A TÖKÉLETES AUTÓ!!!
Szöveges ítélet
A fogyasztással kezdeném, város és országút 50-50 % 10 liter, azt tudni kell, hogíy az autó 1400 kg, nem spóroltak az anyagokkal, a kilincs és a váltógomb nem fémhatású, hanem FÉMBŐL VAN, a padlószőnyeg 5 mm vastag, felhasznált anyagok egyszerűen csúcsminőségűek . Én egy 4 éves diesel Civicből ültem át aminek már nyikorgott az ülése, zörgött a kormányműve, zörgött a futóműve, pedig vidéki használatban volt az autó ráadásul 2. autóként 78 e. Km-rel az órájában. Megéri az a 750 Ft + 100 km-enként. Nem is érdemes összehasonlítani más márkájú ekkora autókkal sem. Egyszerűen HIHETETLEN hogy tudtak ilyen kultúrált autót építeni 10éve! Ezt mindenkinek ki kellene próbálnia egyszer! Semmi nem zörög ,nyöszörög, nyikorog, a motort csak kihúzatva hallani, akkor viszont olyan a hangja mint egy V8. Amikor eldöntöttem hogy ilyen típusú autót akarok venni, gondoltam hogy jó lesz, aztán amikor elhoztam leesett az állam...
Ha valaki ezt a típust keresi, mndenképpen a SPORT felszereltségűt válassza: sper difi, gyárilag keményített futómű, fém pedálok (gyári), hátsó sötétítés (gyári).
A 155 LE nem sok , de olyan a váltóátételezés, hogy mindenki többnek érzi. A 6 sebességes kézi váltó fokozatai nagyon rövidek és nagyon közel vannak egymáshoz, a váltóhoz nyúlni kész ÉLVEZET. A sorhat motor alapjárata 600 fordulat/perc és alapjárattól húz. Nem rezonál, nem ad ki hangot, akár hatodikban 50-ről megindul. A változó szelepvezérlés 4500-nál vált, onnan hasonló élvezetet ad mint a jó öreg Vti, csak kultúráltabban. Ha rálépek a gázpedálra, úgy gyorsít, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
Az ülések tökéletes kialakításúak, a vezetőülés 8 azaz NYOLC irányban állítható, elektromotorral. A bőrbevonat az ülések közepén perforált hasított bőr, így szellőzik is és nem csúszkál benne az utas, a széle- ahol utazás közben hozzáérhetsz- viszont fényes bőr.A varrott bőr kormány sincs szétkopva úgy tíz év után mint mondjuk egy Borában. Tökéletes!
A futőművet még nem mertem próbálgatni, mert a hátsókerék hajtás miatt máshogy kell vezetni ment egy elsőkerekest. Kanyarban úgy tart mintha nem lenne rugózás, aztán átmegyek egy úthibán és csak a gumi bakkanását hallom, semmi mást! Egyszerűen a futómú nem akarja átadnia rezgésekt a kasztninak.Nincs olyan úthiba, amit nem jótékonyan akarna elfeledtetni velem.
A szervó változó rásegítésű, a kormányzás nagyon direkt, ha 1 cm-t elmozdítom a kormányt, az autó már kanyarodik is és érdekes módon mégsem ideges, mindíg arra megy amerre én akarom. 200-nál erős oldalszélben sem mászkál az úton, tartja a tökéletes egyenest.
A belső tér négy felnőttnek még elegendő, nyugodtan el lehet indulni hosszabb útra is. A csomagtartó közepes méretű, előre nem lehet hajtani az üléseket, viszont van sízsák.
A gyári 6 db hangszóró high-end minőségű. Sokan azt mondják, drága az alkatrész, erről csak annyit, hogy nyiván én nem fogom a reálszisztémánál javítattni az autót, a német ebay-en minden kapható hozzá. pl. alsó gömbfejek 25 euro párban, Akebono fékbetétek 40 euro,de komplett motort is találni 1000 euro-ért (remélem soha nem leszrá szükség) stb...
Aki 2,5 M-ig keres benzines autót mindenképpen menjen el és próbáljon ki egyet...
Hibalista
- Reálszisztémánál vettem Budaőrsön az autót egy hónapja, velem nagyon kultúráltan viselkedtek és ezen nem a mézes-mázos, lyukat beszélek a hasadba stílust értem, pedig nem egy 10 misis autót vittem tőlük.A kezembe nyomták az állapotfelmérő lapot, minden még a legapróbb hibák is tételesen felsorolva. A gyári cd cserélős rádió eleve rossz volt benne (az összes ´99-esben gyári hibás), 3 nap után már a rádióadók sem jöttek be, így egy angol ebay-ről beszerzett beépítőkerettel (szállítással együtt 30 font) mehet bele az egy vagy akár kettő din-es rádió. Az ISO átalakító megegyezik a Toyotáéval (1500 Ft, Mediamarkt)). Egyéb hiba nincs az autón, minden működik tökéletesen. Tán a fékfolyadélot kellene kicserélni, de ez ráér.
Ide hordtam szervizbe
KUKSZI-Tolna: a srácban még sosem csalódtam ,mindent megold, mellesleg a műhelye szép tiszta, rendezett, öröm beállni.
A vezérműszíjjat meg a feszítőket szeretném kicseréltetni, az autót csak lelkiismeretes szerelő ismerőshöz merem vinni (szerencsére van ilyen), és ott is maradhatok lábatlankodni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Honda Civic 1.7 CDTi LS | Következő autója? | Ez marad amíg szét nem hullik... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
