdaszonda egyik fűtőszála adta meg magát 12év után.
Ide hordtam szervizbe
Törteli Tibi, Kunfehértó.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22200 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | IS300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
